Επικαιρότητα Κόσμος

Η νέα μπαταρία της Tesla και το προσιτό EV των 25.000$

O Elon Musk ανακοίνωσε ότι η Tesla εργάζεται πάνω σε έναν νέο τύπο μπαταρίας, πολύ πιο αποδοτικό και συνάμα κατά σχεδόν 50% πιο φθηνό σε σχέση με αυτόν που τροφοδοτεί σήμερα το Model 3, ο οποίος θα κατασκευάζεται από την ίδια την αμερικανική εταιρεία σε τουλάχιστον τρία χρόνια από σήμερα.

Κατά τη διάρκεια της πολυαναμενόμενης εκδήλωσης Battery Day που πραγματοποιήθηκε πριν λίγα 24ωρα στο «σπίτι» της Tesla στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, ο Elon Musk ανακοίνωσε ότι η εταιρεία του εργάζεται πάνω σε έναν νέο τύπο κυλινδρικής μπαταρίας, με υψηλότερη απόδοση και ενεργειακό περιεχόμενο σε σχέση με την «2170» του Model 3, η οποία θα κατασκευάζεται από την ίδια επιτρέποντας στην πρωτοπόρο εταιρεία στον τομέα της ηλεκτροκίνησης να εισάγει στο μέλλον στο portfolio της ένα προσιτό EV με κόστος 25.000 δολαρίων.

«Πρέπει να κατασκευάζουμε πιο προσιτά αυτοκίνητα. Ένα πράγμα που με προβληματίζει πολύ είναι ότι δεν διαθέτουμε ένα πραγματικά προσιτό σε κόστος αυτοκίνητο, και αυτό είναι κάτι που θα έχουμε στο μέλλον. Για να το έχουμε, χρειαζόμαστε φθηνές μπαταρίες», δήλωσε εμφατικά ο Elon Musk.

Παρά τις υψηλές προσδοκίες, ο Elon Musk ξεκαθάρισε πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν πρόκειται να μπει σε μαζική παραγωγή πριν το 2022. Μάλιστα, ο ισχυρός άνδρας της Tesla, θέλοντας για μια ακόμα φορά να «εξιτάρει» το διεθνές ακροατήριό του, υποσχέθηκε, όπως πολλάκις έχει πράξει στο παρελθόν, ότι το «εισαγωγικό» αυτό EV της Tesla θα μπορεί να κινείται αυτόνομα.

Σε κάθε περίπτωση, στόχος της Tesla είναι να κατασκευάσει μια μπαταρία που να κοστίζει περί τα 100 δολάρια ανά kWh (σήμερα, το κόστος των μπαταριών είναι σχεδόν διπλάσιο). Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Elon Musk, ο νέος τύπος μπαταρίας που εξελίσσει η Tesla θα διαθέτει 5πλάσιο ενεργειακό περιεχόμενο και 6πλάσια ισχύ, εξασφαλίζοντας σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα 16% μεγαλύτερη αυτονομία. Και το κυριότερο όλων; Θα κοστίζει σχεδόν τα μισά χρήματα (-56%) σε σχέση με τις σημερινές.

Ο νέος αυτός τύπος μπαταρίας φέρει την κωδική ονομασία «4680», αριθμός που προκύπτει από τις διαστάσεις (46x80 χλστ.) των κυψελών της.

Η μπαταρία «4680» θα κατασκευάζεται από την ίδια την Tesla, με την πιλοτική γραμμή παραγωγής να εγκαθίσταται στις γνώριμες εγκαταστάσεις στο Freemont των ΗΠΑ.

Προς το παρόν, η Tesla θα συνεχίσει να προμηθεύεται μπαταρίες από τους γνωστούς παγκόσμιους πρωταγωνιστές στο χώρο – την Panasonic, που αποτελεί στρατηγικό συνεργάτη της Tesla, την LG Chem, την CATL και ενδεχομένως και από άλλες εταιρείες της αγοράς στο εγγύς μέλλον.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου