top icon
Επικαιρότητα

Οι κινητήρες του νέου Nissan Qashqai

Η Nissan αποκαλύπτει σήμερα όλες τις λεπτομέρειες των μονάδων που θα κινούν το νέο Qashqai που θα παρουσιαστεί μέσα στη χρονιά που διανύουμε.

Έχοντας αποκαλύψει το σύνολο σχεδόν των τεχνολογικών περγαμηνών του μοντέλου (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ), η Nissan έρχεται σήμερα να δώσει στη δημοσιότητα τον πλήρη «φάκελο» των μονάδων κίνησης που θα τροφοδοτούν το νέο Qashqai.

Το ιαπωνικό SUV, που επί σειρά ετών πρωταγωνίστησε στις charts των ευρωπαϊκών πωλήσεων, θα κινείται στη νεότερη εκδοχή του από δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις 1,3 λίτρων με 12βολτο mild-hybrid, καθώς και από μία υβριδική, επίσης με κινητήρα βενζίνης, η οποία σηματοδοτεί το ντεμπούτο στην Ευρώπη του συστήματος e-Power (σ.σ.: εκδόσεις ντίζελ δεν προβλέπονται).

O βενζινοκινητήρας (με τούρμπο, ασφαλώς) των 1,3 λίτρων και τον κωδικό DiG-T διαθέτει μια σειρά βελτιώσεων σε σχέση με τον σημερινό (σ.σ.: η Nissan κάνει λόγο για περισσότερα από 50 νέα τμήματα) αποδίδοντας στις δύο διαθέσιμες παραλλαγές του 140 και 160 ίππους (η πρώτη σε 2κίνητες και 4κίνητες εκδόσεις, η δεύτερη αποκλειστικά με κίνηση σε όλους τους τροχούς), όντας σύννομος πλέον με τη νόρμα Euro 6d Full. Πέραν της προσθήκης φίλτρου σωματιδίων, στις αλλαγές που διαθέτει ο 1.3 DiG-T κινητήρας περιλαμβάνονται η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη waste gate, αλλά και μείωση των εσωτερικών τριβών του.

Η εν λόγω μονάδα συνεπικουρείται από ένα ήπια 12βολτο υβριδικό σύστημα που προσθέτει στη μάζα του αυτοκινήτου 22 επιπλέον κιλά. Κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, η ενέργεια αποθηκεύεται μέσω ανάκτησης σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Η συγκεκριμένη ενέργεια είναι διαθέσιμη υπό τη μορφή υποβοήθησης κατά την επιτάχυνση από τα 20 έως τα 110 χλμ. προσθέτοντας 6 Nm ροπής για διάρκεια 20 δλ. Την ίδια στιγμή, σε ταχύτητες κάτω των 18 χλμ./ώρα σε διαδικασία coasting, η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για τη λειτουργία των ηλεκτρικών συστημάτων του αυτοκινήτου, όταν ο κινητήρας σβήνει για λόγους οικονομίας.

Ο mild-hybrid κινητήρας βενζίνης συνδυάζεται είτε με μια βελτιωμένη εκδοχή του 6τάχυτου και χειροκίνητου κιβωτίου της Nissan, είτε με το γνωστό, τύπου CVT, κιβώτιο Xtronic της εταιρείας. Η μέγιστη ισχύς των 140 και 160 ίππων αποδίδεται στις 5.500 σ.α.λ. και η ροπή των 270 Nm της «μεγάλης» έκδοσης και με τους δύο τύπους μετάδοσης στις 1.750 σ.α.λ.

Η δεύτερη επιλογή θα αποτελείται από την υβριδική μονάδα κίνησης e-Power της Nissan, η οποία απαρτίζεται από ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος θα μπορεί να κινεί «απευθείας» τους τροχούς, καθώς και από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος δεν θα είναι «συνδεδεμένος» με τους τροχούς έχοντας ως αποκλειστικό ρόλο τη φόρτιση της μπαταρίας. Πιο συγκεκριμένα, το όλο «σύστημα» απαρτίζεται από μια μπαταρία υψηλής ισχύος, έναν βενζινοκινητήρα με μεταβλητή συμπίεση, απόδοση 157 ίππων και χωρητικότητα 1,5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα 140 kW – η τελική απόδοση του εν λόγω συστήματος ορίζεται στους 190 ίππους, η οποία ταυτίζεται με εκείνη του ηλεκτροκινητήρα, με τη ροπή να φτάνει στα 330 Nm.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα Standard, Sport και Eco, ενώ διαθέσιμη, όπως και στο ηλεκτρικό Leaf, είναι και εδώ η λειτουργία e-Pedal. Όπως ανακοινώθηκε, η έκδοση e-Power του νέου Nissan Qashqai θα είναι διαθέσιμη το 2022.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ