top icon
Επικαιρότητα

Mercedes: Το μέλλον είναι ηλεκτρικό!

Με τέσσερα νέα ηλεκτρικά μοντέλα, το αστέρι της Στουτγάρδης επιχειρεί τη δική του επέλαση στον κόσμο των οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Σύμφωνα με αναρτήσεις έγκυρων βρετανικών μέσων ενημέρωσης, η Mercedes έχει ήδη ξεκινήσει την εξέλιξη μιας νέας πλατφόρμας, πάνω στην οποία θα «στεγαστεί» το ηλεκτρικό της μέλλον. Σε μια προφανή προσπάθεια να ακολουθηθεί ο δρόμος που χάραξε η αμερικάνικη Tesla, η γερμανική εταιρεία αναμένεται να επενδύσει πάνω από 2 δις ευρώ δημιουργώντας ένα ευέλικτο δάπεδο από το οποίο θα προκύψουν στο εγγύς μέλλον τέσσερις διαφορετικές προτάσεις.

Ο πρώτος καρπός που θα προκύψει από το project «Ecolux», όπως φημολογείται πως είναι η επίσημη ονομασία της ηλεκτρικής αυτής… προσπάθειας των Γερμανών, θα είναι ένα ZEV σεντάν μοντέλο, το οποίο θα παρουσιαστεί το 2018. Ένα χρόνο νωρίτερα, δηλαδή, από τον αρχικό σχεδιασμό των ιθυνόντων της εταιρείας. Από πλευράς μεγέθους, όλα δείχνουν πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερου της C-Class, αλλά αισθητά μικρότερου της S-Class. Λίγο αργότερα, θα προκύψει και ο δεύτερος ηλεκτρικός κλώνος, ένα SUV που θα μπαίνει… σφήνα σε διαστάσεις ανάμεσα στις GLC και GLE.

Το δάπεδο EVA που αμφότερα θα χρησιμοποιούν θα δανείζεται, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, πολλά κοινά στοιχεία από την πισωκίνητη πλατφόρμα MRA, όπως είναι για παράδειγμα οι αναρτήσεις. Σε κάθε περίπτωση, τα δύο αυτά ηλεκτρικά οχήματα θα φιλοξενούν μια συμπαγή σε μέγεθος συστοιχία συσσωρευτών ενέργειας, η οποία αναμένεται να μην υπερβαίνει σε βάρος τα 400 κιλά.

Τα επόμενα δύο «χτυπήματα» της Mercedes θα είναι ένα μεγάλο πολυτελές ηλεκτρικό σεντάν και ένα αναλόγου μεγέθους SUV, τα οποία θα υπερβαίνουν σε μέγεθος τα 5,1 μ. Αμφότερα θα βασίζονται σε μια τροποποιημένη εκδοχή του δαπέδου EVA.

Η Mercedes αναμένεται να προσφέρει τα δύο μικρότερα ηλεκτρικά της μοντέλα σε εκδόσεις με κίνηση στους πίσω τροχούς υιοθετώντας έναν μόλις ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος θα αποδίδει 400 περίπου ίππους. Σε αντίθεση, τα δύο μεγαλύτερα θα είναι τετρακίνητα, διαθέτοντας έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος θα στέλνει στους εμπρός τροχούς από 120 έως και 200 επιπλέον ίππους.

Η γερμανική εταιρεία προσανατολίζεται στο να «προικίσει» όλα τα επερχόμενα ZEV οχήματά της με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση (e-suspension) και φυσικά με σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση (e-brake).

Από εμπορική σκοπιά, στόχος της Mercedes είναι κάθε ένα από τα τέσσερα αυτά ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία θα κατασκευάζονται σε ένα ειδικά σχεδιασμένο «κομμάτι» του εργοστάσιου της εταιρείας που βρίσκεται στη Βρέμη, να πουλά περί τα 20.000 αντίτυπα σε ετήσια βάση._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ