X
Επικαιρότητα

H αφρόκρεμα των B-SUV

Με την ευκαιρία της δοκιμής του Audi Q2 ανατρέχουμε στα σημαντικότερα μοντέλα της κατηγορίας των B-SUV, που πρωταγωνιστούν αυτή την στιγμή, αλλά και σε εκείνα που θα παρουσιαστούν το αμέσως επόμενο διάστημα.

Audi Q2

 

 

Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το Audi Q2 κατάφερε να ξεχωρίσει, αν και ποτέ δε χρειάστηκε να υιοθετήσει μια έντονη και αιχμηρή εμφάνιση, ποντάροντας στην κομψότητα και τη διαχρονικότητα μιας εμφάνισης όπου δεσπόζει περίφημο πολυγωνικό μοτίβο της singleframe μάσκας.

Πέρα από την αρχική έκδοση, υπάρχουν οι εναλλακτικές Advanced και S Line, που διαθέτουν ακόμα πιο ιδιαίτερες σχεδιαστικές γραμμές, με επιπλέον λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες να πλαισιώνουν τους στάνταρντ προβολείς LED, ενώ προαιρετικά το SUV της Audi εξοπλίζεται με εξελιγμένους προβολείς Matrix LED.

Στο εσωτερικό το πρώτο που εισπράττεις είναι αυτή η εξαιρετική εικόνα ποιότητας και προσοχής στις επιμέρους λεπτομέρειες και στο φινίρισμα, ενώ δε λείπει και η απαραίτητη δόση ψηφιοποίησης σε σημεία όπως είναι ο πίνακας οργάνων και η οθόνη του συστήματος πολυμέσων.

Ένα απρόσμενο χαρακτηριστικό για BSUV είναι η πλούσια γκάμα εκδόσεων του Q2, που περιλαμβάνει δύο ντίζελ επιλογές, τετρακίνηση, καθώς και έναν μικρό 1.000άρη βενζινοκινητήρα.

Μια χρυσή τομή αποτελεί η έκδοση με τον 1.500άρη TFSI των 150 ίππων, που προσφέρει αρκούντως ικανοποιητικές επιδόσεις (8,6 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και 218 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας), στην οποία μάλιστα είναι στάνταρντ το αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Όσοι βέβαια θέλουν κάτι με έναν έντονο σπορτίφ προσανατολισμό, μπορούν να στραφούν στο SQ2, το οποίο, χάρη στον 2λιτρο τούρμπο βενζινοκινητήρα του, προσφέρει μια απόδοση 300 ίππων, με αντίστοιχες επιδόσεις.

Η έκδοση 30 TFSI των 110 ίππων ξεκινάει από τα 26.500 ευρώ, ενώ η ισχυρότερη 35 TSFI των 150 ίππων, με στάνταρντ αυτόματο κιβώτιο, έχει ως σημείο εκκίνησης τα 31.500 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τις πετρελαιοκίνητες παραλλαγές, αυτές είναι όλες 2λιτρες, με τις χειροκίνητες των 116 ίππων να ξεκινούν από τα 32.500 ευρώ, ενώ οι ισχυρότερες εκδοχές των 150 ίππων, με στάνταρντ τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο, ξεκινούν από τα 46.500 ευρώ.

AUDI Q2 35 TFSI S TRONIC

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.498 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι/5.000-6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 250 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.208×1.794×1.537 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.601 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 405-1.050 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.380 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,6 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 218 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 137 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 31.500 ευρώ (Advanced 33.500 ευρώ)

DS 3

Το ανανεωμένο DS 3 αναμένεται το επόμενο διάστημα στην ελληνική αγορά. Αν δυσκολεύεστε να το ξεχωρίσετε, τότε δεν έχετε παρά να ρίξετε μια δεύτερη ματιά στο όνομα και στα φώτα ημέρας.

Βλέπετε, από την ονομασία του μικρού SUV της DS, απουσιάζει πια ο χαρακτηρισμός «Crossback», ενώ εμφανισιακά οι αλλαγές επικεντρώνονται στον εμπρός προφυλακτήρα, με το νέο DS 3 να αποκτά την υπογραφή LED DRL «DS Wings».

Πέρα από την ανανεωμένη σχεδίαση, το DS 3 αποκτά περισσότερα στοιχεία τεχνολογίας και μια νέα, πιο ισχυρή ηλεκτρική έκδοση με μεγαλύτερη αυτονομία.

Φυσικά, αυτή θα πλαισιώνεται από την καταξιωμένη γκάμα των θερμικών συνόλων, που περιλαμβάνει τις ήδη γνωστές εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ, με τον 1.200άρη κινητήρα PureTech να αποδίδει 100 ή 130 ίππους, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο 8 σχέσεων αντίστοιχα, και τον 1.5 BlueHDi να παράγει 130 ίππους, επίσης σε συνδυασμό με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Ford Puma

Το μικρό μοντέλο της Ford, από τη στιγμή που αναγεννήθηκε ως ένα μικρό SUV crossover με μια αύρα από κουπέ, κατάφερε να δώσει αυτό το κάτι παραπάνω σε σχέση με το σουπερμίνι μοντέλο στο οποίο βασίζεται, όπου ειδικά στο εσωτερικό οι οικογενειακοί δεσμοί με το Fiesta είναι προφανείς.

Το ίδιο ισχύει και στο θέμα της οδικής συμπεριφοράς, όπου το Puma ξεχωρίζει με την ακρίβεια των αντιδράσεων, αλλά και την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης.

Σε ό,τι αφορά τη διαθέσιμη γκάμα του Puma, δεν υπάρχουν πολλές επιλογές. Η ραχοκοκαλιά της γκάμας είναι ο 3κύλινδρος 1.000άρης EcoBoost των 125 ίππων, που συνοδεύεται από ένα μικροϋβριδικό σύστημα και συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (από 26.313 ευρώ), είτε με το αυτόματο κιβώτιο Powershift των 7 σχέσεων (από 28.817 ευρώ).

Η μοναδική διαθέσιμη εναλλακτική αυτού του κινητήρα είναι η έκδοση των 155 ίππων (από 28.200 και 32.965 ευρώ για τις χειροκίνητες και αυτόματες παραλλαγές, αντίστοιχα), ενώ στην κορυφή βρίσκεται μία έκδοση με ακόμα πιο σκληροπυρηνικό προσανατολισμό, που δεν είναι άλλη από την ST των 200 ίππων (40.893 ευρώ).

Hyundai Kona

Η νέα γενιά του Hyundai Kona, που αναμένεται να παρουσιαστεί στα μέσα της χρονιάς που διανύουμε, φαίνεται πως μάλλον δείχνει να ξεφεύγει από το στενό πλαίσιο της κατηγορίας B-SUV, αφήνοντας περισσότερο (εμπορικό) χώρο για το Bayon.

Αυτή η μετάβαση αρχικά υποστηρίζεται από το μήκος, που έχει αυξηθεί και φτάνει πλέον στα 4.355 χλστ., καθώς και από την εντυπωσιακή σχεδίαση, την εικόνα του εσωτερικού και, φυσικά, τον έντονο εξηλεκτρισμό.

Σε ό,τι αφορά το τελευταίο, η Hyundai δηλώνει ότι το νέο Kona εξελίχθηκε αρχικά ως EV, και αργότερα προστέθηκαν στην γκάμα του full hybrid και βενζινοκίνητες εκδόσεις.

Η κάθε έκδοση θα ξεχωρίζει από ορισμένες εξωτερικές λεπτομέρειες, κάτι που θα ισχύει και για τις σπορτίφ παραλλαγές NLine.

Jeep Renegade

Με την ενσωμάτωση της τεχνολογίας e-Hybrid στο Renegade, η Jeep ακολουθεί τις επιταγές της εποχής προσφέροντας μία σύγχρονη τεχνολογικά πρόταση στην κατηγορία των B-SUV, χωρίς ωστόσο να απαρνείται την ταυτότητά της.

Το e-Hybrid δεν είναι ένα απλό μικροϋβριδικό σύστημα, αλλά μία ισχυρότερη εκδοχή που επιτρέπει την αμιγή ηλεκτροκίνηση, μειώνοντας την κατανάλωση.

Το σύστημα της Jeep στο Renegade συνδυάζει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου 130 ίππων με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και έναν ηλεκτροκινητήρα 15 kW, ο οποίος επιτρέπει στο ηλεκτρικό σκέλος της μονάδας κίνησης να κινεί το όχημα ακόμα και με τον θερμικό κινητήρα εκτός λειτουργίας.

Το υβριδικό σύστημα e-Hybrid τoυ Jeep Renegade, που ξεκινάει από τα 28.300 ευρώ, έρχεται να πλαισιώσει τη δυνατότερη τετρακίνητη plugin έκδοση 4xe των 190 ίππων (44.800 ευρώ) και των 240 ίππων (49.300 ευρώ).

Kia Niro

 

Με βασικό σλόγκαν «Υπάρχει ένα Niro για τον καθένα», το νέο CUV (Crossover Utility Vehicle) της Kia κάνει πράξη τον εξηλεκτρισμό, καθώς διατίθεται σε full hybrid (HEV), plugin hybrid (PHEV) και αμιγώς ηλεκτρική (EV) έκδοση.

Κατ’ αρχάς, μικρές αλλαγές διαφοροποιούν την καθεμία από τις τρεις εκδόσεις, αν και τα βασικότερα στοιχεία της ξεχωριστής σχεδίασης είναι η αισθητική της τρίτης κολόνας και, φυσικά, του ρύγχους με τα ιδιαίτερα φώτα ημέρας.

Η αλήθεια είναι ότι το crossover της Kia δείχνει να ξεφεύγει από το στενό πλαίσιο της κατηγορίας Β, κάτι στο οποίο συνηγορούν το μέγεθος (μήκος 4.420 χλστ.), η εικόνα του εσωτερικού και τα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης.

Αυτά ξεκινούν από τα 33.690 ευρώ για τη full hybrid εκδοχή των 141 ίππων, τα 41.490 ευρώ για την plugin hybrid έκδοση των 183 ίππων, ενώ το αμιγώς ηλεκτρικό Niro των 204 ίππων ξεκινάει από τα 45.590 ευρώ (37.790 ευρώ με το όφελος της κρατικής επιδότησης).

Opel Mokka

Το Opel Mokka έχει καταφέρει να ξεχωρίσει στην κατηγορία των B-SUV, αφού συνδυάζει με επιτυχία την Bold & Pure σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel και τη γερμανική τεχνολογία αιχμής.

Στο εξωτερικό κυριαρχεί η εντυπωσιακή μάσκα που η εταιρεία ονομάζει «Opel Vizor», ενώ στο εσωτερικό το Pure Panel εξασφαλίζει την απαραίτητη δόση ψηφιοποίησης και εργονομικού ελέγχου.

Σε ό,τι αφορά την γκάμα των κινητήρων, οι βενζινοκίνητες εκδόσεις βασίζονται εξ ολοκλήρου στον 3κύλινδρο 1.2 κινητήρα, σε χειροκίνητες παραλλαγές 100 ίππων (από 24.900 ευρώ) και 130 ίππων (από 27.900 ευρώ), ενώ το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων είναι διαθέσιμο μόνο στις εκδόσεις των 130 ίππων, βενζίνης (από 29.900 ευρώ) και 110 ίππων πετρελαίου (από 26.900 ευρώ). Φυσικά, δε λείπει η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση των 136 ίππων, που ξεκινάει από τα 39.900 ευρώ.

Peugeot 2008

 

Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του μικρότερου μέλους της οικογένειας των SUV της Peugeot, το «2008» κατάφερε να δημιουργήσει έναν πολύ επιτυχημένο συνδυασμό ξεχωριστής σχεδίασης και οικογενειακού χαρακτήρα, που υποστηρίζεται κατά κύριο λόγο από την άνετη κύλιση και την εξαιρετική εκμετάλλευση χώρων.

Στο καλοφτιαγμένο εσωτερικό, το βλέμμα πέφτει αμέσως στο iCockpit με τον ιδιαίτερο ψηφιακό πίνακα οργάνων, τη χαρακτηριστική θέση οδήγησης και την πληθώρα πρακτικών λύσεων για τα διάφορα μικροαντικείμενα.

Η κινητήρια γκάμα του «2008» βασίζεται στον 1.200άρη PureTech κινητήρα σε χειροκίνητες εκδόσεις 100 ίππων (από 26.400 ευρώ) και 130 ίππων (από 27.500 ευρώ), ενώ το αυτόματο κιβώτιο διατίθεται με τις ισχυρότερες παραλλαγές των 130 ίππων, βενζίνης (από 31.000 ευρώ) και πετρελαίου (από 28.900 ευρώ).

Το e-2008 δεν είναι άλλο από την αμιγώς ηλεκτρική υλοποίηση των 136 ίππων, με τιμή εκκίνησης (χωρίς το όφελος της κρατικής επιδότησης) τα 41.200 ευρώ.

Renault Captur

Με το Captur η Renault προσφέρει έναν ιδανικό συνδυασμό ποιότητας και πρακτικότητας στα σύγχρονα compact B-SUV. Ξεχωριστό και γεμάτο στιλ σε εμφάνιση, το Captur διαθέτει ένα ευρύχωρο αμάξωμα ακόμα και για πέντε επιβάτες. Μεγάλο είναι και το πορτ-μπαγκάζ που φθάνει έως και τα 536 λίτρα, χάρη και στην δυνατότητα των πίσω καθισμάτων να μετακινούνται κατά τον διαμήκη άξονα.

Το κυριότερο όμως σημείο διαφοροποίησης του Captur σε σχέση με τον ανταγωνισμό, είναι η πολύ μεγάλη γκάμα επιλογών στο θέμα των κινητήριων μονάδων. Σίγουρα το πιο χαμηλό κόστος χρήσης προσφέρει η έκδοση διπλού καυσίμου, βενζίνης και υγραερίου, η οποία ξεκινάει από τα 23.810 ευρώ. Από εκεί και πέρα τον λόγο έχουν οι εξηλεκτρισμένες μονάδες που καλύπτουν όλες τις βαθμίδες υβριδισμού, με mild hybrid (από 28.980 ευρώ), full hybrid (από 31.060 ευρώ) και plug in hybrid (από 39.810 ευρώ) υλοποιήσεις.

Toyota Yaris Cross

Η Toyota, βασιζόμενη στην καταξιωμένη υβριδική της τεχνολογία και χάρη στην ευελιξία της αρχιτεκτονικής TNGA, μπορεί να δημιουργεί πρωταγωνιστές σε κάθε κατηγορία. Το Yaris Cross δεν είναι απλώς μια ψηλωμένη παραλλαγή του bestseller σουπερμίνι της Toyota, αλλά ένα αυθυπόστατο μοντέλο με τη δική του προσωπικότητα. Αυτό φαίνεται αμέσως στο θέμα της εξωτερικής σχεδίασης, ενώ και στο εσωτερικό το Yaris Cross διαθέτει τα δικά του χαρακτηριστικά.

Ως προς το μήκος, τοποθετείται στον μέσο όρο της κατηγορίας (μήκος 4.180 χλστ.), κάτι που ισχύει και για τους διαθέσιμους χώρους επιβατών και αποσκευών, οι οποίοι είναι σαφώς βελτιωμένοι σε σχέση με εκείνους του απλού Yaris, παρά το γεγονός ότι μοιράζονται το ίδιο ακριβώς μεταξόνιο (2.560 χλστ.).

Μπορεί η διαθέσιμη γκάμα να περιλαμβάνει χειροκίνητες και αυτόματες παραλλαγές του ατμοσφαιρικού μοτέρ του 1,5 λίτρου με 125 ίππους που ξεκινούν κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20.00 ευρώ, θεωρούμε όμως ότι όλο το ενδιαφέρον, σε ό,τι αφορά την κατανάλωση (ειδικά εντός πόλης) και τις εκπομπές CO2, εστιάζεται στη full hybrid έκδοση των 116 ίππων, η οποία φυσικά είναι αυτόματη και ξεκινάει από τα 22.720 ευρώ.

Αξίζει βέβαια να υπενθυμίσουμε ότι υπάρχει και η εναλλακτική της τετρακίνητης έκδοσης (χάρη σε ένα επιπλέον μικρό ηλεκτρικό μοτέρ στους πίσω τροχούς), που επίσης συμφέρει, με δεδομένες τις χαμηλές εκπομπές CO2 και τιμή εκκίνησης τα 31.220 ευρώ.

VW T-Roc

Tο T-Roc ήταν το best-seller μοντέλο της Ευρώπης τον Ιούλιο. Πλέον βρίσκεται στην 8η θέση.

Μπορεί πίσω στο 2017, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, το TRoc να οριοθετούσε το κατώτερο άκρο της γκάμας των SUV μοντέλων της VW, κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει πια, αφού στο ενδιάμεσο η γκάμα εμπλουτίστηκε με το μικρό SUV Τ-Cross και με το κουπέ crossover Taigo.

Η επιτυχία του Τ-Roc βασίστηκε κατά κύριο λόγο στο γεγονός ότι, ενώ διατηρούσε τις κόμπακτ διαστάσεις του (δημιουργώντας πάντοτε την απαραίτητη απόσταση από το TCross), απέπνεε μια εικόνα που παρέπεμπε στα καταξιωμένα μοντέλα της μεγαλύτερης κατηγορίας.

Με μια φρέσκια εμφάνιση, αναβάθμιση στην εικόνα του εσωτερικού (βλέπε υλικά), εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης και μια πλήρη γκάμα ψηφιακών υπηρεσιών, η VW ανανέωσε το success story του TRoc.

Μπορεί στη βάση να υπάρχει ο 1.000άρης TSI των 110 ίππων αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο (από 25.600 ευρώ), το TRoc όμως δεν αρκείται σε αυτόν.

Σε πρώτο πλάνο βρίσκεται ο 1.500άρης των 150 ίππων (από 27.250 ευρώ και 28.700 ευρώ για τις χειροκίνητες και αυτόματες εκδόσεις, αντίστοιχα), ενώ υπάρχουν και 2λιτρα σύνολα βενζίνης με 190 ίππους (από 40.250 ευρώ) και πετρελαίου με 150 ίππους (από 38.400 ευρώ), τα οποία μάλιστα συνδυάζονται και με τετρακίνηση.

Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο που τείνει πλέον να εκλείψει είναι η ύπαρξη της cabrio έκδοσης με μαλακή αναδιπλούμενη οροφή και τιμή εκκίνησης τα 34.200 ευρώ και τα 39.000 ευρώ για τις εκδόσεις 1,0 και 1,5 λίτρων, αντίστοιχα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!