top icon
Επικαιρότητα

Προτεραιότητα στα έργα υποδομής το 2021

Το 2021 τα μεγάλα έργα υποδομής βρίσκονται και πάλι στο προσκήνιο ύστερα από συστηματική προεργασία 22 μηνών, με τον συνολικό προϋπολογισμό τους να ξεπερνά τα 13 δις ευρώ.

Για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα–Πύργος το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε επικοινωνία με τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα θέματα κρατικών ενισχύσεων, μετά την υποβολή του φακέλου προγνωστοποίησης.

Εκτιμά μάλιστα ότι σύντομα θα υπάρξει θετική απάντηση, ώστε ένα από τα πιο σημαντικά έργα υποδομής να ενταχθεί εκ νέου στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού.

Επειδή ο υφιστάμενος δρόμος έχει μεγάλη επικινδυνότητα και γίνονται συχνά θανατηφόρα ατυχήματα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δημοπράτησε έργο αξίας 30 εκατομμυρίων ευρώ για παρεμβάσεις.

Η σύμβαση γι αυτές τις παρεμβάσεις – έργα υποδομής αναμένεται να υπογραφεί μέσα στο καλοκαίρι και η διάρκειά της είναι 30 μήνες.

Όσον αφορά στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) ολοκληρώθηκαν οι μελέτες (μετά το τμήμα Χερσόνησος–Νεάπολη που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ) και για το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο και άμεσα θα κατατεθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο υπουργείο Περιβάλλοντος. Έχει διασφαλιστεί η χρηματοδότηση του συγκεκριμένου δρόμου από το ΕΣΠΑ και εν μέρει και από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Στην επέκταση του Μετρό προς Πειραιά, τα έργα υποδομής προχωρούν κανονικά και το καλοκαίρι του 2022 θα παραδοθούν οι τρεις νέοι σταθμοί στα Μανιάτικα, το Πειραιά και το Δημοτικό Θέατρο. Το Τραμ στον Πειραιά, θα δοθεί σε κυκλοφορία όταν λυθεί οριστικά το θέμα με το ταλαιπωρημένο κτίριο στην οδό Σκυλίτση από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Για τη Γραμμή 4 του Μετρό, έχει υπογραφεί η σύμβαση για τα πρόδρομα έργα υποδομής και εντός του θέρους θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια, σε Κολωνάκι, Εξάρχεια και Κατεχάκη. Όσον αφορά στην κύρια σύμβαση, ο έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο είναι σε εξέλιξη και αφού δοθεί το «πράσινο φως» θα έλθει στη Βουλή. Ως το τέλος του καλοκαιριού αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση.

Σε ό,τι έχει σχέση με την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, ο προγραμματισμός του νομοθετικού έργου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προβλέπει την ψήφιση νόμου για την εναρμόνιση της χώρας μας με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 1370, η οποία δημιουργεί αυτή την προοπτική. Πηγή: Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ