top icon
Επικαιρότητα

Αστικά λεωφορεία – Το πλάνο του 2024

Ποια είναι η κινητικότητα του 2024 στο ευαίσθητο θέμα της ανανέωσης για τα αστικά λεωφορεία στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας, με νέα οχήματα μηδενικών ρύπων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Αξίζει να υπογραμμιστεί ότι στο πλαίσιο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας τα 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία (140 για την Αθήνα και 110 για τη Θεσσαλονίκη) θα κυκλοφορούν στους δρόμους σε τρεις μήνες, ενώ συνεχίζονται κανονικά οι διαδικασίες για την προμήθεια των υπολοίπων, συνολικά 1.300, λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Πιο συγκεκριμένα, αναμένεται το πρότυπο λεωφορείο τις επόμενες ημέρες, ώστε να ξεκινήσει μια σειρά δοκιμών και προεργασίας για την παραλαβή των υπόλοιπων 249. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, εκτιμώμενος χρόνος άφιξης για το σύνολο των οχημάτων είναι οι αρχές Μαρτίου, ευελπιστώντας ότι δεν θα υπάρξει ανασχεδιασμός της πορείας των πλοίων που θα μεταφέρουν τα λεωφορεία λόγω της αναταραχής στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας. Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα καθυστερήσει μόνο για κάποιες λίγες ημέρες.

Κατά τα άλλα, το πρόγραμμα για την αύξηση ισχύος και τις προπαρασκευαστικές ενέργειες για την εγκατάσταση των φορτιστών στα αμαξοστάσια, συνεχίζεται χωρίς καμία καθυστέρηση. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές εργασίες από τον ΔΕΔΔΗΕ για την απαραίτητη επαύξηση ισχύος των αμαξοστασίων και προχωρά η προετοιμασία τους για την εγκατάσταση των φορτιστών.

Το αποτύπωμα της δουλειάς είναι ήδη ορατό και στο συγκοινωνιακό δίκτυο της Θεσσαλονίκης, με τη λειτουργία τεσσάρων νέων λεωφορειακών γραμμών Express, που προσφέρουν συνολικά 160 νέα δρομολόγια, τα οποία θα ενισχυθούν περαιτέρω με την πρόσληψη των 150 οδηγών στον ΟΑΣΘ. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας παραλαβής των 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, θα τοποθετηθούν 55 ειδικοί φορτιστές. Ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ήδη ολοκληρώσει τις εργασίες, ώστε να υπάρχει επαρκής ηλεκτροδότηση στο αμαξοστάσιο, ενώ σε εξέλιξη είναι η διαδικασία για την ανάδειξη του αναδόχου που θα εκτελέσει το έργο.

Συνεχίζονται οι δράσεις ψηφιοποίησης με σειρά νέων υπηρεσιών που, μεταξύ άλλων, σχετίζονται με την εκπαίδευση των οδηγών, τις συγκοινωνίες και τις μεταφορές, και πάντοτε με σταθερή έμφαση όπως προαναφέρθηκε, άμεσα ή έμμεσα, στην οδική ασφάλεια. Εδώ, χρειάζεται ειδική μνεία στην υπηρεσία Tap’N’Pay, η οποία θα ξεκινήσει τον Μάρτιο από τις λεωφορειακές γραμμές Express για το αεροδρόμιο. Με τη νέα αυτή υπηρεσία ο επιβάτης θα μπορεί να επιβιβάζεται στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας χωρίς να χρειάζεται εισιτήριο, απλά με τη χρεωστική ή πιστωτική του κάρτα ή το κινητό του τηλέφωνο. Η υπηρεσία αυτή, η σύμβαση για την υλοποίηση της οποίας υπεγράφη από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας την προηγούμενη εβδομάδα, θα είναι διαθέσιμη στο σύνολο της Αθηναϊκής Μητρόπολης πριν το τέλος του 2024.

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, αναθεωρήθηκε επίσης ο Κανονισμός για τα Δικαιώματα Επιβατών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Τα άτομα με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα δικαιούνται να επιβιβαστούν, χωρίς καμία άμεση ή έμμεση διάκριση, στα δημόσια οδικά μέσα μεταφοράς (Λεωφορεία και Τρόλεϊ), καθώς επίσης και στα μέσα Σταθερής Τροχιάς (Μετρό, Τραμ). Ας σημειωθεί επίσης ότι, κατόπιν αιτήματος της ΕΣΑΜΕΑ, υπογράφτηκε απόφαση για τη σύσταση μικτής επιτροπής μεταξύ θεσμικών εκπροσώπων του υπουργείου και των ατόμων με αναπηρία, για τη λήψη αποφάσεων και τον συντονισμό των ζητημάτων που αφορούν στην άμεση ενίσχυση της προσβασιμότητας όλων των πολιτών σε μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ