top icon
Επικαιρότητα

Θεσσαλονίκη: Ο νέος ανισόπεδος κόμβος που θα δώσει ανάσα στο κυκλοφοριακό της συμπρωτεύσας

Δόθηκε στην κυκλοφορία και το παράπλευρο οδικό δίκτυο του ανισόπεδου κόμβου Κ16, στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης, που κατασκεύασε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Το παράπλευρο οδικό δίκτυο συμπληρώνει πλέον τον ανισόπεδο κόμβο Κ16 και αποκαθιστά όλες τις οδικές συνδέσεις στην ευρύτερη περιοχή της Λαχαναγοράς Θεσσαλονίκης. Όλα τα χρόνια που λειτουργεί ο ανισόπεδος κόμβος, τα οφέλη του για την κοινωνία της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας είναι θεαματικά.

Όπως και τα οφέλη για τις χιλιάδες επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους όλης της Κεντρικής Μακεδονίας και της Βόρειας Ελλάδας, για τον οδικό τουρισμό, για την ασφάλεια και την ποιότητα των μετακινήσεων από και προς το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, για την εξυπηρέτηση του Λιμανιού της πόλης, της ΒΙΠΕ, των άλλων παραγωγικών μονάδων εκτός ΒΙΠΕ, του πολεοδομικού συγκροτήματος και του Δήμου Δέλτα. Σε έναν τόπο με έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, όπως είναι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο κόμβος αυτός ήταν απαραίτητος. Ο Κ16 είναι ένας από τους μεγαλύτερους ανισόπεδους κόμβους της χώρας και πιθανότατα με το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο.

Από τον ανισόπεδο κόμβο Κ16 και το παράπλευρο οδικό δίκτυο εξυπηρετούνται όλες οι κινήσεις και συνδέσεις της Θεσσαλονίκης με την περιφερειακή οδό, με το Καλοχώρι, με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ.

Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε ταυτόχρονα με τον Κ16 να λειτουργήσει και η οδική σύνδεση του έκτου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ. Έργο της ‘Εγνατία Οδός ΑΕ, που όμως καθυστέρησε σημαντικά και ακόμα δεν είναι γνωστό πότε θα ολοκληρωθεί. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ανέλαβε την πρωτοβουλία να σχεδιάσει έναν κυκλικό κόμβο στη συμβολή της περιφερειακής οδού με την οδό Πόντου, ο οποίος υπερβαίνοντας τον αρχικό σχεδιασμό κλήθηκε απρόσμενα να παραλάβει όλο το βάρος του κυκλοφοριακού φόρτου από και προς το λιμάνι.

Το έργο που υλοποιήθηκε δίνει διέξοδο στο πρόβλημα της αδυναμίας σύνδεσης του ΟΛΘ με τους εθνικούς οδικούς άξονες, δηλαδή την περιφερειακή οδό και τον ΠΑΘΕ. Έτσι ο Κ16 παραλαμβάνει ουσιαστικά το σύνολο της οδικής διασύνδεσης και της εμπορικής διακίνησης προϊόντων του λιμανιού, της Λαχαναγοράς, της ΒΙΠΕ τόσο του Καλοχωρίου, όσο και πέριξ της οδού Πόντου. Επίσης, είναι σημαντικό το γεγονός ότι με την εκτέλεση των έργων οδοποιίας υπήρξε και μια ευρεία παρέμβαση διευθέτησης και διαχείρισης των ομβρίων υδάτων, ανοίγοντας μια μεγάλη τάφρο απομάκρυνσής τους, για να προστατευτούν από ενδεχόμενο πλημμυρών οι οδικοί άξονες και οι παρόδιες εγκαταστάσεις.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ