Επικαιρότητα Ελλάδα

Mετρό: Δύο οι «μονομάχοι» για τη Γραμμή 4

Mε προϋπολογισμό που φθάνει στο 1,8 δις ευρώ, το έργο της Γραμμής 4 που προβλέπει τη σύνδεση ανάμεσα στο Αλσος Βεΐκου και στο Γουδή, αναμένεται τελικά να αποκτήσει ανάδοχο ως τα τέλη της τρέχουσας χρονιάς.

 

Πριν από λίγες ημέρες, η διοίκηση της «Αττικό Μετρό» επανεκκίνησε τη διαδικασία του διαγωνισμού για την κατασκευή της Γραμμής 4, με το άνοιγμα των τεχνικών προσφορών και τον εμπεριστατωμένο έλεγχό τους. Η συγκεκριμένη επέκταση του Μετρό, σε μία από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα στην Ευρώπη. Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στο ποσό των 1,8 δις ευρώ και το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής διασφαλίζει τη σύνδεση ανάμεσα στο Αλσος Βεΐκου και στο Γουδί. Οι διάφορες προσφυγές από τους εμπλεκομένους στη διεκδίκηση του έργου, που εξαιτίας του μεγέθους του όποιος το αναλάβει θα αποκτήσει και τεράστιο οικονομικό όφελος για σειρά ετών, έχουν καθυστερήσει σημαντικά την όλη διαδικασία. Η τακτική αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και αυτό σημαίνει περαιτέρω καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού, καθώς πρώτα θα πρέπει να υπάρξει απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και στη συνέχεια να ανοιχτούν οι οικονομικές προσφορές. Έτσι όπως έχουν τα πράγματα, θα πρόκειται για καλό σενάριο αν υπάρξει ανάδοχο σχήμα μέσα στο 2020 και για πολύ καλό αν προχωρήσει η διαδικασία υπογραφής της σύμβασης. Οι δύο κοινοπραξίες που διεκδικούν το έργο της Γραμμής 4 είναι η «Αβαξ-Ghella-Alstom Transport» και η «Ακτωρ-Ansaldo-Hitachi Rail Italy». Όπως αντιλαμβάνεστε, μιλάμε για πολύ δυνατά κατασκευαστικά ονόματα, από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.

Μετρό Γραμμή 4

Το πρώτο τμήμα της νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας εξασφαλίζει τη σύνδεση του Αλσους Βεΐκου με την περιοχή του Γουδή. Είναι μήκους 12,8 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς (Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή). Ο προβλεπόμενος χρόνος κατασκευής είναι οκτώ χρόνια. Η συνέχεια της γραμμής 4 προβλέπει το τμήμα Γουδή -Μαρούσι -Εθνική Οδός, μήκους 14 χιλιομέτρων με 11 σταθμούς, το τμήμα Ευαγγελισμός -Ανω Ηλιούπολη, μήκους 4,1 χιλιομέτρων με 3 σταθμούς, και τέλος το τμήμα από το Αλσος Βεΐκου μέχρι την Πετρούπολη, μήκους 7,3 χλμ που προβλέπει την κατασκευή 6 νέων σταθμών.

Με τα νέα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση:

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου