top icon
Κόσμος

Αύξηση κερδών για την Volvo

Η Volvo ανακοινώνει για το τρίτο τρίμηνο του 2023 αύξηση σχεδόν 75% στα λειτουργικά της κέρδη, που έφθασαν τα 6,1 δις SEK (σουηδικές κορόνες), εξαιρουμένων κοινοπραξιών και συνεργασιών.

Το περιθώριο κέρδους (EBIT), εξαιρουμένων κοινοπραξιών και συνεργασιών, ήταν 6,7%, έναντι 4,4% για την ίδια περίοδο πέρυσι. Στη διάρκεια του τριμήνου, η εταιρεία κατέγραψε ισχυρές πωλήσεις και αύξηση εσόδων τα οποία, σε συνδυασμό με χαμηλότερο κόστος στις τιμές πρώτων υλών και τα logistics, είχαν αποτέλεσμα ένα σταθερό υποκείμενο λειτουργικό κέρδος. Οι λιανικές πωλήσεις συνέχισαν να βελτιώνονται στη διάρκεια του τριμήνου, με σταθερή διψήφια ενίσχυση και στους τρεις μήνες και αύξηση πωλήσεων κατά 22% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2022. Αυτό σημαίνει ότι η Volvo ανακοινώνει πλέον δεκατρείς συνεχόμενους μήνες αύξηση στις πωλήσεις λιανικής, στοιχείο που αποτυπώνει την ισχυρή ζήτηση για τα αυτοκίνητα της, παρά τις πιέσεις των τιμών σε πολλά μέρη του κόσμου.

Το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας για το τρίμηνο ήταν 13%, σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 και αυξημένο κατά 111% σε ετήσια βάση. Αυτό υπογραμμίζει ότι η Volvo βρίσκεται σε σταθερή τροχιά για την υλοποίηση ενός από τους πιο ταχείς μετασχηματισμούς που συντελούνται στον κλάδο. Το λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού SUV EX30 σε ανταγωνιστική τιμή θα ισχυροποιήσει τη θέση της Volvo και θα συνεισφέρει στη φιλοδοξία της να γίνει μία εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030. Η ανταπόκριση των πελατών σε μοντέλα όπως το EX30 ήταν μεγάλη και το μικρό SUV κατέγραψε περισσότερες παραγγελίες από το αναμενόμενο. Η παραγωγή του EX30 ξεκίνησε μέσα στο τρίτο τρίμηνο και τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να παραδοθούν στη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου, με την παραγωγή και τις παραδόσεις να κλιμακώνονται από τις αρχές του 2024.

Volvo EX30 greece

Όταν η Volvo παρουσίασε το EX30 τον Ιούνιο, σημείωσε ότι διερευνά επιπρόσθετα σημεία παραγωγής σε όλο τον κόσμο. H εταιρεία ανακοίνωσε το σχέδιό της να επεκτείνει την παραγωγή του EX30 και να το κατασκευάζει επίσης στο εργοστάσιο της Γάνδης, στο Βέλγιο, από το 2025. Αυτή η απόφαση αντανακλά την ισχυρή ζήτηση για το EX30, υποστηρίζει τη στρατηγική της Volvo να κατασκευάζει εκεί που πουλά, και ενισχύει την παραγωγική ικανότητα για το αυτοκίνητο στην Ευρώπη, καθώς και για εξαγωγές παγκοσμίως. Οι σταθερές λειτουργικές επιδόσεις και η καλή δυναμική αντανακλώνται στους σημαντικούς λειτουργικούς δείκτες της εταιρείας. H παραγωγή για το τρίτο τρίμηνο ήταν αυξημένη κατά 16% σε σχέση με την ίδια περίοδο ένα έτος πριν, καθώς στην αλυσίδα εφοδιασμού συνέχισαν να βελτιώνονται η διαθεσιμότητα και οι προοπτικές.

Εμπορικά, το βιβλίο παραγγελιών της Volvo παρέμεινε σταθερό και η εταιρεία πέτυχε να διατηρήσει την premium τιμολόγηση. Η ισχυρή θέση της μάρκας, βασισμένη στην ασφάλεια, την ποιότητα και το σκανδιναβικό design, αποδείχθηκε πραγματικό πλεονέκτημα για τη διατήρηση της θέσης της στην premium τιμολόγηση. Ως αποτέλεσμα, η εταιρία έκλεισε το τρίμηνο με έσοδα 92 δισεκατομμυρίων SEK, αυξημένα κατά 16% σε σχέση με την ίδια περίοδο του περασμένου έτους. Την ίδια στιγμή, το μικτό περιθώριο κέρδους συνέχισε να διευρύνεται και ανήλθε σε 19,6%, με ώθηση από τη βελτίωση στα περιθώρια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που έφτασαν το 9% και ήταν σημαντικά αυξημένα σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Αυτό υπογραμμίζει ότι οι χαμηλότερες τιμές του λιθίου αρχίζουν να έχουν αποτέλεσμα, καθώς και ότι η εταιρεία αποκομίζει τα αποτελέσματα της αυξημένης τιμολόγησης για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα MY2024 – όπως αναφέρθηκε στη διάρκεια του προηγούμενου τριμήνου. Όταν το EX30 αρχίσει να παραδίδεται στους πελάτες, θα αυξήσει περαιτέρω την κερδοφόρο ανάπτυξη της Volvo σε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οποία, όπως πιστεύει η εταιρεία, θα τη φέρει σε καλή θέση σε σχέση με πολλούς από τους ανταγωνιστές της.

Volvo EX30 interior

Εκτός από τις χαμηλότερες τιμές πρώτων υλών, έχουν επίσης μετριαστεί τα κόστη για τις μεταφορές και άλλα logistics. Τα κόστη spot αγοράς για σημαντικά εξαρτήματα όπως οι ημιαγωγοί είναι επίσης μειωμένα, ενώ οι εσωτερικές πρωτοβουλίες εξοικονόμησης και βελτιστοποίησης της Volvo αρχίζουν να αποδίδουν καρπούς. Όσον αφορά το σχέδιό της για την κλιματική δράση, η Volvo συνέχισε να σημειώνει πρόοδο στις προσπάθειές της να μειώσει το αποτύπωμα CO2 ανά αυτοκίνητο. Στη διάρκεια των πρώτων εννέα μηνών του έτους, οι συνολικές εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο ήταν 19% χαμηλότερες σε σχέση με το έτος 2018, υποστηρίζοντας τον στόχο μας για τα μέσα της δεκαετίας, που προβλέπει μείωση CO2 40% ανά αυτοκίνητο.

Οι επιδόσεις για το τρίτο τρίμηνο τοποθετούν τη Volvo σε θέση να κλείσει το χρόνο σύμφωνα με όσα είχαν γνωστοποιηθεί νωρίτερα: σταθερή διψήφια ανάπτυξη στις πωλήσεις λιανικής για το σύνολο του έτους και αυξημένο μερίδιο στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σχέση με το 2022. Αποτελούν επίσης καλή αφετηρία για ένα δυναμικό ξεκίνημα της εταιρείας το 2024, έτος κατά το οποίο θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους τρία νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της. Οι παραδόσεις του EX30 στους πελάτες ξεκινούν σύντομα και στις 12 Νοεμβρίου θα αποκαλυφθεί το Volvo EM90, το πρώτο premium πολυμορφικό (MPV) στην ιστορία της εταιρείας. Αυτό σημαίνει ότι σε λιγότερους από έξι μήνες η Volvo θα έχει παρουσιάσει δύο νέα ολοκαίνουργια αυτοκίνητα σε δύο νέες κατηγορίες, εκτός από το EX90 που αποκαλύφθηκε στο τέλος του περασμένου έτους.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ