top icon
Επικαιρότητα

Η Daimler απέρριψε την προσφορά της Geely για εξαγορά του 5% των μετοχών της

Οι επεκτατικές βλέψεις της κινεζικής Geely, αναβάλλονται. Προς το παρόν, τουλάχιστον.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα έγκυρων οικονομικών κύκλων, οι ιθύνοντες της Daimler έριξαν… πόρτα στην κινεζική Geely η οποία πρότεινε στη γερμανική εταιρεία να εξαγοράσει έως και το 5% του μετοχικού της κεφαλαίου μέσω της απόκτησης νέων ονομαστικών τίτλων τους οποίους, σε περίπτωση συμφωνίας, η γερμανική εταιρεία θα εξέδιδε. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν σήμερα οι εν λόγω πηγές, η αξία του ως άνω μεριδίου, σύμφωνα με τις τρέχουσες χρηματιστηριακές τιμές, αποτιμάται στα 4,5 δις δολάρια. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι υψηλόβαθμα στελέχη των δύο εταιρειών συζήτησαν εκτενώς το όλο θέμα σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Πεκίνο, στην έδρα της Geely δηλαδή, οι Γερμανοί εξέφρασαν ανοιχτά και για μια ακόμα φορά την πρόθεσή τους να μην διαταραχθεί το υφιστάμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς στο μετοχικό σχήμα της εταιρείας.

Παρ’ όλα αυτά, η γερμανική εταιρεία άφησε με σαφή τρόπο ανοιχτή την πόρτα στους κινέζους δηλώνοντας μέσω εκπροσώπων της πως, παρ’ ότι αυτή τη στιγμή είναι πλήρως ικανοποιημένη με την υπάρχουσα μετοχή διάρθρωση της Daimler, στο μέλλον θα είναι σε θέση να υποδεχτεί με περισσότερη θέρμη εταιρείες που «θα θελήσουν να επενδύσουν στην Daimler με μακροπρόθεσμο ορίζοντα».

Αξίζει να θυμίσουμε πως η Geely –η εταιρεία κάτω από την σκέπη της οποίας βρίσκεται αυτή τη στιγμή η Volvo αλλά και η νεοσυσταθείσα εταιρεία Link & Co- αποτιμάται ως εταιρεία στα 32 δις ευρώ και με την κίνησή της αυτή ευελπιστούσε πως θα αποκτούσε όχι μόνο ένα σημαντικό εμπορικό έρεισμα στις αγορές της γηραιάς ηπείρου, αλλά και πρόσβαση στην «ηλεκτρική τεχνολογία» των Γερμανών. Μια μελλοντική ωστόσο είσοδός της στο μετοχικό σχήμα της Daimler σε ποσοστό της τάξης του 5%, αυτομάτως θα καθιστούσε την Geely ως τον τρίτο μεγαλύτερο μέτοχό της, πίσω από τις Kuwait Investment Authority και BlackRock, οι οποίες αυτή τη στιγμή κατέχουν μερίδιο της τάξης του 6,8% και 6% αντίστοιχα.

Εξίσου σημαντικό σε σχέση με το αποτέλεσμα των συζητήσεων των δύο μερών είναι το γεγονός πως αυτή τη στιγμή η Daimler έχει ήδη ως εταίρο της στη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη την εταιρεία BAIC Motor Company, την οποία, μάλιστα, οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας χαρακτηρίζουν ως «τον καλύτερο συνεργάτη τους στην αγορά της Κίνας». Και όχι μόνο, μιας και η Daimler έχει… αναπτυχθεί και προς το στρατόπεδο της κινεζικής επίσης BYD, μέσω της δημιουργίας κοινοπραξιών που αφορούν στην κατασκευή οχημάτων που διατίθενται στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου._X.A.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ