top icon
Κόσμος

Ευρωπαϊκή Ένωση «δύο ταχυτήτων» στις υποδομές φόρτισης

Το 70% των δημόσιων φορτιστών στην Ευρωπαϊκή Ένωση απαντώνται σε μόλις τρεις χώρες.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), αυτή τη στιγμή, το 70% των δημόσιων φορτιστών ηλεκτροκίνητων οχημάτων απαντώνται σε τρεις μόλις χώρες, οι οποίες καλύπτουν γεωγραφικά μόλις το 23% της συνολικής επιφάνειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η χώρα με τους περισσότερους δημόσιους φορτιστές είναι η Ολλανδία (66.665), ενώ στις επόμενες δύο θέσεις βρίσκονται η Γαλλία (45.751) και η Γερμανία (44.538).

Προκειμένου να προβάλει την κάθε άλλο παρά «συμμετρική» κατανομή των φορτιστών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο ACEA αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η Ρουμανία, η οποία είναι έως και έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία, απαριθμεί μόλις 493 σημεία φόρτισης – ή διαφορετικά μόλις το 0,2% των φορτιστών στο σύνολο της ΕΕ.

«Η ανάπτυξη δύο ταχυτήτων στις υποδομές πηγαίνει παράλληλα με τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των πλουσιότερων κρατών μελών της ΕΕ στη Δυτική Ευρώπη και χωρών με χαμηλότερο ΑΕΠ στην Ανατολική, Κεντρική και Νότια Ευρώπη. Χώρες με μεγάλη γεωγραφική κάλυψη αλλά χαμηλότερο ΑΕΠ, όπως η Πολωνία (0,8% των φορτιστών της ΕΕ) και η Ισπανία (3,3%), φαίνεται να έχουν μείνει πίσω», αναφέρει χαρακτηριστικά ο ACEA.

Πράγματι, το χάσμα μεταξύ της Γερμανίας, της τρίτης με άλλα λόγια χώρας (που αντιπροσωπεύει το 19,9% όλων των σημείων φόρτισης στην ΕΕ) και της τετάρτης Ιταλίας (5,8%), είναι ήδη τεράστιο.

Καθώς η Κομισιόν προετοιμάζεται να αναθεωρήσει την οδηγία για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων σε δύο εβδομάδες από τώρα, ο ACEA ζητά δεσμευτικούς στόχους – όχι μόνο για σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για σταθμούς υδρογόνου για αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου – για κάθε κράτος μέλος της ΕΕ.

«Όποιος θέλει να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή όχημα με κυψέλη καυσίμου εξαρτάται από την ύπαρξη αξιόπιστων υποδομών φόρτισης ή ανεφοδιασμού – είτε αυτό είναι στο σπίτι, στην εργασία και στο δρόμο. Ήρθε η ώρα οι κυβερνήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη να επιταχύνουν τον αγώνα προς την πράσινη κινητικότητα», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

Με βάση τους υπολογισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μια περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων κατά 50% έως το 2030 θα απαιτούσε περί τα 6 εκατομμύρια διαθέσιμα στο κοινό σημεία φόρτισης.

Σήμερα τα υφιστάμενα στην ΕΕ σημεία φόρτισης φτάνουν μόλις τα 225.000.

Οι 5 χώρες της ΕΕ με τους περισσότερους φορτιστές

Ολλανδία (66.665) – Γαλλία (45.751) – Γερμανία (44.538) – Ιταλία (13.073) – Σουηδία (10.370)

Οι 5 χώρες της ΕΕ με τους λιγότερους φορτιστές

Κύπρος (70) – Μάλτα (96) – Λιθουανία (174) – Βουλγαρία (194) – Ελλάδα (275)

Athens Supercharger Tesla

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ