Επικαιρότητα Κόσμος

Οι πωλήσεις στη Νορβηγία βάζουν στην… πρίζα την υπόλοιπη Ευρώπη

Τον πρώτο μήνα του 2020 στη Νορβηγία το 64,4% των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν ήταν ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά, με τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά να αθροίζουν ένα επιπλέον μερίδιο άνω του 14,1%.

Όταν η υπόλοιπη Ευρώπη βρίσκεται ακόμα στα «θα» και στις υποσχέσεις για το μέλλον σε σχέση με τα οχήματα περιορισμένων ή/και μηδενικών εκπομπών ρύπων, χώρες με όραμα, όπως η Νορβηγία, έρχονται να αποδείξουν πως η ηλεκτροκίνηση σε κάθε της μορφή και έκφανση δεν είναι πλέον θεωρία. Μπορεί τα οικονομικά - και όχι μόνο - δεδομένα στην «παγωμένη» χώρα της σκανδιναβικής χερσονήσου να είναι διαφορετικά σε σχέση με εκείνα της λαών της κεντρικής και νότιας Ευρώπης, εντούτοις αυτό δεν μειώνει σε τίποτα το γεγονός πως η ηλεκτροκίνηση είναι πλέον εδώ αποτελώντας την επόμενη μέρα στο μαγικό κόσμο των τεσσάρων τροχών. Τόσο για τα ευρωπαϊκά, όσο και για τα παγκόσμια δεδομένα στις βασικές αγορές του πλανήτη.

Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, τις πρώτες 31 μέρες του χρόνου ταξινομήθηκαν στη Νορβηγία 6.155 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, επίδοση αυξημένη κατά 31% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Ακόμα πιο σημαντικό είναι το ποσοστό που καταλαμβάνουν τα εν λόγω οχήματα (64,4% επί του συνόλου της νορβηγικής αγοράς). Σε ότι αφορά την… μοιρασιά, από τις 6.155 αυτές εγγραφές, οι 4.236 αφορούσαν ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (μερίδιο αγοράς: 44,3%) και οι υπόλοιπες 1.919 plug-in υβριδικά (μερίδιο αγοράς: 20,1%). Σε αυτά προστίθεται και τα απλά ή αυτοφορτιζόμενα υβριδικά, τα οποία απέσπασαν τον μήνα που πέρασε στη Νορβηγία μερίδιο 14,1%. Το συνολικό λοιπόν... μερτικό των ηλεκτρικών, plug-in υβριδικών και υβριδικών αυτοκινήτων στη χώρα τις προηγούμενες 31 μέρες ανήλθε στο καθ’ όλα εντυπωσιακό ποσοστό του 78,5%, αφήνοντας έτσι μόλις 21,5% για τα συμβατικά οχήματα που κινούνται αποκλειστικά από κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Αξίζει, τέλος, να αναφέρουμε ότι τον Ιανουάριο το best seller μοντέλο στη Νορβηγική αγορά ήταν το ηλεκτρικό Audi e-tron, με 902 στο σύνολο ταξινομήσεις. Στις θέσεις 2 και 3 συναντάμε το επίσης ηλεκτρικό Renault Zoe και το VW Golf, με 533 και 511 αντίστοιχα πωλήσεις.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου