top icon
Επικαιρότητα

Η Αστυπάλαια σημείο αναφοράς στις υπηρεσίες κινητικότητας

Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Αστυπάλαια, παρουσιάστηκε το έργο για τη μετατροπή της στο πρώτο «Έξυπνο και Βιώσιμο Νησί» της Μεσογείου.

Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Αστυπάλαια, ο πρωθυπουργός παρουσίασε το έργο για τη μετατροπή της στο πρώτο «Έξυπνο και Βιώσιμο Νησί» της Μεσογείου. Παράλληλα, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος περιέγραψε τις καινοτόμες μορφές κινητικότητας που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του προγράμματος. Τόνισε ότι το νησί της Αστυπάλαιας αποκτά την υπηρεσία «Astybus» και γίνεται σημείο αναφοράς στα ευφυή συστήματα μεταφορών, την πράσινη ενέργεια, τον τουρισμό, αλλά και στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Η νέα υπηρεσία επιβατικών μεταφορών κατά παραγγελία θα λειτουργήσει αποκλειστικά στην Αστυπάλαια. Πρόκειται για μία υπηρεσία μεταφοράς μόνο με ηλεκτρικά οχήματα για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού, που λειτουργεί μέσω ψηφιακής πλατφόρμας, λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες κάθε προσώπου ξεχωριστά και ανταποκρίνεται στο σύνολο αυτών των αιτημάτων. Κάθε κομμάτι αυτού του παζλ έχει τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Η πλατφόρμα που θα εξυπηρετεί τους επιβάτες είναι ένα ευφυές σύστημα μεταφορών με εξαιρετικές δυνατότητες. Η υπηρεσία «on demand» μετακίνησης κατά παραγγελία μπορεί να μοιάζει με αρκετές άλλες υπηρεσίες που συναντάμε στις αστικές μεταφορές, αλλά διαφέρει. Γιατί σε πραγματικό χρόνο θα μπορεί να ικανοποιήσει όχι μόνο το αίτημα ενός επιβάτη, αλλά ένα σύνολο αιτημάτων μετακίνησης με αποτέλεσμα ταχύτερη εξυπηρέτηση και την εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αγκάλιασε το εγχείρημα, προκρίνοντας την Αστυπάλαια ως ιδανικό τόπο για να αναπτυχθούν οι καινοτόμες αυτές υπηρεσίες. Συγκεκριμένα, ο Υφυπουργός Μεταφορών δήλωσε:

«Δημιουργήσαμε άμεσα το νομοθετικό πλαίσιο, Νόμος 4876/ 23/12/2021, (άρθρα 153 έως 156), προκειμένου να λειτουργήσει η υπηρεσία επιβατικών μεταφορών με ηλεκτροκίνητα οχήματα, αποκλειστικά στη Νήσο Αστυπάλαια και στη συνέχεια συντάχθηκαν οι απαιτούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις (έκδοση Υ.Α. 145561 /12/05/2022) για τον καθορισμό κομίστρου. Πέρα όμως, από τη στενή αρμοδιότητα που αφορά στο νομοθετικό σκέλος, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεργάζεται και θα συνεχίζει να συμβάλλει στην υλοποίηση του σχεδιασμού σε όλες τις πτυχές τους έργου, όπως τα ζητήματα οδικής ασφαλείας».

Το πρόγραμμα της Αστυπάλαιας δεν είναι η μοναδική περίπτωση όπου η Ελλάδα κρατά τα σκήπτρα της καινοτομίας στα συστήματα Μεταφορών. Ο υφυπουργός αναφέρθηκε σχετικά στο πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης στα Τρίκαλα που είχε συντονίσει το 2014, επισημαίνοντας ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει σήμερα, επιτρέπει στη χώρα μας να φιλοξενήσει ανάλογα και ακόμη πιο προηγμένα προγράμματα αυτόνομης οδήγησης.

Ο κ. Παπαδόπουλος δήλωσε επίσης ότι το πρόγραμμα της Αστυπάλαιας είναι μέρος μιας ενιαίας στρατηγικής εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών Μεταφορών της Ελλάδας και φέρνει στο προσκήνιο περιοχές της πατρίδας μας που έχουν δυνατότητες προόδου. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσονται και οι αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων που έχουν ξεκινήσει, με σκοπό την ανάπτυξη ενός δικτύου που θα συνδέσει και άλλα νησιά με τη μητρόπολη, με ένα νέο μεταφορικό μέσο, το υδροπλάνο.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ