top icon
Επικαιρότητα

H Opel στην Techno Classica 2017

Η παρουσία της γερμανικής εταιρείας στην Techno Classica 2017 εστιάζεται στα «μεγάλα» αυτοκίνητα του ένδοξου παρελθόντος της.

Το φετινό σλόγκαν της εταιρείας στο Essen της Γερμανίας είναι «The Opel Flagships» με τα «μεγάλα» αυτοκίνητα της μάρκας να εκτίθενται σε ένα ειδικά διαμορφωμένο περίπτερο επιφάνειας 400 τ.μ. Το προπολεμικό Admiral, που έκανε την πρεμιέρα του το 1937, θεωρείται η αιχμή του δόρατος στο συγκεκριμένο στόλο οχημάτων της Opel. Το ταξίδι στο χρόνο συνεχίζεται με το Kapitän του 1956, ενός μοντέλου που σηματοδότησε την παραγωγή 2 εκατομμυρίων οχημάτων Opel. Το «παρών» στην έκθεση δίνουν πολλά ακόμα «μεγάλα» μοντέλα της εταιρείας, όπως τα Diplomat A (1968), Opel Admiral (1970) και Senator A (1978). Από το περίπτερο της Opel δεν θα μπορούσε να λείψει φυσικά και η νέα ναυαρχίδα της, το Insignia Grand Sport, το οποίο αποτυπώνει την τρέχουσα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας.

Το Admiral και το Super 6 διέθεταν 6κύλινδρα μηχανικά σύνολα με χωρητικότητα 3,6 και 2,5 λίτρων που αντίστοιχα απέδιδαν 75 και 55 ίππους. Το Admiral ήταν το πρώτο μέλος μιας σειράς πολυτελών μοντέλων που συνεχίστηκαν για 40 χρόνια, ενώ το Super 6 ήταν το αυτοκίνητο που ουσιαστικά άνοιξε το δρόμο για το δημοφιλές Kapitän.

Δέκα χρόνια αργότερα, το πρώτο μεταπολεμικό Kapitän «αναχωρεί» από τη γραμμή παραγωγής της Opel εκτοξεύοντας τις πωλήσεις της. Το Kapitän ήταν από τα δημοφιλέστερα 6κύλινδρα μοντέλα στη Γερμανία και έγινε διεθνές best seller με το 60% της παραγωγής του να εξάγεται. Το Kapitän ήταν μάλιστα το 2.000.000ο όχημα παραγωγής της Opel, κάτι που χάρισε στην τελευταία ένα ακόμα ρεκόρ.

Οι προτάσεις της Opel στη «μεγάλη» κατηγορία ανανεώθηκαν πλήρως το 1964. Τα λεγόμενα «Big Three» ήταν τα Kapitän, Admiral και Diplomat και για πρώτη φορά στην ιστορία της η Opel είχαν και κινητήρες V8. Τα Kapitän και Admiral αρχικά εξοπλίζονταν με τον δοκιμασμένο εξακύλινδρο κινητήρα των 2,6 λίτρων της Opel, ο οποίος απέδιδε 100 ίππους, ενώ ο κινητήρας του Diplomat προερχόταν από τις ΗΠΑ. Από την άνοιξη του 1965 τόσο το Kapitän, όσο και το Admiral παραγγέλνονταν προαιρετικά με έναν V8 κινητήρα με χωρητικότητα 4,6 λίτρων και ισχύ 190 ίππων σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο του Diplomat. Αξίζει να αναφέρουμε πως συνολικά η Opel κατασκεύασε μόλις 113 Kapitän και 622 Admiral με τον εν λόγω κινητήρα.

Μια ακόμα ανανέωση έρχεται το 1969 με βελτιώσεις σε όλους τους τομείς. Ο εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας των 2,8 λίτρων του Kapitän απέδιδε 132 ίππους, ενώ πιο πάνω βρισκόταν το Admiral που απέδιδε 145 ίππους στην έκδοση 2800 S και 165 ίππους στην 2800 E. Κορυφαίος της γκάμας ήταν ο V8 κινητήρας των 5,4 λίτρων (230 ίππους), ο οποίος «συνόδευε» το Diplomat.

40 χρόνια μετά το ντεμπούτο του Admiral, η εταιρεία έφερε στην αγορά ένα ακόμα νέο, μεγάλο Opel: το Senator, ένα αυτοκίνητο που τα μετέπειτα χρόνια έγινε η αιχμή του δόρατος της γκάμας. Το Senator αλλά και το κουπέ αδερφάκι του (Monza) ήταν τα πρώτα Opel με ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση και κοντά σπειροειδή ελατήρια που καταλαμβάνουν πολύ λιγότερο χώρο._Χ.Α.  

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ