top icon
Επικαιρότητα

1.000.000 αντίτυπα για την Porsche Cayenne

Η Porsche Cayenne, που αισίως φτάνει σήμερα τις 1.000.000 μονάδες και πωλήσεις, είναι το μοντέλο που «ανέστησε» τη γερμανική εταιρεία στις αρχές της δεκαετίας του 2000, σε μία δύσκολη εποχή κατά την οποία το γερμανικό εργοστάσιο αντιμετώπιζε σημαντικά οικονομικά προβλήματα.

Η μεγάλη πτώση στη συναλλαγματική ισοτιμία του δολαρίου, το περιορισμένο line-up μοντέλων, αλλά και το υψηλό κόστος παραγωγής δημιούργησαν πολλά προβλήματα στην Porsche από το 1986 και μετά. Ο κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων πούλησε μόλις 23.000 αυτοκίνητα το 1991, σχεδόν τα μισά σε σχέση με εκείνα που διατέθηκαν πέντε χρόνια πριν, την ώρα που σε οικονομικό επίπεδο, το 1992 η εταιρεία κατέγραφε ζημιές ύψους 240 εκατ. γερμανικών μάρκων. Η χειρότερη εμπορική επίδοση για την Porsche ήρθε κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 1992-1993, όταν οι πωλήσεις νέων οχημάτων του Γερμανού κατασκευαστή από το Zuffenhausen κατακρημνίστηκαν στις μόλις 14.362 μονάδες.

Porsche Cayenne

Εντούτοις, στις αρχές του 1993 η Porsche ξεκίνησε την ανάταξή της παρουσιάζοντας στην Έκθεση του Ντιτρόιτ την Boxster,  ένα αυτοκίνητο που ήρθε να… πλασαριστεί δίπλα στη 2θέσια επίσης γκάμα μοντέλων της αειθαλούς «911» από τα 1995 και μετά, όταν και ξεκίνησε η παραγωγή της. Και κάπως έτσι, η Porsche άρχισε ξανά να «ανεβαίνει» διαθέτοντας το 1996 περισσότερα από 32.000 αυτοκίνητα στις κατά τόπου αγορές ανά την υφήλιο. Αυτό όμως δεν ήταν αρκετό.

Porsche Cayenne

Ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’90 η Porsche είχε πάρει την απόφαση να προσθέσει στη γκάμα της ένα τρίτο μοντέλο, πέραν των Boxster και 911. Τι είναι αυτό που θέλει ο κόσμος; Ποιο αυτοκίνητο είναι το κατάλληλο για την αγορά; Τι θα μπορούσε να ενισχύσει τα έσοδα της εταιρείας; Σίγουρα, όχι ένα ακόμα 2θυρο αυτοκίνητο. Και κάπως έτσι άρχισε να υλοποιείται σε συνεργασία με την VW το φιλόδοξο πρόγραμμα με την ονομασία “Colorado”, το οποίο από την πρώτη κιόλας στιγμή εστίασε στην κατηγορία των 5θυρων και 5θέσιων ασφαλώς SUV μοντέλων.

Porsche Cayenne

Με την Porsche να αναλαμβάνει τα ηνία στην εξέλιξη του νέου μοντέλου, και με δεδομένη την έλλειψη… χώρου στις εγκαταστάσεις της στο Weissach, το όλο εγχείρημα βρήκε στέγη σε ένα νοικιασμένο χώρο συνολικής επιφάνειας 8.000 τ.μ. στη μικρή πόλη Hemmingen των 8.000 κατοίκων που βρίσκεται σχεδόν στο μέσον της διαδρομής που ενώνει το μητρικό εργοστάσιο με το κέντρο έρευνας και εξέλιξης της Porsche. Οι πρώτες ανακοινώσεις για την έλευση της νέας Cayenne –που έως τότε δεν είχε ακόμα… βαπτιστεί – έγιναν το 1998, παρά το γεγονός ότι η παραγωγή της στη Λειψία της Γερμανίας ξεκίνησε στα τέλη του 2002.

Porsche Cayenne

Η πρώτη γενιά της Porsche Cayenne (2002-2010) σχεδιάστηκε από τον τότε επικεφαλής του αντίστοιχου τμήματος της εταιρείας Harm Lagaaij και ξεκίνησε να διατίθεται στις εκδόσεις Turbo και S. Στην… επικαιροποίηση του μοντέλου λίγο αργότερα η γκάμα ενισχύθηκε από τις GTS και Turbo S και αργότερα από μια πετρελαιοκίνητη εκδοχή – η πρώτη αυτή γενιά παρήχθη σε περισσότερα από 275.000 αντίτυπα. Η δεύτερη γενιά του μοντέλου (2011-2017) έφερε για πρώτη φορά στο φως την υβριδική S Hybrid, και αργότερα την S E-Hybrid, ενώ το 2014 το ντεμπούτο της πραγματοποιεί η πρώτη plug-in hybrid έκδοση στην κατηγορία των premium SUV μοντέλων. Το 2017 η Porsche παρουσιάζει την τρίτη γενιά, η οποία εμπλουτίστηκε πέρσι από την έκδοση Coupe.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ