top icon
Επικαιρότητα

H Uber απενεργοποίησε τα συστήματα υποβοήθησης του αυτοκινήτου στο μοιραίο δυστύχημα στην Αριζόνα

Η Uber φέρεται να απενεργοποίησε τα εργοστασιακά συστήματα αποφυγής σύγκρουσης στο SUV μοντέλο της Volvo πριν τα μοιραίο συμβάν που έλαβε χώρα την περασμένη βδομάδα στην Αριζόνα των ΗΠΑ, σύμφωνα με τον κατασκευαστή που προμήθευσε την εταιρεία με το ραντάρ και την κάμερα με τα οποία ήταν εφοδιασμένο το όχημα.

Δυσάρεστες ειδήσεις ήρθαν την εβδομάδα που πέρασε από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού όταν ένα όχημα της Uber, το οποίο κινούνταν «αυτόνομα» κατά τη διάρκεια των καθιερωμένων δοκιμών της εν λόγω τεχνολογίας, παρέσυρε και σκότωσε μια γυναίκα ποδηλάτη στην πόλη Tempe της Αριζόνα, η οποία επέλεξε να διασχίσει κάθετα τον δρόμο, όχι όμως από διάβαση πεζών. Αν μη τι άλλο, ο πρώτος καταγραμμένος θάνατος πεζού από αυτόνομο όχημα έφερε μεγάλο προβληματισμό για το μέλλον της αυτόνομης οδήγησης και πρωτίστως για τον τρόπο και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες πραγματοποιούνται αυτή τη στιγμή οι σχετικές δοκιμές σε δημόσιους ανά τον κόσμο δρόμους.

Στο όλο ζήτημα αποφάσισε να τοποθετηθεί επίσημα σήμερα η εταιρεία Aptiv, η οποία και προμήθευσε την Uber με το ραντάρ αλλά και την κάμερα με τα οποία ήταν εφοδιασμένο το Volvo XC90 της αμερικάνικης εταιρείας. Χαρακτηριστική ήταν η αποκάλυψη του Zach Peterson, εκπροσώπου της Aptiv, ο οποίος τόνισε ότι η Uber είχε αποκαταστήσει από το μοιραίο όχημα τα γνωστά ηλεκτρονικά συστήματα αποφυγής σύγκρουσης με τα οποία εφοδιάζονται όλα τα XC90.

«Δεν θέλουμε οι άνθρωποι να μπερδεύονται ή να πιστεύουν ότι ήταν αποτυχία της τεχνολογίας που παρέχουμε στη Volvo, γιατί αυτό δεν συμβαίνει».

Η Aptiv ισχυρίζεται ότι η Uber ακολούθησε τις συνήθεις σε αυτές τις περιπτώσεις πρακτικές απενεργοποιώντας τις εργοστασιακές τεχνολογίες του Volvo XC90, καθώς στόχος της ήταν η δοκιμή και ανάπτυξη του δικού της αυτόνομου συστήματος, το οποίο απέτυχε να επιβραδύνει το αυτοκίνητο τη στιγμή που η 49χρονη Elaine Herzberg διέσχιζε το δρόμο.

Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, η Uber αρνήθηκε να σχολιάσει την παραπάνω δήλωση, ενώ μη κατονομαζόμενος εκπρόσωπος της Volvo φέρεται να είπε ότι η σουηδική εταιρεία δεν μπορεί να κάνει εικασίες σχετικά με την αιτία του συμβάντος αναμένοντας την πλήρη έκθεση της έρευνας που ήδη έχει διαταχτεί από τις αρμόδιες αρχές.

Στο ζήτημα παρενέβη και η Mobileye, η οποία παράγει τους αισθητήρες που χρησιμοποιούνται σε συστήματα αποφυγής συγκρούσεων αποτελώντας συγχρόνως τον βασικό προμηθευτή της Aptiv. Εκπρόσωπος της δήλωσε χθες ότι μετά το δυστύχημα η Mobileye εξέτασε το δικό της λογισμικό παίζοντας το βίντεο από το ατυχές περιστατικό σε τηλεοπτική οθόνη. Η εταιρεία προσέθεσε ότι, παρά την κακή ποιότητα του βίντεο, από τις δικές της εσωτερικές δοκιμές και από τα ευρήματα που προέκυψαν από αυτές, η άτυχη γυναίκα ανιχνεύτηκε ένα δευτερόλεπτο πριν από τη μοιραία επαφή της με το αυτοκίνητο.

Σε σχετική του ανάρτηση στην ιστοσελίδα της Intel, o CEO της Mobileye, Amnon Shashua, έγραψε τα εξής:

«Το βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα η αστυνομία φαίνεται να αποδεικνύει ότι ακόμη και το πιο βασικό δομικό στοιχείο ενός αυτόνομου συστήματος οχημάτων, η ικανότητα ανίχνευσης και ταξινόμησης αντικειμένων, είναι ένα δύσκολο έργο. Προτού αντιμετωπιστούν ακόμη πιο δύσκολες προκλήσεις, είναι αυτή η τεχνολογία που απαιτείται να εξελιχθεί ως θεμελιώδες στοιχείο των πλήρως αυτόνομων οχημάτων του μέλλοντος»._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ