top icon
Επικαιρότητα

Αυτή είναι η νέα Lamborghini Aventador SVJ

Η ιταλική εταιρεία παρουσίασε και επίσημα τη νέα Lamborghini Aventador SVJ των 770 ίππων.

Στο Monterey Car Week στο Pebble Beach των ΗΠΑ η Lamborghini έλυσε τη σιωπή της παρουσιάζοντας με πάσα επισημότητα την κορυφαία έκδοση της Aventador. Ο λόγος, για την έκδοση SVJ, αρχικά που παραπέμπουν φυσικά στις λέξεις Superveloce Jota. Ως γνωστόν, το ιταλικό… θηρίο έχει προ ολίγων μηνών καταρρίψει το ρεκόρ ταχύτερου γύρου στην πίστα του Nurburgring εκθρονίζοντας την Porsche 911 GT2 RS με χρόνο 6:44.97 (δείτε εδώ το on-board βίντεο της επίδοσης). Τι το διαφορετικό έρχεται να εισάγει η συγκεκριμένη έκδοση σε σχέση με την «απλή» Avendator S;

Κατ’ αρχήν, έναν ακόμα πιο ισχυρό κινητήρα, που για την περίσταση δεν είναι άλλος από τον ατμοσφαιρικό V12 των 6,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 770 ίππους στις 8.200 σ.α.λ. και ροπή 720 Nm στις 6.750 σ.α.λ. Οι βασικότερες αλλαγές στα σωθικά του αφορούν στη νέα εισαγωγή από τιτάνιο, στη διαφορετική κυλινδροκεφαλή καθώς και στο ελαφρωμένο σύστημα εξαγωγής. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τα μόλις 1.525 κιλά του αμαξώματος, εξασφαλίζουν στη νέα SVJ μία αναλογία βάρους/ισχύος της τάξης του 1,98. Σύμφωνα με την Lamborghini, το καθιερωμένο σπριντ από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται με την αρωγή του βελτιστοποιημένου κιβωτίου Independent Shifting Road (ISR), σε μόλις 2,8 δλ., ενώ το «0-200» σε 8,6 δλ. Η τελική ταχύτητα της νέας Superveloce Jota είναι 350 χλμ./ώρα, η δε απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου από τα 100 χλμ./ώρα είναι μόλις 30 μέτρα.

Σχεδιαστικά, σχεδόν όλα τα στοιχεία της εξωτερικής περιβολής του αυτοκινήτου -όπως για παράδειγμα ο εμπρός προφυλακτήρας με τις διαφορετικές εισαγωγές, οι μεγαλύτερες «θύρες» αέρα στο πλάι, η ανασχεδιασμένη πίσω αεροτομή, ο νέος διαχύτης πίσω, ο τύπου Omega πίσω προφυλακτήρας και το βελτιωμένο σύστημα Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA 2.0)– είναι αλλαγμένα. Κι αυτό με έναν και μόνο στόχο: την περαιτέρω βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης. Όπως ανακοινώνει η Lamborghini, στο  «κορμί» της νέας SVJ αναπτύσσεται 40% μεγαλύτερη κάθετη δύναμη και στους δύο άξονες, ενώ κατά 1% είναι βελτιωμένη η αντίσταση του αέρα στις υψηλές ταχύτητες κίνησης.

Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη έχει γίνει αντίστοιχη δουλειά, με τις αντιστρεπτικές δοκούς να είναι κατά 50% πιο άκαμπτες σε σχέση με εκείνες της Avendator SV. Σε σχέση με την τελευταία, τα ελατήρια είναι κατά 15% πιο σφικτά, ενώ νέο είναι και το καλιμπράρισμα της Magneto Rheological Suspension. Επεμβάσεις στις ρυθμίσεις έχουν γίνει και στο σύστημα τετραδιεύθυνσης LRS. Διαφορετικό είναι και το feedback του συστήματος διεύθυνσης, ούτως ώστε να διαθέτει ακόμα καλύτερη αίσθηση που να ταιριάζει στις νέες αεροδυναμικές απαιτήσεις της κατασκευής, σύμφωνα με τη Lamborghini. Σε ότι έχει να κάνει με το σύστημα τετρακίνησης, η ροπή που φτάνει στους πίσω τροχούς είναι αυξημένη έως και 3% σε σχέση με την έκδοση SV. Ανάλογες επεμβάσεις έχουν γίνει στα φρένα και στο ESP. Τέλος, η νέας Lamborghini Avendator SVJ «πατά» σε ελαστικά P Zero Corsa της Pirelli, ενώ διαθέσιμα για χρήση σε πίστα είναι τα Zero Trofeo R, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την επίτευξη του χρόνου ρεκόρ στο ‘Ring.

Η νέα Aventador SVJ, όπως επίσημα ανακοινώθηκε, θα παραχθεί σε μόλις 900 αντίτυπα. Η προτεινόμενη τιμή της χωρίς φόρους στην Ευρώπη ορίστηκε στα 349.116 ευρώ, στη Μ. Βρετανία στις 291.667 λίρες και στις ΗΠΑ στα 557.770 δολάρια. Αξίζει να σημειωθεί πως η ιταλική εταιρεία από τη Sant’Agata θα κατασκευάσει 63 ακόμα αντίτυπα του μοντέλου αποτίοντας φόρο τιμής στη χρονιά της ίδρυσής της (1963), τα οποία είναι βαμμένα σε διαφορετικά χρώματα και με περισσότερο carbon στις εξωτερικές τους επιφάνειες._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ