top icon
Πωλήσεις

Οι ελλείψεις ημιαγωγών γονατίζουν την αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης

Πτώση της τάξης του 29% παρουσιάζουν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη γηραιά ήπειρο τον περασμένο μήνα ως απόρροια των ελλείψεων ημιαγωγών σε παγκόσμιο επίπεδο.

Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 29% τον Οκτώβριο, καθώς η έλλειψη ημιαγωγών συμπίεσε αρκετά την προσφορά νέων οχημάτων.

Πιο συγκεκριμένα, οι νέες ταξινομήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ην, Βασίλειο και στις χώρες της European Free Trade Zone έφτασαν τις 798.693 μονάδες, όπως ανακοίνωσε ο ACEA σήμερα σε επίσημη δήλωσή του.

Οι Hyundai, Kia, Porsche και Smart κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων, παρά τη συνολική πτώση της αγοράς, ενώ η Jaguar και η Ford είδαν τις ταξινομήσεις τους να μειώνονται κατακόρυφα.

Η πτώση στις παραδόσεις του VW Group τον περασμένο μήνα έφτασε το 42%, γεγονός που χάρισε κυριολεκτικά στο νήμα στη Stellantis τη Νο 1 θέση – ωστόσο, οι ενωμένες δυνάμεις των FCA, Groupe PSA και Opel είδαν τις πωλήσεις τους να κάμπτονται κατά 32%, φτάνοντας τον περασμένο μήνα τις 165.866 έναντι 165.309 του VW Group.

VW

«Προχωράμε. Προσπαθούμε να το αντιμετωπίσουμε», δήλωσε αυτή την εβδομάδα ο Διευθύνων Σύμβουλος του VW Group, Herbert Diess, σε συνέδριο στο Βερολίνο. «Ελπίζω ότι έχουμε περάσει τα χειρότερα».

Ο Όμιλος VW, όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, δίνει προτεραιότητα στις πιο κερδοφόρες μάρκες και τα αυτοκίνητά του. Εξ ου και η αύξηση πωλήσεων (+13%) την οποία κατέγραψε η Porsche τον περασμένο μήνα.

Μεταξύ άλλων εμπορικών σημάτων του VW Group, η εταιρεία που δέχτηκε το μεγαλύτερο πλήγμα ήταν η Skoda εμφανίζοντας μειμένες πωλήσεις κατά 49%. Η Audi, με τη σειρά της, κατέγραψε πτώση 46%, ενώ οι VW και Seat κυμάνθηκαν στο -40%.

Όσον αφορά τις εταιρείας της Stellantis, οι πωλήσεις της Alfa Romeo σημείωσαν σημαντική βουτιά (-46%) με εκείνες της Jeep και Lancia να χάνουν ποσοστιαία κοντά στα 36%. Οι Peugeot και Opel/Vauxhall υποχώρησαν κατά 31%, η Citroen κατά 33% και η Fiat κατά 32%.

Stellantis

Το Hyundai Group ήταν ο Νο 3 όμιλος στην Ευρώπη, με τις ταξινομήσεις του να καταγράφουν άνοδο της τάξης του 6,7% (86.438), ξεπερνώντας τον Groupe Renault, το οποίο κατέγραψε πτώση 32% (81.220 μονάδες).

Πιο συγκεκριμένα, η Hyundai αύξησε την εμπορική της επιρροή κατά 11% και η Kia κατά 2,6%, την ώρα που οι ταξινομήσεις της Renault κατέγραψαν κάμψη της τάξης του 36% και της Dacia κατά 23%.

Hyundai

Μεταξύ των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών, η Toyota «έχασε» 24 ποσοστιαίες μονάδες και η Nissan περί τις 29.

Μεταξύ των premium εμπορικών σημάτων, οι ταξινομήσεις της Mercedes μειώθηκαν κατά 36%, σε αντίθεση με εκείνες της Smart οι οποίες αυξήθηκαν κατά 4,9%. Πτώση κατέγραψαν επίσης τόσο η BMW (-21%) όσο και η ΜΙΝΙ (-25%).

Την ίδια στιγμή οι ταξινομήσεις της Ford μειώθηκαν κατά 41%, ενώ εκείνες των Jaguar και Land Rover κατά 55% και 39% αντίστοιχα.

COP26

Οι πωλήσεις στις βασικές αγορές της Ευρώπης

Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ υπέστησαν διψήφιες απώλειες, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: της Ιταλίας (-35,7%), της Γερμανίας (-34,9%), της Γαλλίας (-30,7%) και της Ισπανίας (-20,5%).

Συνολικά, τους πρώτους 10 μήνες του 2021, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 2,2% σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, φτάνοντας συνολικά περίπου τις 8,2 εκατομμύρια μονάδες. Παρά την πρόσφατη πτώση των πωλήσεων λόγω του συνεχιζόμενου αντίκτυπου της κρίσης που σχετίζεται με την έλλειψη ημιαγωγών, τα σημαντικά κέρδη που καταγράφηκαν νωρίτερα μέσα στο έτος συνέβαλαν στη «συντήρηση» της αγοράς.

Ομοίως, η ζήτηση παρέμεινε θετική σε τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ. Και συγκεκριμένα, στην Ιταλία (+12,7%), την Ισπανία (+5,6%) και τη Γαλλία (+3,1%). Αντίθετα, οι επιδόσεις της Γερμανίας έχουν επιδεινωθεί σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.

Κεντρική φωτογραφία: Eurokinissi

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ