Επικαιρότητα Ελλάδα

Αυτοκινητόδρομοι – ζητούν αποζημιώσεις 80 εκατομμυρίων ευρώ

«Μορέας», «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», «Νέα Οδός», «Γέφυρα Ρίο–Αντίρριο», «Ολυμπία Οδός», «Αττική Οδός» και «Κεντρική Οδός» ζητούν από το Δημόσιο 80 εκατομμύρια ευρώ ως αποζημίωση για το lockdown λόγω κορονοϊού.

Οι παραχωρησιούχες εταιρείες των αυτοκινητοδρόμων («Μορέας», «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», «Νέα Οδός», «Γέφυρα Ρίο–Αντίρριο», «Ολυμπία Οδός», «Αττική Οδός» και «Κεντρική Οδός») ζήτησαν από το Ελληνικό Δημόσιο όπως αναμενόταν αποζημίωση για τις οικονομικές ζημιές που υπέστησαν από το ανοιξιάτικο lockdown λόγω του κορονοϊού Covid-19. Όπως ορίζει η σύμβαση που έχουν υπογράψει με το Δημόσιο, έχουν δικαίωμα αποζημίωσης όταν το Κράτος για λόγους ανωτέρας βίας (όπως με τον κορονοϊό) προχωρά σε απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων. Το συνολικό ποσό που ζητούν τώρα ανέρχεται στα 80 εκατομμύρια ευρώ.

Για κάποιες από τις παραχωρησιούχες εταιρείες υπάρχει η λύση της παράτασης του χρόνου παραχώρησης, αντί για την καταβολή αποζημίωσης, ωστόσο το Ελληνικό Δημόσιο αρνείται μέχρι στιγμής αυτή τη λύση. Παράλληλα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει πως αρκετές από τις εταιρείες έχουν ασφαλιστεί για οικονομικές απώλειες από διάφορους κινδύνους σε ασφαλιστικές εταιρείες στο Λονδίνο, οπότε τους παραπέμπει σε αυτές για να επιλύσουν το πρόβλημά τους. Όμως, σύμφωνα με εκτιμήσεις μόνο η Αττική Οδός και ο Μορέας (Κόρινθος–Τρίπολη–Καλαμάτα) περιλαμβάνουν στα ασφαλιστικά συμβόλαιά τους κινδύνους πανδημίας.

Οι εταιρείες που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους υποστηρίζουν από την πλευρά τους πως διατηρούν το δικαίωμα της ενεργοποίησης των διατάξεων που προβλέπουν αποζημιώσεις από το Δημόσιο, στο ενδεχόμενο που τα έσοδα είναι χαμηλότερα από τα ελάχιστα προβλεπόμενα. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ζητήσει λεπτομερείς διευκρινίσεις για τα χρήματα που διεκδικούν οι εταιρείες παραχώρησης, τη μέθοδο του υπολογισμού τους, όπως επίσης και για τις ασφαλιστικές καλύψεις. Κατόπιν, θα πρέπει να γίνουν συγκρίσεις με την κυκλοφορία οχημάτων του 2019, προκειμένου να υπάρξουν ασφαλή συμπεράσματα.

 

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου