Επικαιρότητα Κόσμος

Εξελίσσοντας το ηλεκτρικό Cupra e-Racer με τον κινητήρα και τις μπαταρίες της Rimac (+video)

Η ισπανική εταιρεία συνεχίζει απτόητη την εξέλιξη του καθαρόαιμου Cupra e-Racer των 680 ίππων που θα πρωταγωνιστήσει με την τεχνολογική αρωγή της κροατικής Rimac στο ηλεκτρικό πρωτάθλημα της κατηγορίας TCR.

Ακολουθώντας τα χνάρια της Formula E αλλά και του WorldRX, που σύντομα θα μπει και αυτό στην πρίζα, το πρωτάθλημα της κατηγορίας TCR θα
«εξηλεκτριστεί» και αυτό με τη σειρά του από το 2020 και μετά μετονομαζόμενο συγχρόνως σε ETCR. Ένας από τους πρωταγωνιστές του ανανεωμένου εκ βαθέων αυτού θεσμού είναι και η Seat - ή πιο σωστά, η Cupra - η οποία συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς την εξέλιξη του «όπλου» της: του e-Racer των, το οποίο τροφοδοτείται από μπαταρίες κι έναν ηλεκτροκινητήρα που έχουν εξελιχθεί και κατασκευαστεί από την κροατική Rimac. Θυμίζουμε πως το αμιγώς ηλεκτρικό e-Racer αποδίδει σταθερά 402 ίππους (300 kW) και στιγμιαία έως και 680 ίππους (500 kW). Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, η τελική ταχύτητα του Cupra e-Racer θα αγγίζει τα 270 χλμ./ώρα, με την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 και 200 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται στα 3,2 δλ.και 8,2 δλ.

Άραγε, τι το διαφορετικό αναμένεται να εισάγουν στον κόσμο των αγώνων τα ηλεκτροκίνητα πρωτότυπα της κατηγορίας TCR; Ας αφήσουμε τους ίδιους τους πρωταγωνιστές που αυτή τη στιγμή τα εξελίσσουν, να μας τα εξηγήσουν.

Με 30 χρόνια εμπειρίας στους αγώνες, ο οδηγός της Cupra και ο πρεσβευτής της μάρκας, Jordi Gené, παραδέχεται ότι η μετάβαση στο τιμόνι ενός ηλεκτρικού αγωνιστικού αυτοκινήτου «συνεπάγεται με μάθηση από την αρχή»

«Το στυλ οδήγησης είναι τελείως διαφορετικό και τώρα πρέπει να χρησιμοποιεί κανείς άλλες παραμέτρους για να μάθει κανείς με τι ταχύτητα οδηγεί, ποια είναι η σωστή γραμμή για την είσοδο σε μια στροφή ή ακόμα και ποια είναι η κατάλληλη στιγμή για φρενάρεις», σημειώνει με έμφαση ο Ισπανός οδηγός.

Και προσθέτει:

«Για παράδειγμα, το μεγαλύτερο βάρος του οχήματος και ο διαφορετικός ήχος του αλλάζουν τις αναφορές που λαμβάνει ο οδηγός κατά την οδήγηση. Καθώς είναι σε θέση να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα σε 3,2 δλ., η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι πολύ πιο δυναμική και η αδρεναλίνη είναι ακόμη μεγαλύτερη».

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης, μία ενδεικτική λυχνία στο ψηφιακό πίνακα αναγκάζει τον οδηγό να επιστρέψει στα pit για να ψύξει την μπαταρία. μία διαδικασία που απαιτεί κατά τη διάρκεια μιας ολόκληρης ημέρας δοκιμών σχεδόν 200 κιλά ξηρού πάγου.

«Πλέον, δεν έχουμε μόνο να πετύχουμε το πώς να είμαστε οι ταχύτεροι, αλλά συγχρόνως και πώς να διαχειριστούμε την ενέργεια. Πρέπει να μάθουμε πώς να παρακολουθούμε τη θερμοκρασία της μπαταρίας καθώς και την εμβέλεια της», εξηγεί ο επικεφαλής της ομάδας, Xavier Serra. Με αυτή την έννοια, η τοποθέτηση της μπαταρίας των 450 κιλών «ήταν μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που είχαμε να αντιμετωπίσουμε κατά την ανάπτυξη αυτού του μοντέλου».

Ποια είναι η άποψη του Jordi Martí, ενός εκ των πολλών μηχανικών που μετέχουν στο project εξέλιξης του Cupra e-Racer;

«Μετά από περισσότερα από 20 χρόνια σε αυτό το επάγγελμα, ποτέ δεν θα πίστευα ότι θα φόρτιζα ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με ένα βύσμα. Όλα σχεδόν τα εργαλεία είναι διαφορετικά. Τώρα, διαθέτω ένα σύνολο από ειδικά σχεδιασμένα όργανα για να αντέχουν σε υψηλή τάση, όπως τα γάντια, τα οποία είναι κατασκευασμένα με μονωτικό υλικό που μπορεί να αντέξει έως και 1.000 βολτ. Σίγουρα πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόκληση»._Χ.Α.

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου