top icon
Επικαιρότητα

Νέοι οδικοί άξονες στην Κεντρική Μακεδονία

Η κατασκευή των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκης–Έδεσσας και Δράμας–Αμφίπολης ανακοινώθηκε σε ειδική εκδήλωση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Την κατασκευή των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκης–Έδεσσας και Δράμας–Αμφίπολης ανακοίνωσαν, σε ειδική εκδήλωση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας. Οι δυο οδικοί άξονες αποκτούν χρηματοδότηση και με μελετητική ωριμότητα θα αρχίσουν να κατασκευάζονται, με στόχο όταν ολοκληρωθούν να μετατρέψουν τη βόρεια Ελλάδα σε διεθνή μεταφορικό και αναπτυξιακό κόμβο.

Κεντρικό έργο αναφοράς στην ομιλία του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα αποτέλεσε ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης–Έδεσσας. Όπως τόνισε, το 2013 το έργο απείχε από το να χαρακτηριστεί ώριμο και δεν υπήρχε η παραμικρή πιθανότητα, να ενταχθεί σε οποιοδήποτε χρηματοδοτικό μέσο. «Από τη μία πλευρά δουλέψαμε γρήγορα και ολοκληρώσαμε τις μελέτες για τις δύο Παρακάμψεις, Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών. Ταυτόχρονα διεκδικήσαμε και εξασφαλίσαμε πόρους με τους οποίους ολοκληρώνουμε τις απαλλοτριώσεις, που ήταν βασικό προαπαιτούμενο για το έργο. Αφαιρέσαμε κάθε εμπόδιο και σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο είχε αναλάβει να ολοκληρώσει τη μελέτη για τελευταίο τμήμα Μαυροβούνι-Έδεσσα, καταστήσαμε το έργο έτοιμο για να μπορεί να υλοποιηθεί ενιαία, από την Έδεσσα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Πλέον όλα είναι έτοιμα για να προχωρήσουμε στην υλοποίηση του έργου, με τη Συγχρηματοδότηση Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα».

«Η Πέλλα, είναι ο μόνος Νομός της Κεντρικής Μακεδονίας σήμερα, που δε συνδέεται με ένα ασφαλές οδικό δίκτυο με την πόλη της Θεσσαλονίκης. Αυτό τελειώνει οριστικά. Ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος όμως, δεν είναι μόνο ένα οδικό έργο. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα για την Κεντρική Μακεδονία και τη Βόρεια Ελλάδα. Είναι ένα έργο που ενισχύει τον κομβικό ρόλο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στις μεταφορές, τις εξαγωγές και την εξωστρέφεια ολόκληρης της χώρας. Μία από τις πιο ισχυρές Περιφερειακές Ενότητες στον πρωτογενή τομέα, βγαίνει επιτέλους από τη γεωγραφική απομόνωση. Ενισχύεται η σύνδεση με την Ευρώπη με την απρόσκοπτη μεταφορά εμπορευμάτων και οδικά απευθείας και σιδηροδρομικά με την έμμεση σύνδεση με τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης και μέσω ναυσιπλοΐας, με το Λιμάνι Θεσσαλονίκης».

Ο περιφερειάρχης αναφέρθηκε και στον δεύτερο οδικό άξονα που ανακοινώθηκε και ο οποίος συνδέει τη Δράμα με την Αμφίπολη, τονίζοντας ότι ήδη το τμήμα του δρόμου εντός της Κεντρικής Μακεδονίας (Σέρρες–Αμφίπολη) έχει ολοκληρωθεί από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας κι από εκεί θα αρχίσουν οι παρεμβάσεις μέχρι τη Δράμα. Ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης έδωσε στοιχεία για τους δύο οδικούς άξονες. Η απόσταση Θεσσαλονίκη-Εδεσσα είναι 80 χιλιόμετρα και Δράμα-Αμφίπολη 43 χιλιόμετρα. Με τα δύο αυτά έργα η Έδεσσα έρχεται δέκα λεπτά πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη και η Αμφίπολη μισή ώρα πιο κοντά στη Δράμα. Επίσης, σπάει η ιδιότυπη απομόνωση των δύο αυτών περιοχών από τη Θεσσαλονίκη και την Εγνατία Οδό. Δελτίο Τύπου Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (φωτ: eurokinissi)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ