top icon
Επικαιρότητα

Εμπόδια για την υποθαλάσσια αρτηρία

Αμφίβολο το μέλλον του έργου λόγω των όρων που θέτει το υπουργείο Πολιτισμού για την κατασκευή του.

Νέα καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της υποθαλάσσιας αρτηρίας Θεσσαλονίκης αλλά και αύξηση του κόστους κατασκευής του έργου, αναμένεται να προκαλέσουν οι νέοι όροι που θέτει το υπουργείο Πολιτισμού.
 
Όπως αναφέρει ο τοπικός Τύπος, ο υπουργός Πολιτισμού κ. Μιχάλης Λιάπης υιοθέτησε τη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, σύμφωνα με την οποία η κατασκευή του έργου πρέπει να γίνει με μετροπόντικα και η υποθαλάσσια αρτηρία να περνά 25 μέτρα κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας και όχι στα 9 μέτρα, όπως προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός.
 
Θα πρέπει να γίνει εκ νέου Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Ο υπουργός Πολιτισμού ενέκρινε την κατεδάφιση ορισμένων αποθηκών, όχι όμως και κάποιων κτιρίων που χαρακτηρίζονται διατηρητέα.
 
Όλα τα παραπάνω οδηγούν φυσιολογικά τόσο σε νέες καθυστερήσεις στην παράδοση του έργου, όσο και σε σημαντική εκτόξευση του κόστους, το οποίο εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 500 εκατ. ευρώ.
 
Η υποθαλάσσια αρτηρία θα συνδέει τη δυτική είσοδο Θεσσαλονίκης με την παραλιακή λεωφόρο Μ. Αλεξάνδρου. Το μήκος της αρτηρίας θα είναι 6,5 χλμ. εκ των οποίων τα 1,24 θα βρίσκονται κάτω από τη θάλασσα. Την κατασκευή του έργου έχει αναλάβει η κοινοπραξία Θερμαϊκή Οδός, ενώ το ύψους του διοδίου έχει οριστεί στο 0,90 ευρώ. Δεν αποκλείεται πάντως το αντίτιμο, που θα κληθούν να καταβάλουν οι οδηγοί, να αυξηθεί μετά τις τελευταίες εξελίξεις.
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ