top icon
Δοκιμές

Skoda Fabia: Οδηγούμε το 1.0 TSI 95 PS Monte Carlo

Το Skoda Fabia, στην τρίτη πλέον γενιά του, ανανεώνεται και με αιχμή του δόρατος μία σπορ -και με έντονο το χαρακτήρα της εξατομίκευσης- έκδοση, την Monte Carlo, φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει τη θέση του σε κουρφαίο επίπεδο, στην απαιτητική κατηγορία των σουπερμίνι.

Έχοντας στο πλούσιο βιογραφικό του πωλήσεις περισσότερων από 4.000.000 αντιτύπων από το 1999 μέχρι σήμερα, το Skoda Fabia, σε hatchback και combi αμαξώματα, επανατοποθετείται στην αγορά με περισσότερες πλέον αξιώσεις και σημαντικά εξτρά όπλα στη φαρέτρα του. Στις παραδοσιακές αξίες της μάρκας και του μοντέλου ειδικότερα, έρχονται πλέον να προστεθούν η αναβαθμισμένη στα σημεία αισθητική, η προηγμένη τεχνολογία παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας και τα πιο σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας. Παράλληλα, η πρωτοεμφανιζόμενη στη γκάμα έκδοση Monte Carlo, με έντονα σπορ στοιχεία, προσδίδει το μέγιστο βαθμό εξατομίκευσης που αναζητά ο σύγχρονος αγοραστής ενός μοντέλου της κατηγορίας.

Skoda Fabia Monte Carlo

Στον τομέα της εμφάνισης, κυρίαρχο στοιχείο της ανανέωσης είναι τα εμπρός ανασχεδιασμένα φώτα, που για πρώτη φορά, όπως και τα πίσω, υιοθετούν την τεχνολογία LED, η οποία είναι προαιρετική εκτός από την έκδοση Monte Carlo που ανήκει στον βασικό εξοπλισμό της. Από εκεί και πέρα, ελαφρώς τροποποιημένοι σε σχήμα είναι οι προφυλακτήρες ενώ διατίθενται και ζάντες ελαφρού κράματος με ανανεωμένη σχεδίαση και διάσταση, οι οποίες για τις 5θυρες εκδόσεις, είναι από 15 έως και 18 ίντσες. Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα στους πελάτες να εξατομικεύσουν χρωματικά την οροφή, τις εμπρός κολόνες (Α), τους πλαϊνούς καθρέφτες και τις ζάντες αλουμινίου, σε μαύρο, λευκό ή ασημί. Σημειώστε τέλος, ότι διατίθενται και 15 εξωτερικά χρώματα με το Steel Grey να αφορά αποκλειστικά την έκδοση Monte Carlo.

Skoda Fabia Monte Carlo

Στα εντός, αυτό που παρατηρείς αμέσως, είναι ότι οι επεμβάσεις έχουν να κάνουν κυρίως με το γεγονός ότι το ανανεωμένο Skoda Fabia, διατίθεται πλέον με μια πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως είναι μεταξύ άλλων τα Blind Spot Detection, Rear Traffic Allert και Light Assist. Από εκεί και πέρα, σε επίπεδο συνδεσιμότητας και επικοινωνίας, η εταιρεία προσφέρει ένα ανανεωμένο infotainment που φέρει την ονομασία Swing, το οποίο είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto και τις τεχνολογίες MirrorLink και SmartGate συνοδευόμενο από μια έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών. Το ταμπλό χαρακτηρίζεται από έναν επανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων με νέα στρογγυλά όργανα που μπορούν να διαβάζονται ακόμα πιο εύκολα. Τα υλικά είναι υψηλότερης ποιότητας ενώ ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, τα καθίσματα διατίθενται με καλύμματα μικροϊνών (Suedia) / υφασμάτινα καλύμματα ή σε δυο χρώματα. Οι διακοσμητικές ραφές προσθέτουν μία ακόμη δυναμική πινελιά στο σύνολο.

Skoda Fabia Monte Carlo

Πώς όμως ξεχωρίζει η έκδοση Monte Carlo από τις υπόλοιπες; Αυτή, διατίθεται με μπροστινό και πίσω σπόιλερ, καθώς και με πίσω διαχύτη σε σπορ μαύρο χρώμα. Ένα έμβλημα Monte Carlo κυριαρχεί και στις δυο μεσαίες κολόνες (Β) και στα μαρσπιέ τα οποία διατίθενται σε μαύρο χρώμα. Εντός της Monte Carlo, παρατηρείς ότι ο πίνακας οργάνων έχει φινίρισμα σε νέο ανθρακί ντεκόρ, τα σπορ καθίσματα σε δέρμα ανθρακί με λευκές ραφές, με τις κόκκινες διακοσμητικές ραφές στις μπροστινές επενδύσεις θυρών και το προαιρετικό κεντρικό υποβραχιόνιο να ολοκληρώνουν τη ξεχωριστή εικόνα. Σημειώστε, ότι στον προαιρετικό εξοπλισμό της Monte Carlo περιλαμβάνεται μια πανοραμική γυάλινη οροφή και μια γκάμα μαύρων τροχών αλουμινίου.

Skoda Fabia Monte Carlo

Σε ό,τι αφορά τα διαθέσιμα μοτέρ του facelift Skoda Fabia και αφού σημειώσουμε την απουσία έκδοσης diesel, διατίθενται στην ελληνική αγορά τρεις διαφορετικές εκδοχές του γνωστού 3κύλινδρου κινητήρα του ενός λίτρου (999 κ.εκ.). Πιο συγκεκριμένα, στην ατμοσφαιρική εκδοχή του MPI η ισχύς ανέρχεται στους 75 ίππους, ενώ στις υπερτροφοδοτούμενες (TSI), στους 95 (όπως το «δικό μας») και 110 ίππους. Αξίζει να αναφερθεί εδώ ότι και οι δύο TSI εφοδιάζονται με φίλτρο σωματιδίων, με τον «μεγάλο» να συνδυάζεται και με το γνωστό κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων.

Skoda Fabia Monte Carlo

Οδηγώντας το, σημειώνεις αμέσως το σχετικά μαλακό αλλά γρήγορο τιμόνι του Skoda Fabia το οποίο αν ήταν και λίγο πιο βαρύ θα συγκαταλεγόταν μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας. Οι σφιχτές ρυθμίσεις της ανάρτησης, σε συνδυασμό με τα 16άρια ελαστικά, προσδίδουν στο ταμπεραμέντο του και συντελούν στο να χαρακτηριστεί έως και σπορτίφ, αν και απέχει ακόμη σε αυτόν τον τομέα από τις πιο οδηγοκεντρικές προτάσεις της κατηγορίας, όπως και για παράδειγμα τα Ford Fiesta και Peugeot 208. Εντός πόλης αποδεικνύεται πραγματικό εργαλείο που σου κάνει εύκολη τη ζωή, με την αίσθηση να είναι ότι δε χρειάζεσαι τίποτα παραπάνω από αυτόν τον συνδυασμό, με το χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων (6τάχυτη μόνο η έκδοση των 110 ίππων) και τον TSI των 95 ίππων στις 5.000 – 5.500 σ.α.λ. και ροπής 160 Nm στις 1.800 – 3.500 σ.α.λ., ο οποίος εξασφαλίζει στο σύνολο και μία αρκετά καλή μέση κατανάλωση, της τάξης των 6,5 λίτρων/100 χλμ. Το σύστημα πέδησης (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός / δίσκοι πίσω) είναι καλό στην αίσθηση και αποτελεσματικό, συμβάλλοντας και αυτό με τη σειρά του στη θετική εικόνα που αποκομίζουμε πίσω από το τιμόνι του ανανεωμένου Skoda Fabia.

Skoda Fabia Monte Carlo

Όσον αφορά τις τιμές του ανανεωμένου Skoda Fabia ως hatchback στην Ελλάδα, αυτές ξεκινούν από τα 10.980 ευρώ για την έκδοση Active 1.0 MPI των 75 ίππων (11.980 ως Comfort). Η βασική έκδοση Ambition του 1.0 TSI των 95 ίππων κοστίζει 12.980 ευρώ (13.980 ως Style και 14.880 ως Monte Carlo – της δοκιμής μας), την ώρα που η κορυφαία 1.0 TSI των 110 ίππων, ξεκινάει από τις 14.880 ευρώ ως Style και φτάνει τις 15.980 ευρώ ως Monte Carlo. Επειδή αυτή και μόνο η έκδοση συνδυάζεται και με DSG, σημειώστε 14.880 ευρώ ως Ambition, 15.980 ευρώ ως Style και 16.980 ως Monte Carlo. Τέλος, ενδεικτικά, η γκάμα των Skoda Fabia Combi ξεκινάει από τις 11.680 ευρώ (1.0 MPI 75 ίππων Active) και φτάνει μέχρι τις 16.680 ευρώ (1.0 TSI 110 ίππων Style με DSG)._Μ. Σαλ.

Skoda Fabia Monte Carlo

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ