top icon
Επικαιρότητα

Ευρώπη: Μείωση 12% στις πωλήσεις τον Νοέμβριο, στο -25,5% στο 11μηνο

Τα νέα μέτρα για τον περιορισμό της επέκτασης της πανδημίας επηρέασαν αρνητικά την αγορά αυτοκίνητου της Ευρώπη τον περασμένο μήνα αλλά και στο σύνολο του 11μήνου.

Τα αυστηρότερα περιοριστικά μέτρα που έχουν ως φόντο τους την πανδημία, σε συνδυασμό με την οικονομική ύφεση ως απόρροια των πρώτων, είχαν ως αποτέλεσμα την αισθητή κάμψη των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων τον μήνα που μας πέρασε.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε ο ACEA, τον Νοέμβριο ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση 897.692 νέα αυτοκίνητα, επίδοση μειωμένη κατά 12% σε σχέση με εκείνη της προηγούμενης χρονιάς (1.020.023 μονάδες).

Ως αποτέλεσμα, οι περισσότερες βασικές αγορές της γηραιάς ηπείρου σημείωσαν σημαντική κάμψη, με την Γαλλία και την Ισπανία να καταγράφουν διψήφιο νούμερο με αρνητικό πρόσημο (-27% και -18,7% αντίστοιχα).

Από τον Ιανουάριο μέχρι και τα τέλη Νοεμβρίου στην ΕΕ πωλήθηκαν σχεδόν 9 εκατ. νέα οχήματα, επίδοση που αντιστοιχεί σε μείωση της τάξης του 25,5% σε σχέση με τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Στην Ισπανία, για παράδειγμα, οι πωλήσεις καταγράφουν μείωση που αγγίζει στο 11μηνο το 35,3%, ενώ στην Ιταλία, την Γαλλία και την Γερμανία το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει στο -29% και -26,9%.

Σε ότι αφορά στους κατασκευαστές και ομίλους εταιρειών, το VW Group έχει «απολέσει» από την αρχή της χρονιάς πάνω από 700.000 πωλήσεις καταγράφοντας πτώση στο 11μηνο που φτάνει στο 24%. Το Groupe PSA εμφανίζει μείωση της τάξης του 31%, ενώ αρνητικό είναι το πρόσημο επίσης για το Groupe Renault (-26,8%), το Hyundai Group (-19,8%), την FCA (-28,3%), το BMW Group (-17,1%) και το Toyota Group (-15,6%).

Στην περίπτωση της Daimler καταγράφεται μείωση που υπερβαίνει το -23%, με τις Ford, Volvo, Nissan, Mazda, Mitsubishi, JLR και Honda να βλέπουν τις πωλήσεις τους να κάμπτονται ποσοστιαία κατά 31,3%, 17,1%, 28,7%, 42%, 29%, 35,6% και 32,8%.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ