Επικαιρότητα Κόσμος

Έφυγε ο Lee Iacocca

Έφυγε σε ηλικία 94 ετών ο Lee Iacocca, ο manager θρύλος της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που είχε στο ενεργητικό του τεράστιες και διαχρονικού χαρακτήρα επιτυχίες.

Γεννημένος τον Οκτώβριο του 1924, ο Lido Anthony Iacocca έφτασε στην πρώτη του διαχρονική επιτυχία το 1964, κατά της θητείας του στη Ford Motor Company. Φυσικά μιλάμε για τη Mustang, αφού αυτό το Ford είναι ένα από τα καλύτερα και περισσότερο δημοφιλή αμερικανικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ, ενώ παραμένει μέχρι και σήμερα λαμπερό παράδειγμα επιτυχίας. Περισσότερα από 22.000 Mustang πουλήθηκαν την πρώτη κιόλας ημέρα της κυκλοφορίας του μοντέλου κι η ετήσια προβλεπόμενη παραγωγή του 1964 εξαντλήθηκε μέσα σε 4 μόλις μήνες, λόγω της τεράστιας απήχησης του μοντέλου. Το «Άγριο Άλογο της Βόρειας Αμερικής», ήταν μια προσωπική επιτυχία του, αφού ήταν ο «νονός» και ο εμπνευστής της ιδέας.

Από τον Αύγουστο του 1946 στη Ford και για πολλά χρόνια αντιπρόεδρός της, ανέλαβε καθήκοντα προέδρου της τον Δεκέμβριο του 1970. Η μεταγραφή του στην Chrysler το 1981, που την εποχή εκείνη έπλεε σε πολύ βαθιά νερά, έκανε πάταγο σε όλη την Αμερική, ωστόσο ήταν μια μεγάλη πρόκληση γι αυτόν. Άφησε τη Ford με σταθερό ετήσιο κέρδος δύο δις δολάρια και στη συνέχεια κατάφερε να αναστήσει οικονομικά και την Chrysler με το πρόγραμμα Mini-Max, που το 1983, οδήγησε στην εμπορική επιτυχία τα μοντέλα Dodge Caravan και Plymouth Voyager. Κατόπιν αποσύρθηκε για λίγα χρόνια, ασχολούμενος με δικές του επιχειρηματικές δραστηριότητες, ώσπου να τον καλέσουν ξανα.

Το 1991 οι ζημιές του Ομίλου Chrysler, που βρισκόταν πάλι σε περιδίνηση, έφθαναν τα 795 εκατομμύρια δολάρια. Τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν με την δεύτερη εμπλοκή, ως CEO και πρόεδρος της εταιρείας.

«O άνθρωπος που είχε σώσει την εταιρεία το 1981 ανέλαβε να κάνει το ίδιο δέκα χρόνια αργότερα, πριν παραδώσει τη διοίκηση στον Μπομπ Ήτον. Τα μέτρα που πήρε ήταν απλά και αποτελεσματικά. Πρώτα συγκέντρωσε 500 μάνατζερ και μηχανικούς σε ένα ξενοδοχείο του Γουϊσκόνσιν για την (όπως την αποκάλεσε) Εβδομάδα της Αλήθειας. Ο Ιακόκα έβαλε στο τραπέζι όλα τα προβλήματα που αντιμετώπιζε όχι μόνο η Chrysler, αλλά ολόκληρη η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. Συζητήθηκε η γραφειοκρατία, η αναποφασιστικότητα, η απομόνωση πολλών διευθυντικών στελεχών από το διεθνές και ιδιαίτερα το ιαπωνικό αυτοκινητιστικό γίγνεσθαι και πάρθηκαν ορισμένες αποφάσεις. Πρώτα από όλα 25 νέοι άνθρωποι στάλθηκαν από την εταιρία να εργασθούν για ένα χρόνο στο εργοστάσιο της Honda στο Μέρισβιλ του Οχάιο. Μετά αποφασίστηκε η ίδρυση του Τεχνολογικού Κέντρου της Chrysler στο Ντιτρόιτ που κόστισε 1 διεκατομμύριο δολάρια. Τέλος, ο Ιακόκα μείωσε το προσωπικό κατά 25% και, η άλλοτε προβληματική εταιρεία, επέστρεψε στην κερδοφορία. Τα Jeep Cherokee και Grand Cherokee Τσέροκι έγιναν best seller και τα αυτοκίνητα της σειράς LH ακολούθησαν».

Κατόπιν αποσύρθηκε στο ησυχαστήριό του στο Bel Air του Los Angeles, ενώ ήδη κυκλοφορούσε η αυτοβιογραφία του, αλλά και άλλα βιβλία που έγραψε ο ίδιος ή είχε σημαντική συμβολή στην υλοποίησή τους. Δεν παρέλειπε δε να παρεμβαίνει, με το υψηλότατο κύρος της γνώμης του, στα δρώμενα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Άλλωστε ήταν πάντα ο άνθρωπος που έβλεπε 50 χρόνια μπροστά...

 

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου