Επικαιρότητα Κόσμος

Αποκάλυψη για το νέο Audi e-tron GT Concept

Ένα 4θυρο και αμιγώς ηλεκτροκίνητο concept car από την Audi που θα μπει στην παραγωγή το 2020 ως το alter-ego της Porsche Taycan με στόχο να αποτελέσει το αντίπαλο δέος του Tesla Model S.

Την Έκθεση του Λ. Άντζελες στις ΗΠΑ επέλεξε η Audi, ακριβώς όπως έπραξε πριν λίγους μήνες και στην περίπτωση της SUV εκδοχής της νέας ηλεκτρικής της οικογένειας, προκειμένου να παρουσιάσει το e-tron GT Concept, ένα πρωτότυπο μοντέλο που θα δούμε να μπαίνει στη γραμμή παραγωγής των Γερμανών στα τέλη του 2020. Δηλαδή, ακριβώς ένα χρόνο μετά το επερχόμενο στα τέλη του επόμενου έτους, Audi e-tron Sportback. Επί του προκειμένου, έχουμε να κάνουμε με ένα «φουλ» ηλεκτρικό 4θυρο οικογενειακό, με σπορ σιλουέτα που παραπέμπει σε κουπέ, τα οποίο βασίζεται στο δάπεδο που θα δούμε μέσα στην επόμενη κιόλας χρονιά να «φιλοξενεί» τη νέα Porsche Τaycan. Για την περίσταση, το μήκος του Gran Toursimo αμαξώματος είναι 4,96 μ., το πλάτος του 1,96 μ., το ύψος του μόλις 1.38 μ. και το μεταξόνιο ακριβώς 2,9 μ.

Η οροφή του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένη από carbon, ενώ το «παρών» δίνει τόσο το αλουμίνιο, όσο και το ατσάλι υψηλής αντοχής σε καίρια σημεία του πλαισίου. Όπως ανακοινώθηκε, η τεχνολογία που χρησιμοποιεί το νέο e-tron GT Concept, και κατ’ επέκταση το μοντέλο παραγωγής, έχει αναπτυχθεί από κοινού με την Porsche. Σχεδιαστικά, σημείο αναφοράς στο στην πρωτότυπη εκδοχή του e-tron GT είναι η κεκλιμένη οροφή, οι έντονοι θόλοι, το σμιλευμένο πίσω μέρος (που θυμίζει κάτι από Panamera και 911…), η μετατοπισμένη προς τα πίσω καμπίνα και φυσικά οι 22άρες ζάντες ελαφρού κράματος που «πάνε πακέτο» με ελαστικά διαστάσεων 285/30. Επιλογή που είναι μάλλον απίθανο να δούμε στην έκδοση παραγωγής.

Σε ότι αφορά στους χώρους, σημείο αναφοράς με δεδομένη την εγκατάσταση της συστοιχίας των μπαταριών χαμηλά στο δάπεδο, αποτελούν οι μεταφορικές-αποθηκευτικές δυνατότητες στο εμπρός και πίσω μέρος της κατασκευής (100+450 λίτρα). Από εκεί και πέρα, η καμπίνα θυμίζει κάτι από Audi και Porsche, με τις digital οθόνες να έχουν τον πρώτο λόγο. Στο πίσω κάθισμα, η διάταξη των καθισμάτων είναι τέτοια ώστε να είναι εφικτή η φιλοξενία δύο μόλις επιβατών – κάτι που μάλλον δεν θα συναντήσουμε στην έκδοση παραγωγής. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός πως στην καμπίνα του πρωτοτύπου δεν υπάρχουν πουθενά δερμάτινες επενδύσεις, αλλά υλικά προέρχονται… από τη φύση, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Audi στις επίσημες ανακοινώσεις της.

Για την κίνηση του αυτοκινήτου φροντίζουν δύο ηλεκτροκινητήρες - ένας σε κάθε άξονα. Η συνδυαστική τους ισχύ ανέρχεται στους 590 ίππους, τιμές που είναι σε θέση να εξασφαλίσουν επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 και 200 χλμ./ώρα σε χρόνο κοντά στα 3,5 και 12 δλ., αντίστοιχα. Η δε τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 240 χλμ./ώρα. Οι μηδενικών εκπομπών ρύπων κινητήρες του e-tron GT Concept συνεργάζονται με μπαταρίες ιόντων λιθίου με αποθηκευτική ικανότητα άνω των 90 kWh, και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των Γερμανών, θα είναι σε θέση να εξασφαλίσουν σύμφωνα με το πρωτόκολλο του WLTP αυτονομία πάνω από 400 χλμ.

Όπως και στο SUV e-troen, έτσι και εδώ υπάρχουν διάφορα modes για ανάκτηση της ενέργειας: το Manual, μέσω paddles, το Automatic και το Brake. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως τα φρένα του αυτοκινήτου «εμπλέκονται» κατά τη διαδικασία ανάκτησης της ενέργειας μόνο στην περίπτωση που η εκάστοτε επιβράδυνση του οχήματος υπερβαίνει τα 0,3 g. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το e-tron GT Concept εφοδιάζεται με σύστημα φόρτισης των 800 V, κάτι που θα επιτρέπει και επαγωγικό… φουλάρισμα από το δίκτυο προς τους συσσωρευτές. Σύμφωνα με την Audi, σε ταχυφορτιστή μέσα σε 20 μόλις λεπτά θα είναι εφικτή η πλήρωση των μπαταριών σε ποσοστό που θα αγγίζει το 80% - ενέργεια που θα εξασφαλίζει αυτονομία 320 χλμ._Χ.Α.

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της περιόδου 2010-2020;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου