top icon
Επικαιρότητα

Μετρό Θεσσαλονίκης – Στην τελική ευθεία για τη λειτουργία του

H τελετή υπογραφής της σύμβασης για τη λειτουργία και τη συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε στο εργοτάξιο του σταθμού «Αγία Σοφία», ανάμεσα στη διοίκηση της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» και την κοινοπραξία «Thema ΑΕ», παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν, επίσης η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορές, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Κώστας Μαγουλάς. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε ότι το έργο υλοποιείται στη βάση των προσπαθειών που έγιναν και από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, σε συνεργασία με τη Διοίκηση της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέλυσε τις υποχρεώσεις του Αναδόχου, όπως απορρέουν από τη σύμβαση, τονίζοντας ότι προκρίθηκε η λύση της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα και υιοθετήθηκαν οι βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, προκειμένου η λειτουργία και συντήρηση του δικτύου να γίνεται με τον πλέον εύρυθμο και αποτελεσματικό τρόπο, ώστε να διασφαλίζονται υπηρεσίες υψηλής ποιότητας προς το επιβατικό κοινό.

Στο αντικείμενο της σύμβασης, όπου υιοθετήθηκαν οι βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, προβλέπονται με σαφήνεια οι υποχρεώσεις του αναδόχου: η κάλυψη των απαιτούμενων θέσεων προσωπικού, οι πιστοποιήσεις για την έναρξη λειτουργίας, η προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία πληροφοριακού συστήματος, η καθημερινή λειτουργία και συντήρηση παγίων, εξοπλισμού και ανταλλακτικών, οι υπηρεσίες καθαρισμού, φύλαξης και διαχείρισης αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου, η ενσωμάτωση των έργων που αφορούν στα ηλεκτρομηχανολογικά (Η/Μ) συστήματα και τις νέες γενιές τροχαίου υλικού, καθώς και η παραλαβή και διαχείριση ανταλλακτικών, αναλώσιμων και ειδικών εργαλείων.

Το βασικό έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης θα διαθέτει 13 σταθμούς, 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, 18 συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, που έχουν παραληφθεί, με επιπρόσθετους 15 που έχουν συμβασιοποιηθεί, πλήρως κλιματιζόμενους, χωρητικότητας 450 ατόμων, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό. Συστήματα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες, για την καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Κάθε ώρα, το Μετρό θα εξυπηρετεί κατά μέγιστο 18.000 επιβάτες ανά κατεύθυνση, ενώ με την ολοκλήρωση και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, προβλέπεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες.

Άμεσο όφελος θα είναι η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και ο περιορισμός του κυκλοφοριακού προβλήματος στη Θεσσαλονίκη, καθώς εκτιμάται ότι θα κινούνται καθημερινά περίπου 57.000 λιγότερα ΙΧ, με αντίστοιχη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 212 τόνους ημερησίως.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ