Δοκιμές Test

Peugeot e-208: δοκιμάζουμε το πρώτο ηλεκτρικό πόλης της Peugeot

Όλοι συμφωνούν στο ότι είναι εντυπωσιακά όμορφο. Ωστόσο, στην ανάδειξή του ως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» οδήγησε και το γεγονός πως, αντί να επαναπαυτεί στα του φαίνεσθαι, κατέβηκε στη μάχη με υπερπλήρη εξάρτυση αναφορικά με την γκάμα κινητήρων του, συμπεριλαμβανομένης αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης.

Ποτέ κανείς δεν μπορεί να προδικάσει το αποτέλεσμα για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς. Τα 58 μέλη της επιτροπής του θεσμού εκπροσωπούν συνολικά 23 ευρωπαϊκές χώρες, και πριν από την... κάλπη οφείλουν να λάβουν υπόψη τις ανάγκες των αγορών τους. Για φέτος, το γαλλικό σουπερμίνι απέσπασε 17 πρωτιές από τους ψηφοφόρους, σημειώνοντας μια καθαρή νίκη έναντι των υπόλοιπων έξι φιναλίστ, και κατά μία έννοια ανέκοψε την ξέφρενη πορεία των SUV που εδώ και τρία χρόνια κυριαρχούν και στο θεσμό (το 2017 νικητής το Peugeot 3008, το 2018 το Volvo XC40, το 2019 η Jaguar I-Pace). 

Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός ότι η 2η και η 3η θέση πήγαν, αντίστοιχα, στα αμιγώς ηλεκτρικά Tesla Model 3 και Porsche Taycan, δικαιώνει την Peugeot για την επιλογή της να ρίξει άμεσα στην αγορά το ηλεκτρικό e-208 - θεωρώντας πως η συνολική βαθμολογία καταδεικνύει την τάση για οριστική στροφή προς καθαρότερες λύσεις, ακόμα και στην περίπτωση των supercar. Από εκεί και πέρα, το «208» σαφέστατα κέρδισε την εμπιστοσύνη της επιτροπής, τόσο λόγω της ολοκληρωμένης γκάμας κινητήρων του όσο, φυσικά, και για τη συνολική προσέγγιση του εργοστασίου, που δεν άφησε τίποτα... στην τύχη, είτε αυτό αφορά την εμφάνιση είτε τα οδηγικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. 

Peugeot e-208

Απτή πραγματικότητα 

Στο πλαίσιο της τελικής αξιολόγησης των επτά φιναλίστ του COTY, που πραγματοποιήθηκε στη γαλλική πίστα δοκιμών CERAM στο Μορτφοντέν, μας δόθηκε η ευκαιρία για ακόμα μία επαφή με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης της Peugeot. Πατώντας στην πλατφόρμα eCMP, που εξελίχθηκε για να υποδεχθεί ηλεκτρικές εκδόσεις, το e-208 εξωτερικά προδίδει τη διαφορετικότητά του από το διακριτικό «e» στο λογότυπό του και από τις ζάντες με τη μεγαλύτερη επιφάνεια στα πλαϊνά τους. Ανάλογα γνωστό από τις «απλές» εκδόσεις είναι το μοτίβο και στο εσωτερικό, όπου, ωστόσο, τόσο η οθόνη του συστήματος πολυμέσων όσο και αυτή του πίνακα οργάνων με την τρισδιάστατη προβολή προβάλλουν πληροφορίες σχετικά με το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας και την κατανάλωση του ηλεκτροκινητήρα. 

Peugeot e-208

Ο τελευταίος, με απόδοση 136 ίππους, τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας του μοντέλου (130 ίπποι ο ισχυρότερος PureTech βενζινοκινητήρας), με τα 260 Nm της ροπής αναμενόμενα να μεταφέρονται στους εμπρός τροχούς. Για την τροφοδοσία του φροντίζει μία μπαταρία ιόντων λιθίου 50 kWh, ο όγκος της οποίας ανέρχεται στα 220 λίτρα, αλλά δεν επηρεάζει το χώρο αποσκευών, που, όπως και στα συμβατικά «208», ανέρχεται στα 265 λίτρα.

Πίσω από το μικρό σε διάσταση τιμόνι του γαλλικού σουπερμίνι, ο οδηγός δεν έχει παρά να τοποθετήσει στη θέση D τον επιλογέα του κιβωτίου της μίας σχέσης, και από το «μηδέν» να πάρει το σύνολο της ισχύος και της ροπής. Η επιτάχυνση δεν έχει την εκρηκτικότητα άλλων ηλεκτρικών μοντέλων, όμως είναι απόλυτα ικανοποιητική και, τουλάχιστον σε αστικό περιβάλλον, ξεπερνάει κατά πολύ την ελευθερία που θα βρει ποτέ κανείς ώστε να κινηθεί γρήγορα. Από εκεί και πέρα, η μπαταρία σύμφωνα με τα στοιχεία του εργοστασίου μπορεί να εξασφαλίσει 340 χλμ. αυτονομίας κατά WLTP, αν και τελικά, η πράξη δείχνει περίπου 250 χλμ.. Πέραν αυτών, σημειώνουμε μια υπεροχή του «e» έναντι των συμβατικών «208» σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, λόγω της μπαταρίας. Τόσο το έξτρα βάρος (1.455 κιλά έναντι 1.023-1.165 κιλών που είναι τα βάρη των συμβατικών εκδόσεων), όσο -κυρίως- η μεταφορά του κέντρου βάρους του χαμηλότερα, λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από τα πίσω καθίσματα, μεταφράζονται σε στιβαρότερη απόσβεση της ανάρτησης, μηδαμινές κλίσεις και ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στο χειρισμό από το έτσι κι αλλιώς άμεσο σύστημα διεύθυνσης. 

Peugeot e-208

Παρ’ ότι πρόκειται για την περισσότερο politically correct πρόταση της γκάμας, δεν αργεί η στιγμή που ο οδηγός θα καταφύγει στο Sport (περιλαμβάνονται και τα Eco και Normal) μεταξύ των διαθέσιμων προγραμμάτων λειτουργίας, για να «πάρει» το μέγιστο της ηλεκτρικής επιτάχυνσης του e-208, ήτοι 8,1 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, σε ένα απόλυτα ήσυχο περιβάλλον, όπου το μόνο που ακούγεται είναι μια ήπια χροιά από την κύλιση των ελαστικών στο δρόμο.

Πολύ περισσότερο από την οδηγική εμπειρία, το e-208 αυτήν την στιγμή αποτελεί ό,τι πιο ολοκληρωμένο διαθέτει η κατηγορία αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση. Τα στελέχη της μάρκας αρχικά προβλέπουν πως οι πωλήσεις του θα αντιπροσωπεύουν το 10% του συνόλου της γκάμας (20% το ντίζελ και 70% τα βενζινοκίνητα), ωστόσο στην πράξη πρόκειται μόλις για την αρχή μιας ουσιαστικής στροφής προς καθαρότερες αστικές μετακινήσεις._ Ε. Ξ.

Οικονομοτεχνικά

Οι τιμές για το Peugeot e-208 στην Ελλάδα ξεκινούν από τα 29.900 ευρώ για την έκδοση Active και ανεβαίνουν στα 32.700 για την Active Plus, τα 34.900 για την Allure, τα 37.900 για την GT-Line και τα 40.900 ευρώ για την GT. Η μπαταρία καλύπτεται από 8ετή εγγύηση ή 160.000 χλμ. για τη διατήρηση του 70% της χωρητικότητάς της. Με την αρωγή Wallbox των 11 kW (τριφασικό ρεύμα) η διάρκεια της φόρτισης περιορίζεται στις 5 ώρες και 15 λεπτά, ενώ μέσω μιας αντίστοιχης επιλογής των 7,4 kW (μονοφασικό), στις 8 ώρες. Με τη χρήση ταχυφορτιστών των 100 kW, μπορεί να φορτιστεί έως και κατά 80% σε 30 λεπτά.

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Peugeot e-208

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου