Επικαιρότητα Κόσμος

Έκθεση Γενεύης: Nissan IMQ Concept

Το πρωτότυπο ΙΜQ της Nissan ενσωματώνει - μεταξύ άλλων - ένα πρωτοποριακό ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο που θα είναι διαθέσιμο στα αυτοκίνητα παραγωγής της ιαπωνικής εταιρείας από το 2022.

Η Nissan παρουσιάζει στο Σαλόνι της Γενεύης το IMQ, ένα πρωτότυπο SUV μοντέλο εξοπλισμένο με το βραβευμένο σύστημα e-Power, το οποίο και θα διαθέσει ο Ιάπωνας κατασκευαστής στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα του στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Roel de Vries, αντιπροέδρου της Nissan, η διάθεση της συγκεκριμένης τεχνολογίας θα ξεκινήσει στις ευρωπαϊκές αγορές από το 2022.

Το e-Power έχει αυτή τη στιγμή μεγάλη απήχηση στην αγορά της Ιαπωνίας, βοηθώντας το Nissan Note να κατακτήσει τις κορυφή στις ταξινομημένες πωλήσεις οχημάτων της χώρας, για το 2018. Το σύστημα διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με μπαταρία που φορτίζεται από βενζινοκινητήρα. Επειδή οι τροχοί κινούνται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα, τα μοντέλα που διαθέτουν την τεχνολογία e-Power προσφέρουν την ίδια ομαλή και άμεση επιτάχυνση με ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα. Ο κινητήρας βενζίνης, που χρησιμοποιείται μόνο για τη φόρτιση της μπαταρίας,  και λειτουργεί πάντα στο βέλτιστο εύρος στροφών, μεγιστοποιώντας την εξοικονόμηση καυσίμου.

«Μία πλήρως ηλεκτρισμένη Ευρώπη βρίσκεται μπροστά μας», δήλωσε ο de Vries. «Ήδη η Nissan είναι η παγκόσμια ηγέτιδα στις τεχνολογίες EV μαζικής παραγωγής. Με το e-Power να φθάνει στους ευρωπαϊκούς δρόμους μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, θα συνεχίσουμε να δείχνουμε το δρόμο προς έναν κόσμο με μηδενικές εκπομπές και μηδενικούς θανάτους στο οδικό δίκτυο».

Πραγματοποιώντας το ντεμπούτο του στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το IMQ συνδυάζει άψογα την ιαπωνική κληρονομιά με την τελευταία λέξη της ανθρωποκεντρικής τεχνολογίας. Ενσωματώνει τις τελευταίες καινοτομίες που ενσαρκώνουν το Nissan Intelligent Mobility, το όραμα της μάρκας για το μέλλον της αυτοκίνησης.

Στην καρδιά του IMQ «χτυπά» η επόμενη γενιά του e-POWER, το οποίο παράγει συνολική ισχύ 340 ίππων και 700 Nm ροπής. Αυτή η υψηλή απόδοση διοχετεύεται μέσω ενός νέου συστήματος πολλαπλών κινητήρων, σε όλους τους τροχούς, παρέχοντας ακριβή και ανεξάρτητο έλεγχο σε κάθε τροχό. Ο συνδυασμός e-POWER και AWD είναι ιδανικός για συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης,όπως οι χιονισμένοι δρόμοι.

Το IMQ είναι εξοπλισμένο με μια προηγμένη έκδοση του πρωτότυπου συστήματος υποστήριξης οδήγησης ProPILOT της Nissan, το οποίο μπορεί να προσφέρει βελτιωμένη, αυτόνομη οδηγική ικανότητα. Το μοντέλο διαθέτει επίσης την τεχνολογία της Nissan Invisible-to-Visible, που παρουσιάστηκε τον περασμένο Ιανουάριο, στην εμπορική έκθεση CES, στο Λας Βέγκας.

Οι διαστάσεις του IMQ το τοποθετούν στην καρδιά της Ευρωπαϊκής κατηγορίας C-crossover.  Η μάσκα «συγχωνεύεται» κατακόρυφα στo καπό και οριζόντια με τον μπροστινό προφυλακτήρα, για να δημιουργήσει έντονες γωνίες στα εξωτερικά άκρα. Το καπό διαθέτει εντυπωσιακές ακμές με χρώμιο, εκεί όπου το φτερό φτάνει στο θόλο του τροχού. Στο πίσω μέρος, μια κατακόρυφη γραμμή «πέφτει» από το φωτιστικό σύμπλεγμα για να διαχωρίσει τον αέρα, καθώς περνάει προς τα κάτω, βοηθώντας την αεροδυναμική απόδοση. Στο ανώτερο άκρο του είναι ενσωματωμένη μια νέα, λεπτή γραμμή, που ερμηνεύεται ως «bumerang» από τη Nissan.

Η εξωτερική σχεδίαση ολοκληρώνεται από τις 22 ιντσών ζάντες αλουμινίου, που φέρουν ελαστικά ειδικής παραγγελίας. Αυτά τα «έξυπνα» ελαστικά μεταδίδουν πληροφορίες στον οδηγό μέσω ενός ψηφιακού περιβάλλοντος γραφικών. Στα δεδομένα που μεταδίδονται περιλαμβάνονται το φορτίο των ελαστικών, η πίεση, η θερμοκρασία και το βάθος του πέλματος. Αυτό βοηθά το IMQ να βαθμονομεί αυτόματα τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου, ώστε να λειτουργούν άριστα.

Οι πόρτες του IMQ είναι αρθρωμένες στις εξωτερικές τους άκρες και ανοίγουν για να αποκαλύψουν ένα φουτουριστικό, ευρύχωρο εσωτερικό, που διαθέτει τέσσερα ξεχωριστά καθίσματα, με απρόσκοπτη ανύψωση από το δάπεδο, παρέχοντας μια αναβαθμισμένη οπτική με το εξωτερικό περιβάλλον. Ο γνώριμος, σε σχήμα «πτερυγίου», πίνακας οργάνων της Nissan κυριαρχεί στο μπροστινό μέρος της καμπίνας, με την κεντρική κονσόλα να αναδύεται από κάτω και να εκτείνεται, μεταξύ των εμπρόσθιων καθισμάτων, στο πίσω μέρος.

Κάθε κάθισμα έχει φινίρισμα από ένα δίχρωμο τρισδιάστατο  ύφασμα, κομμένο με λέιζερ σε γεωμετρικό σχεδιασμό, εμπνευσμένο από το ιαπωνική ξυλογλυπτική του kumiko. Το μοτίβο αναπαράγεται στον πίνακα οργάνων, στην επένδυση της κάθε πόρτας και στην εταζέρα, καθώς και στο πλούσιο μεταλλικό φινίρισμα της πλάτης των καθισμάτων.

Τα πάντα στο εσωτερικό του IMQ, επικεντρώνονται στον οδηγό. Αυτό αποδεικνύεται από το διαδραστικό περιβάλλον γραφικών, στο οποίο κυριαρχεί μια οθόνη 840 χιλιοστών ενσωματωμένη στον πίνακα οργάνων. Είναι εντελώς μαύρη (όπως ακριβώς σε ένα smartphone  όταν σβήνει), αλλά όταν ενεργοποιηθεί παρέχει πληροφόρηση για την κατάσταση του e-POWER, καθώς  και άλλες πληροφορίες για το όχημα.

Μια μικρότερη δευτερεύουσα οθόνη πάνω από την κεντρική κονσόλα φιλοξενεί τον Εικονικό Προσωπικό Βοηθό του IMQ, που ενισχύει την εμπειρία οδήγησης ελέγχοντας τις λειτουργίες του οχήματος, όπως την πλοήγηση, ως απάντηση στις εντολές  του  οδηγού.

Το τιμόνι είναι εργονομικά σχεδιασμένο ώστε να θέτει τον οδηγό σε χαλαρή θέση και να μεγιστοποιεί την ορατότητα του πίνακα οργάνων. Προηγμένης λειτουργικότητας και μαλακής αφής paddles  αλλαγής ταχυτήτων,  είναι ενσωματωμένα στο πίσω μέρος της στεφάνης του τιμονιού.

Το IMQ είναι εξοπλισμένο με την τεχνολογία Invisible-to-Visible (I2V) της Nissan. Το Invisible-to-Visible, ή αλλιώς το I2V, είναι μια μελλοντική τεχνολογία που δημιουργήθηκε μέσω του Nissan Intelligent Mobility, του οράματος της εταιρείας για την αλλαγή του τρόπου με τον οποίο τα αυτοκίνητα τροφοδοτούνται, οδηγούνται και ενσωματώνονται στην κοινωνία.

Το I2V έρχεται για να υποστηρίξει τους οδηγούς συγκεντρώνοντας πληροφορίες από αισθητήρες έξω και μέσα από το όχημα, σε συνδυασμό με δεδομένα από το “σύννεφο” (cloud). Αυτό επιτρέπει στο σύστημα όχι μόνο να παρακολουθεί το άμεσο περιβάλλον του αυτοκινήτου, αλλά και να αντιλαμβάνεται τι είναι μπροστά, ακόμα και να δείχνει τι βρίσκεται πίσω από ένα κτίριο ή γύρω από μια γωνία. Για να καταστεί η οδήγηση πιο ευχάριστη, η καθοδήγηση προσφέρεται με έναν διαδραστικό, ανθρώπινο τρόπο, μέσω των “avatars” που εμφανίζονται εντός του αυτοκινήτου.

“Πατώντας”  στον εικονικό κόσμο, το I2V προσφέρει άπειρες  δυνατότητες στους τομείς των υπηρεσιών και της επικοινωνίας, καθιστώντας την οδήγηση πιο βολική και άνετη. Το I2V τροφοδοτείται από την τεχνολογία Omni-Sensing της Nissan, η οποία λειτουργεί ως κόμβος, συγκεντρώνοντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο από το περιβάλλον κυκλοφορίας, έξω και μέσα από το όχημα. Η τεχνολογία SAM (Seamless Autonomous Mobility) της Nissan, αναλύει το οδικό περιβάλλον μέσω σχετικών πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο και το σύστημα υποστήριξης οδηγού ProPILOT, παρέχει πληροφορίες σχετικά με το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο.

Η τεχνολογία χαρτογραφεί ένα εικονικό χώρο 360 μοιρών γύρω από το αυτοκίνητο, παρέχοντας πληροφορίες για θέματα, όπως οι κυκλοφοριακές συνθήκες, η ορατότητα, η σήμανση ή παρακείμενους πεζούς. Μπορεί επίσης να παρακολουθεί τους επιβάτες εντός του οχήματος,  χρησιμοποιώντας αισθητήρες στην καμπίνα, προκειμένου να προβλέψει καλύτερα πότε μπορεί να χρειαστούν βοήθεια για να βρουν κάτι, ή για να κάνουν μια στάση για ξεκούραση, ώστε να παραμείνουν σε εγρήγορση.

Το I2V μπορεί επίσης να συνδέσει τους οδηγούς και τους επιβάτες με άλλους  ανθρώπους, μέσω του εικονικού κόσμου του Metaverse. Αυτό δίνει τη δυνατότητα σε μια οικογένεια, σε φίλους και συνεργάτες, να «εμφανίζονται»  μέσα στο αυτοκίνητο ως τρισδιάστατα είδωλα σε περιβάλλον augmented –reality, για την παροχή βοήθειας ή συντροφιάς._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του φετινού Ράλλυ Μόντε Κάρλο;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου