top icon
Επικαιρότητα

Ελλάδα 2004: Aπολογισμός

Ο συγκοινωνιακός χάρτης της Ελλάδας με αφορμή την Ολυμπιάδα του 2004 βρίσκεται πια στα πρόθυρα της ολοκλήρωσης των μεγάλων αλλαγών

Για όλες τις κατασκευές που αφορούν την Ολυμπιάδα του 2004, καθώς και για τα δημόσια έργα που σχετίζονται με αυτήν αλλά και με την βελτίωση- αναβάθμιση των συγκοινωνιών στην Ελλάδα, ο χρόνος της κρίσης πλησιάζει: Το τελευταίο τρίμηνο του 2003 και το πρώτο τετράμηνο της επόμενης χρονιάς είναι τα καθοριστικά «κομβικά σημεία» για την επιτυχημένη ή όχι έκβαση των εξελίξεων. Το μεγαλύτερο βάρος θα δοθεί, σύμφωνα με την Γενική Γραμματεία των Δημόσιων Έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ, σε έργα που αναμφίβολα θα βελτιώσουν την καθημερινή ζωή των Ελλήνων (Τραμ, Κηφισός, Εγνατία και Αττική Οδός). Ο κύριος προβληματισμός για τα έργα αυτά έχει να κάνει με την όσο το δυνατόν ταχύτερη παράδοσή τους για χρήση από τους πολίτες, ώστε αυτοί να ανακουφιστούν δραστικά από την ταλαιπωρία στην οποία έχουν υποβληθεί επί σειρά ετών κατά την διάρκεια των μετακινήσεών τους.

Ας δούμε λοιπόν σε ποιό στάδιο βρίσκονται και ποιά είναι τα μέχρι στιγμής πεπραγμένα στις κυριότερες οδικές προσβάσεις της Αττικής και της υπόλοιπης Ελλάδας, καθώς και την πρόοδο των μέσων μαζικής μεταφοράς:

Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρος Υμηττού
Η περιφερειακή λεωφόρος Υμηττού παραδίδεται εκτός απροόπτου στο κοινό στις 3 Σεπτέμβρη. Πρόκειται για ένα «κλειστό» αυτοκινητόδρομο που ενώνει την γνωστή σε όλους μας περιφερειακή του Καρέα με την Αττική Οδό και στο μεγαλύτερο μέρος του αποτελείται από κοιλαδογέφυρες και σήραγγες. Υπολογίζεται πως ένα αυτοκίνητο που θα εισέρχεται σε αυτήν, στο ύψος της Καισαριανής, θα φθάνει στην Εθνική Οδό Αθηνών –Λαμίας σε 14 λεπτά. Φυσικά, χάρις στην λεωφόρο Υμηττού, θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό ο χρόνος μετακίνησης από τα νότια προάστια προς την βορειοανατολική Αττική.

Αττική Οδός
Το οδικό τμήμα που θα ενώσει την πόλη της Ελευσίνας με το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα είναι έτοιμο για χρήση τον Νοέμβριο του 2003.

Αττικό Μετρό
Ως τον Ιούνιο του 2004 η διαδρομή του Αττικού Μετρό θα έχει επεκταθεί ως το Περιστέρι και την Ηλιούπολη, καθώς επίσης και ως τον διεθνή αερολιμένα των Σπάτων.

Τραμ
Ο θρίαμβος της επιστροφής στην Αττική του φθηνότερου, πρακτικότερου και αποτελεσματικότερου συγκοινωνιακού μέσου, ύστερα από 50 χρόνια «ξηλώματος» και απουσίας: Yπολογίζεται πως το σύγχρονο και δημοφιλές τραμ του 21ου αιώνα θα συνδέσει οριστικά μέσω των γραμμών του την Αθήνα με την Βούλα τον Απρίλιο του 2004.

Κακιά Σκάλα
Η άλλοτε «βάσανος» των οδηγών που ταξίδευαν προς Πελοπόννησο, δυτική Στερεά Ελλάδα και Ήπειρο θα είναι έτοιμη τον Ιούλιο του 2004. Ως γνωστόν, το δυσκολότατο ανάγλυφο της περιοχής «νικήθηκε» από ένα συνδυασμό σύγχρονων σηράγγων, που όταν δοθεί στην κυκλοφορία θα γίνει αιτία να ξεχαστεί αμέσως το επί πολλά χρόνια «παραδοσιακό» μποτιλιάρισμα των αυτοκινήτων στο σημείο.

Γέφυρα Ρίου –Αντιρίου
Οι βάσεις της γέφυρας είναι ήδη έτοιμες και τα πρώτα τμήματα του καταστρώματος τοποθετούνται αυτές τις ημέρες επάνω της. Η παράδοσή της έχει οριστεί για το 2006, όμως οι λαμπαδηδρόμοι που θα μεταφέρουν την Ολυμπιακή Φλόγα τον Αύγουστο του 2004 θα την χρησιμοποιήσουν για την διαδρομή τους.

Εγνατία Οδός
Ο αυτοκινητόδρομος που θα ενώνει τον Έβρο με την Ηγουμενίτσα και θα μειώσει τον χρόνο διαδρομής από τις 11 ώρες που είναι σήμερα στις 6.5, θα δοθεί για χρήση στους οδηγούς στις 20 Μαρτίου του 2004. Η οδός που φέρει το όνομα που είχε ο προκάτοχός της την εποχή της Ρωμαιοκρατίας αποτελείται από σήραγγες, γέφυρες και νέες οδικές προσβάσεις. Ο νέος αυτοκινητοδρόμος σε πρώτο στάδιο θα έχει «λειτουργικό» χαρακτήρα, πράγμα που σημαίνει ότι στην διαδρομή του θα ενταχθούν και αναβαθμισμένα οδικά τμήματα του παλαιού δικτύου. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για τμήματα έξω από τον Νέστο, τα Γρεβενά και δύο σημεία στην Ήπειρο (Ηγουμενίτσα –Ιωάννινα και Ιωάννινα –Μέτσοβο).

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ