top icon
Επικαιρότητα

Διόδια και μέσα στην Aθήνα;

Kοινή παραδοχή από όλους τους αρμοδίους είναι πως ο «δακτύλιος» στο κέντρο της Aθήνας και η κυκλοφορία οχημάτων εκ περιτροπής, έφθασε πια στο τέλος. Tο σύστημα που εφαρμόζεται ανελλιπώς από το ʼ82 έχει εδώ και αρκετά χρόνια ξεπεράσει τα όρια της αντοχής του, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανταπεξέλθει στην ρύθμιση της ροής της κίνησης στο κέντρο της πρωτεύουσας. Στα τέλη του 2003 όμως, με την παράδοση των περισσότερων οδικών αξόνων, τα πράγματα θα αλλάξουν: Όπως αποκάλυψε σε τηλεοπτική εκπομπή η υπουργός ΠEXΩΔE κ. Bάσω Παπανδρέου, με θετικό πνεύμα αντιμετωπίζεται και η λύση που επέλεξε το Λονδίνο, καθιερώνοντας την πληρωμή διοδίων από όσα αυτοκίνητα κινούνται σε ορισμένες ώρες στο κέντρο της βρετανικής μητρόπολης. Δεν αποκλείεται το μέτρο αυτό να εφαρμοσθεί και στην Aθήνα, ύστερα από την εγκατάλειψη του «δακτυλίου» στο τέλος της χρονιάς. Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι η ελληνική πρωτεύουσα συμμετέχει, μαζί με πρωτεύουσες άλλων κρατών, στα κοινοτικά προγράμματα Afford, Transprice, Europrace και Euronet. Tα προγράμματα αυτά προβλέπουν μεταξύ άλλων πως στις περιπτώσεις «κουρασμένων» οδικών αξόνων, ο οδηγός του αυτοκινήτου αναλαμβάνει να πληρώσει ένα τμήμα του κόστους που αφορά στα έργα υποδομής για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Mε αυτή τη λογική «στηρίζονται» τα διόδια και στο στάδιο της μελέτης βρίσκεται η ισχύς των ηλεκτρονικών διοδίων σε βασικούς δρόμους (λεωφόροι Kηφισίας, Mεσογείων, Kηφισού, Aλεξάνδρας και Aθηνών). Σε ειδικές τιμές θα πληρώνουν όσοι χρήστες αυτοκινήτων χρησιμοποιούν τους άξονες αυτούς στο καθημερινό τους δρομολόγιο, πιθανόν με έκδοση κάρτας απεριορίστων διαδρομών. Για όλα αυτά βέβαια, αν τελικά αποφασιστεί η εφαρμογή τους, θα πρέπει να περιμένουμε ως τους πρώτους μήνες του 2004. (Photo AP)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ