top icon
Επικαιρότητα

Εσείς ποιο θα διαλέγατε;

Κάπως έτσι θα μπορούσατε να ξεκινήσετε τη δική σας συλλογή αγοράζοντας ένα ή και όλα τα εικονιζόμενα τετράτροχα διαμάντια που σε δύο μήνες από σήμερα θα βγουν στο σφυρί από τον οίκο Bonhams!

Ο εξειδικευμένος σε δημοπρασίες σπάνιων (και πανάκριβων, ασφαλώς) αυτοκινήτων οίκος Bonhams επιστρέφει στο Monterey της Καλιφόρνια για την μια ακόμα δημοπρασία «διαμαντιών» στο Quail Lodge που θα πραγματοποιηθεί στις 18 Αυγούστου. Ανάμεσα στις συλλεκτικά τετράτροχα που θα βγουν εκεί στο… σφυρί, ξεχωρίσαμε επτά εμβληματικές πολιτικές κατασκευές της δεκαετίας του ’70 και του ’80 που παραπέμπουν στις χρυσές εποχές των αγώνων του Group B. Απολαύστε τες.   

Audi Sport Quattro S1: Ένα θρυλικό, αν μη τι άλλο, αυτοκίνητο της δεκαετίας του ’80 που δίνει το «παρών» στη συγκεκριμένη συλλογή. Όπως και στα υπόλοιπα στολίδια της συλλογής αυτής, πρόκειται για την έκδοση δρόμου του εμβληματικού αγωνιστικού «όπλου» της Audi, το οποίο παρήχθη από το 1983 έως και το 1984 σε 214 αντίτυπα. Στην έκδοση δρόμου, ο 5κύλινδρος κινητήρας των 2,1 λίτρων με τις 20 βαλβίδες και τους 2ΕΕΚ συνεργαζόταν με «5άρι» κιβώτιο όντας «περιορισμένος» σε ισχύ στους μόλις 302 ίππους. Αξίζει να σημειωθεί πως το λευκό Quattro S1 της φωτογραφίας έχει στο μητρώο του μόλις έναν ιδιοκτήτη.

Ford RS200: Το μοναδικό αυτό rally-car με πινακίδες για χρήση σε δημόσιο δρόμο της δεκαετίας του ’80 κατασκευάστηκε για τις ανάγκες ομολογκαρίσματος της καθαρόαιμης έκδοσης. Τα αρχικά «RS» σήμαιναν «Rally Sport» και ο αριθμός «200» δεν αντικατοπτρίζει τίποτε άλλο από τον αριθμό των κομματιών στα οποία «αναπαράχθηκε» από το 1983 έως και τα τέλη του 1986.

Ford RS200 EVOLUTION: Ανάλογα με τις ρυθμίσεις, ο κινητήρας της street-legal αυτής παραλλαγής του Ford RS200 μπορούσε να παράξει έως και 800 ίππους. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για ένα από τα πιο σπάνια αυτοκίνητα σε παγκόσμιο επίπεδο μιας και η κατασκευή του περιορίστηκε σε μόλις 24 αντίτυπα. Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο κατασκευάστηκε τη χρυσή εποχή των θηρίων του Group B και παραμένει στην κατοχή του ιδιοκτήτη του από το 1989 μέχρι και σήμερα.

Lancia Rally 037 Stradale: Σχεδιασμένο από τον οίκο Pininfarina, η ιταλική αυτή καλονή κατασκευάστηκε το 1983 παραμένοντας μέχρι και σήμερα, με μόλις 9.400 χλμ. στο οδόμετρό της, σε original μορφή. O 2λιτρος και 4κύλινδρος εν σειρά supercharged κινητήρας της αποδίδει 205 ίππους μεταφέροντας την κίνηση στους πίσω τροχούς. Αξίζει να σημειωθεί πως η αγωνιστική εκδοχή της 037 Stradale αποτέλεσε το 1983 τ0 τελευταίο πισωκίνητο rally-car που κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Στο οδόμετρο του εικονιζόμενου αυτοκινήτου δεν θα βρείτε περισσότερα από 9.400 χλμ.

Lancia Stratos HF Stradale: Γνωστότερη και με την κωδική ονομασία Tipo 859, η έκδοση βόλτας είχε σχεδιαστεί τη δεκαετία του ’70 από τον Bertone. Η αγωνιστική εκδοχή της είχε καταφέρει να αποσπάσει τρία σερί Παγκόσμια Πρωταθλήματα, από το 1974 έως και το 1976. Στην πολιτική έκδοση, ο V6 κινητήρας της Ferrari ήταν ρυθμισμένος ώστε να αποδίδει περί τους 190 «μόλις» ίππους. Το αυτοκίνητο προς πώληση έχει στο κοντέρ του 12.700 χλμ. με τον τωρινό του ιδιοκτήτη να το φυλά σαν κόρη οφθαλμού από το 1989 έως και σήμερα.

Lancia Delta S4 Stradale: Μοντέλο του 1985 και με μόνο 8.900 χλμ. στο οδόμετρό της, η τρίτη ιταλική πρόταση του εν λόγω «μπουκέτου» κινείται από έναν κινητήρα 1,8 λίτρων με δύο τούρμπο –μηχανικό κομπρέσορα για τις χαμηλές στροφές και κλασσικό τούρμπο για τις υψηλές- τοποθετημένο στο κέντρο του αμαξώματος που μετέφερε την κίνηση σε όλους τους τροχούς αποδίδοντας περί τους 250 ίππους. Καμία σχέση με τις αγωνιστικές παραλλαγές της που ξεπερνούσαν ανά περίσταση σε ισχύ τους 500 ίππους. Και εδώ η συνολική παραγωγή δεν υπερέβη τις 200 μονάδες.

Peugeot 205 T16: Άλλος ένας Παγκόσμιος Πρωταθλητής με πολιτική… προβιά. Σύμφωνα με την FIA, η παραγωγή της έκδοσης δρόμου περιορίστηκε στα 200 αντίτυπα. Η ισχύς του κινητήρα των 1.775 κ.εκ. ήταν 200 ίπποι, οι… μισοί δηλαδή σε σχέση με την καθαρόαιμη αγωνιστική κατασκευή. Το προς δημοπράτηση ανθρακί Τ16 έχει μόλις 1.200 χλμ. στο οδόμετρο του πατώντας μάλιστα για την περίσταση στα ίδια ελαστικά με τα οποία βγήκε το 1985 από το εργοστάσιο της γαλλικής εταιρείας._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ