08 Νοε 2018

Η εμπορική κόντρα των Toyota, Nissan, Hyundai και Kia στην Ευρώπη

Ποια από τις μεγάλες ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες κυριαρχεί σε πωλήσεις στη γηραιά ήπειρο;

Toyota - Nissan - Hyundai - Kia

Το... προσπέρασμα της Toyota σε επίπεδο πωλήσεων και η αποκαθήλωσή της από τη θέση του κορυφαίου ασιάτη κατασκευαστή στην Ευρώπη αποτελεί εδώ και αρκετό πλέον καιρό τον πρωταρχικό στόχο των αντιπάλων της. Και για την περίσταση, των Nissan και Hyundai. Η επίτευξη του, ωστόσο, έχει γίνει πολύ πιο δύσκολη απ’ ότι αρχικά φαινόταν, καθώς η Toyota συνεχίζει να αναπτύσσει με εξαιρετική δυναμική τον εμπορικό της βηματισμό στη γηραιά ήπειρο βασιζόμενη εν πολλοίς στην ισχύ της στην κατηγορία των υβριδικών αυτοκινήτων. Μπορεί στο πρόσφατο παρελθόν, και συγκεκριμένα το 2015, η Nissan να ανέβηκε για λίγο στη θέση 1, όταν και πέρασε την Toyota με πωλήσεις 603.000 μονάδων στην Ευρώπη, εντούτοις το επόμενο κιόλας έτος, η τελευταία κατάφερε να... ανακαταλάβει το ευρωπαϊκό οχυρό παραμένοντας μέχρι και σήμερα στην κορυφή του άτυπου εμπορικού βάθρου ανάμεσα στους ασιάτες κατασκευαστές.

Η Kia, από τη μεριά της, που αποτελεί ως γνωστόν τον δεύτερο πυλώνα της Hyundai Motor Corp., έχει ξεκαθαρίσει ότι η ανάδειξή της ως τη μεγαλύτερη σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία της Ασίας στην Ευρώπη, δεν αποτελεί στόχο των ιθυνόντων της. Κάτι που σημαίνει πως η μάχη για την κορυφή ήταν, είναι και θα είναι υπόθεση των Toyota, Nissan και Hyundai. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA, η Toyota έχει πουλήσει κατά τη διάρκεια του πρώτου 9μήνου του τρέχοντος έτους (Ιανουάριος-Σεπτέμβριος) 561.338 αυτοκίνητα καταγράφοντας αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017 της τάξης του 5,5%. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται πλέον η Hyundai, με 425.854 πωλήσεις στην Ευρώπη και αύξηση που παγιώνεται στο +7,1%, ενώ τρίτη είναι η Nissan με 411.278 ταξινομήσεις (-9,1%) και τέταρτη η Kia με 385.818 (+5,7%).

Το «πως» και το «γιατί»

Τα υβριδικά μοντέλα της γκάμας της έχουν ευνοήσει τους εμπορικούς δείκτες της Toyota καθώς οι ευρωπαίοι αγοραστές γυρίζουν την πλάτη τους στο ντίζελ - έτσι το μερίδιο των αυτοκινήτων του είδους στο σύνολο των πωλήσεων της Toyota στη γηραιά ήπειρο ανέρχεται αυτή τη στιγμή στο 46%. Επιπρόσθετα, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ελπίζει να ενισχύσει την προσεχή περίοδο τις πωλήσεις με νέα μοντέλα. Πως; Πρώτα και κύρια, με την έλευση νέων SUV μοντέλων, τα οποία σήμερα καταλαμβάνουν μόλις το 25% των πωλήσεών της, την ώρα που το αντίστοιχο ποσοστό στις περιπτώσεις των Hyundai και Kia ανέρχεται κοντά στο 40%.

Σύμφωνα με τις έως τώρα εκτιμήσεις, η Toyota αναμένεται να παρουσιάσει μέσα στο 2019 ένα μικρό SUV – εκεί δηλαδή όπου η Hyundai και η Kia «μπήκαν» πρόσφατα με τα Kona και Stonic, αντίστοιχα. Το Kona, για παράδειγμα, συνέβαλε ώστε να αυξηθεί το μερίδιο της Hyundai στα SUV μοντέλα από το 33% που ήταν το 2017 στο 38% στα τέλη Αυγούστου. Η Nissan, από την άλλη, βρίσκεται σ’ ένα σημείο… κορεσμού, με τα SUV να καταλαμβάνουν ένα μερίδιο της τάξης του 73% σύμφωνα με τα στοιχεία του 2017 (λέγε με Qashqai). Μόνο τον περασμένο Αύγουστο, το Nissan Qashqai κατάφερε να πουλήσει στην Ευρώπη 21.671 αντίτυπα, με το δεύτερο X-Trail να κερδίζει την εμπιστοσύνη 6.501 αγοραστών. Στην κατηγορία των «μικρών» SUV, σημαντική αναμένεται να είναι η εμπορική συμβολή του νέου Juke, που αναμένεται να παρουσιαστεί μετά το δεύτερο εξάμηνο του 2019._Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Hyundai Kona
  • Kia Stonic
  • Nissan Qashqai
  • Toyota C-HR
  • Toyota - Nissan - Hyundai - Kia
Ετικέτες: