Επικαιρότητα Κόσμος

Ό,τι γνωρίζουμε για το νέο Skoda Octavia

Η τέταρτη γενιά του Skoda Octavia βρίσκεται προ των πυλών. Ας δούμε τι γνωρίζουμε για το μεσαίο οικογενειακό μοντέλο της τσέχικης εταιρείας, που θα παρουσιαστεί στις 11 Νοεμβρίου συμπληρώνοντας φέτος έξι δεκαετίες ζωής.

Το Skoda Octavia είναι ένα εμβληματικό μοντέλο στη γκάμα της τσέχικης εταιρείας. Και συνάμα ένα από τα πιο παλιά, έχοντας πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του το μακρινό 1959. Εντούτοις, η σύγχρονη εκδοχή του έκανε την εμφάνισή της στα μέσα της δεκαετίας του ’90 και έκτοτε έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη περισσότερων από 6,5 εκ. οδηγών ανά τον κόσμο καταλαμβάνοντας μάλιστα τοο ένα τρίτο των πωλήσεων της Skoda την περασμένη χρονιά. Αυτή τη στιγμή δε είναι το best seller μοντέλο σε πολλές χώρες – ανάμεσά τους η Τσεχία, η Ουγγαρία, η Πολωνία, η Αυστρία και η Ελβετία. Άξιο μνείας είναι επίσης το γεγονός πως δύο στους τρεις αγοραστές του μοντέλου επιλέγουν την έκδοση Combi, η οποία αποτελεί την πιο δημοφιλή πρόταση στην κατηγορία των στέισον βάγκον μοντέλων σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Για το λόγο αυτό, η Skoda δηλώνει σήμερα ότι θα λανσάρει τη νέα γενιά του μοντέλου πρώτα στην έκδοση Combi και εν συνεχεία στην κλασσική 5θυρη/hatchback. Σε σχέση με το παρελθόν, το νέο Octavia θα είναι μεγαλύτερο σε μήκος και πλάτος κατά 22 και 15 χλστ., αντίστοιχα, φτάνοντας αισίως πλέον στα 4.689 χλστ. και 1.829 χλστ. – η αύξηση των παραπάνω μεγεθών στην περίπτωση της 5θυρης έκδοσης, η οποία θα έχει το ίδιο ακριβώς μήκος και πλάτος με την Combi, ανέρχεται στα +19 και +15 χλστ. Και στις δύο εκδοχές του μοντέλου το μεταξόνιο ορίστηκε στα 2.689 χλστ.

Η νέα σχεδιαστική προσέγγιση που υιοθετείται στο Skoda Octavia τέταρτης γενιάς (βλ. πιο στενά φωτιστικά σώματα, πιο χαμηλό εμπρός μέρος κοκ) έχει επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις στην τομέα της αεροδυναμικής – και αντίστοιχα οφέλη σε κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Πιο συγκεκριμένα, η 5θυρη έκδοση αναμένεται να έχει συντελεστή οπισθέλκουσας που θα έχει ως αφετηρία το 0,24 και η Combi την τιμή 0,26.

Αλλαγές και επεμβάσεις έχουν γίνει και στο εσωτερικό – που πλέον είναι ακόμα πιο ευρύχωρο σε σχέση με το παρελθόν. Έτσι, οι πίσω επιβάτες θα έχουν στη διάθεσή τους μεγαλύτερο «αέρα» για τα πόδια τους (78 χλστ.), ενώ αυξημένη είναι και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, το οποίο ανέρχεται στα 600 λίτρα στην 5θυρη έκδοση και στα 640 λίτρα στην Combi, με τα πίσω καθίσματα και στις δύο περιπτώσεις στην κανονική τους θέση.

Από εκεί και πέρα, στον τομέα του σχεδιασμού ξεχωρίζει το τιμόνι δύο ακτινών, το οποίο θα διαθέτει στις πιο πλούσιες εκδόσεις διακόπτες για τον έλεγχο 14 στο σύνολο λειτουργιών, η «αιωρούμενη» οθόνη του συστήματος infotainment, η ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα, το προαιρετικό head-up display, το Virtual Cockpit των 10 ιντσών και τα νέα καθίσματα. Ήδη από το λανσάρισμά του στις κατά τόπου αγορές, το νέο Octavia θα διατίθεται στις εκδόσεις Active, Ambition και Style, ενώ μέσα στο 2020 το ντεμπούτο τους θα κάνουν τόσο η Scout, όσο και η RS.

Skoda Octavia

Το νέο Octavia θα είναι εξοπλισμένο με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης με έναν πεζό, ποδηλάτη ή άλλο όχημα το νέο Assist Avoidance Assist τον οδηγό σε έναν ελεγχόμενο ελιγμό αποφυγής του ατυχήματος. Επίσης, το σύστημα Exit Warning επιτρέπει στον οδηγό να γνωρίζει εάν άλλο όχημα ή ποδηλάτης πλησιάζει από πίσω όταν ανοίγει την πόρτα του αυτοκινήτου.  Χρησιμοποιώντας το σύστημα Hands-on Detect, το αυτοκίνητο είναι σε θέση να ελέγχει εάν ο οδηγός έχει τα χέρια του στο τιμόνι ή αν δεν τα έχει λόγω μιας πιθανής αδιαθεσίας του.

Η γκάμα των διαθέσιμων μονάδων κίνησης του αυτοκινήτου περιλαμβάνει κινητήρες ντίζελ και βενζίνης των γενιών TDI και TSI, μια έκδοση CNG, plug-in υβριδικές καθώς και mild hybrid. Σε συνδυασμό με το 7τάχυτο DSG κιβώτιο, ο 3κύλινδρος κινητήρας TSI του 1,0 λίτρου αποδίδει 110 ίππους και ο 4κύλινδρος 1.500άρης, 150 ίππους, σε συνδυασμό με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V με γεννήτρια/μίζα – οι δύο αυτοί κινητήρες συνδυάζονται και με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, χωρίς όμως το ήπια υβριδικό σύστημα. Διαθέσιμος θα είναι και ο 2λιτρος TSI, με απόδοση 190 ίππων, ο οποίος θα συνδυάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με 4κίνηση και DSG κιβώτιο.

Μετά το ντεμπούτο του Superb iV, η Skoda θα προσφέρει το νέο Octavia σε δύο plyg-in υβριδικές εκδόσεις – ακριβώς όπως συμβαίνει και στην περίπτωση του νέου και ομόσταβλου φυσικά VW Golf – με απόδοση 204 και 245 ίππων, οι οποίες θα διαθέτουν μια μπαταρία 13 kWh, ηλεκτροκινητήρα και θερμικό κινητήρα βενζίνης της οικογένειας TSI με χωρητικότητα 1,4 λίτρων. Σε ότι αφορά τους πετρελαιοκινητήρες, η Skoda ανακοινώνει τη διάθεση τριών παραλλαγών του 2λιτρου TDI συνόλου με απόδοση που θα κυμαίνεται από 115 έως και 200 ίππους – οι δύο τελευταίες θα διατίθενται και σε 4κίνητες εκδόσεις.

Τέλος, η έκδοση GNG, η οποία θα αποδίδει 130 ίππους, θα συνδυάζεται με τον 1.500άρη TSI κινητήρα διαθέτοντας τρεις στο σύνολο δεξαμενές αποθήκευσης του φυσικού αερίου (17,7 κιλά) καθώς και μια… παραδοσιακή για τη βενζίνη, με χωρητικότητα 9 λίτρα (range extender). Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως το νέο Octavia, το οποίο θα παρουσιαστεί στην Πράγα στις 11 Νοεμβρίου, εκτός από την έκδοση με την στάνταρ ανάρτηση, θα διατίθεται σε μία πιο σπορτίφ με χαμηλότερο κατά 15 χλστ. ύψος, καθώς και με μία νέα, η οποία θα είναι 15 χλστ. πιο «ψηλή» από την κανονική, φέροντας την ονομασία Rough Road._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου