Επικαιρότητα Κόσμος

Οι τρεις εταιρείες με τις χαμηλότερες εκπομπών ρύπων τη χρονιά που πέρασε

Παρά τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση, οι προβλέψεις αναφορικά με την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων της ΕΕ που αφορούν στην αυτοκίνηση είναι εξαιρετικά δυσοίωνες. Όμως, στο βάθος του τούνελ φαίνεται πως υπάρχει φως…

Η τελευταία μελέτη της Jato αναφορικά με τις επιδόσεις των κατασκευαστών στην Ευρώπη στον τομέα των εκπομπών ρύπων καταδεικνύει με τον πλέον σαφή τρόπο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία, αντί να βελτιώνει τις επιδόσεις της βαδίζοντας όλο και πιο «κοντά» στους στόχους της ΕΕ, έχει αρχίσει να υποχωρεί ακόμη περισσότερο κινούμενη σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα που παρατηρήθηκαν το 2014. Κι αυτό παρά τις νέες τεχνολογίες και τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση, οι οποίες σε πρακτικό επίπεδο «εξανεμίστηκαν»  από την παραγωγή μεγαλύτερων και πιο ενεργοβόρων αυτοκινήτων, όπως τα SUV, καθώς και από τις λιγότερες πωλήσεις των ντίζελ αυτοκινήτων.

Ως γνωστόν, από το 2021 (και σταδιακά από το 2020), ο στόχος της ΕΕ σε σχέση με τις μέσες εκπομπές CO2 για το σύνολο του τετράτροχου στόλου κάθε κατασκευαστή είναι τα 95 gr/χλμ. Πόσο μακριά όμως είμαστε από αυτόν τον στόχο; Πολύ, είναι η απάντηση, καθώς το 2019 το χάσμα στις 21 χώρες της ΕΕ ήταν 27 gr/χλμ., όπως και εσείς μπορείτε να δείτε στη συνέχεια.

Ωστόσο, τα σημάδια ελπίδας εξακολουθούν να υπάρχουν, με τις Toyota, Citroen και Nissan να δείχνουν το δρόμο μειώνοντας ακόμη περισσότερο το χάσμα μεταξύ των σημερινών εκπομπών τους και των στόχων που έχουν τεθεί.

Jato

Toyota

Πέρυσι, η Toyota ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη στη σχετική κατάταξη σημειώνοντας την καλύτερη βελτίωση στις εκπομπές CO2 σε σύγκριση με το 2018. Επίσης, ο Ιάπωνας κατασκευαστής είναι ο μόνος μεγάλος «παίκτης» στη σκακιέρα της γηραιάς ηπείρου που καταφέρνει την τελευταία 5ετιά να μειώνει κάθε χρόνο τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του στόλου του – κι αυτό χάρη στο συστηματικό εξηλεκτρισμό της γκάμας και την εστίαση της εταιρείας στην υβριδική τεχνολογία.

Jato

Το γεγονός αυτό, αν μη τι άλλο, δείχνει μια σαφή συσχέτιση μεταξύ των ταξινομήσεων υβριδικών αυτοκινήτων και της μείωσης των μέσων εκπομπών σε ολόκληρο τον κλάδο - καθώς οι μέσες εκπομπές για τα υβριδικά αυτοκίνητα ήταν 25 gr/ χλμ. χαμηλότερες από αυτές των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων.

Jato

Citroen

Η Citroen ακολουθεί την Toyota στην κατάταξη έχοντας δείξει ανάλογο «βηματισμό», για διαφορετικούς ωστόσο λόγους. Ένας από αυτούς είναι το… γύρισμα της πλάτης της στα μεγάλα σεντάν οχήματα καθώς και η εστίαση της στα μικρά – ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 2017 σχεδόν 1 στις 2 ταξινομήσεις (49%) ανήκαν στην εν λόγω κατηγορία. Πέρυσι δε, τα SUV αντιπροσώπευαν το 30% των νέων ταξινομήσεων της μάρκας, ενώ χαρακτηριστική ήταν η αποχή της εταιρείας από την κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων.

Jato

Την ίδια στιγμή, το 2019 η Citroen κατάφερε ένα ακόμα επίτευγμα καταγράφοντας μία εξόχως ανταγωνιστική επίδοση σε σχέση με το μέσο βάρος των οχημάτων της – γεγονός που μεταφράζεται σε χαμηλότερη κατανάλωση και κατ’ επέκταση εκπομπές ρύπων.

Jato

Nissan

Η Nissan κατέγραψε υψηλότερους μέσους όρους από την Citroen, εντούτοις όμως με την πάροδο των ετών κατάφερε να τους μειώσει. Κι αυτό, παρά τη στροφή του Ιάπωνα κατασκευαστή στα SUV.

Jato

Εδώ, καθοριστική κρίνεται η συμβολή του ηλεκτρικού Leaf. Πέρυσι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 9% των ταξινομήσεων της Nissan στην Ευρώπη, ωστόσο κανένα από αυτά δεν ήταν SUV, τα οποία κατέλαβαν το 72% των πωλήσεων της μάρκας, γεγονός που δεν επέτρεψε στην εταιρεία να «ρίξει» τις μέσες εκπομπές του στόλου της κάτω από τα επίπεδα των 110 gr/ χλμ.

Jato

Τι μέλλει γενέσθαι

Κατά γενική ομολογία, το τρίπτυχο  που πρέπει να ακολουθήσουν οι κατασκευαστες στην Ευρώπη προκειμένου να «καλύψουν» τις νέες περιβαλλοντικές νόρμες συνοψίζεται στα εξής: ελαφρύτερα αυτοκίνητα, λιγότερα SUV και περισσότερα ηλεκτρικά/υβριδικά οχήματα.

Jato

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου