Η νέα Σειρά 3 της BMW διεκδικεί τα ηνία στην κατηγορία των premium μοντέλων της μεσαίας κλάσης. Και όπως όλα δείχνουν, έχει όλα τα εχέγγυα για την κατάκτηση της κορυφής.

Η σαφώς πιο «καθαρή» σε σιλουέτα νέα BMW Σειρά 3, αυτή με τον «εσωτερικό» κωδικό G20, η οποία έρχεται στην 7η κατά σειρά εκδοχή του μοντέλου των Βαυαρών να αντικαταστήσει την F30, διαθέτει κορυφαίο για την κατηγορία αεροδυναμικό συντελεστή (0,23) και γραμμές που θυμίζουν αρκετά την προηγούμενη «3άρα», παρά το εντελώς νέο και σαφώς πιο «δραματικό» παρουσιαστικό της. Δανειζόμενη πολλά αισθητικά γνωρίσματα από τις Σειρές 5 και 7, διαθέτει μεγαλύτερο μήκος και διαστάσεις - ενγένει - οι οποίες «δαπανήθηκαν» προκειμένου το αυτοκίνητο να πληροί τα ολοένα και πιο αυστηρά στάνταρ παθητικής ασφάλειας.

Η νέα «3άρα», η οποία βασίζεται στο δάπεδο CLAR της BMW, το οποίο είναι με τη σειρά του 20% πιο άκαμπτο από το παρελθόν υποστηρίζοντας τη χρήση αλουμινίου και carbon σε ουκ ολίγα σημεία του, έχει χαμηλότερο κατά 10 χλστ. κέντρο βάρους σε σχέση με το μοντέλο που παραδίδει τη σκυτάλη. Σύμφωνα με τους δημιουργούς της ολοκαίνουργιας «3άρας», ένα από τα σημαντικότερα νέα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι η τεχνολογία που υιοθετείται στην ανάρτηση - γόνατα Μακφέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω - και συγκεκριμένα στα κινούμενη μέρη αυτής. Δεν πρόκειται για ένα «ενεργό» σύστημα, αλλά αντιθέτως για μία προηγμένη διάταξη με παθητικού τύπου αμορτισέρ που ρυθμίζουν διαρκώς την απόσβεσή τους σε σχέση με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers, τα αποκαλούν οι Βαυαροί).

Στην πράξη, τα αμορτισέρ αυξάνουν βαθμιαία το βαθμό απόσβεσης έως ένα συγκεκριμένο «σημείο» έκτασης και συμπίεσης της εμπρόσθιας και οπίσθιας ανάρτησης, αντίστοιχα. Στον εμπρός άξονα αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός δευτερεύοντα δακτυλίου που βρίσκεται στο έμβολο των αμορτισέρ, τα οποίο ελέγχεται από ανεξάρτητο υδραυλικό κύκλωμα. Πίσω, η λειτουργία του εμβόλου καθορίζεται από ένα «περιοριστή» κωνικού σχήματος, που βρίσκεται με τη σειρά του κάτω άκρο του κυρίως θαλάμου του αμορτισέρ. Η BMW προσφέρει επίσης μια παραλλαγή της όλης διάταξης, την οποία επιμελήθηκε το Μ Division. Εδώ, το ύψος της τελευταίας είναι μειωμένο κατά 10 χλστ., με το όλο «πακέτο» να συνεπικουρείται από τροχούς 18 ιντσών. Σύμφωνα με την εταιρεία, στη συγκεκριμένη έκδοση οι δυνάμεις απόσβεσης είναι αυξημένες κατά 20% σε σχέση με εκείνες της «απλής» έκδοσης. Άξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός πως η ανάρτηση Μ συνδυάζεται με το σύστημα διεύθυνσης Variable Sport Steering, το οποίο διαθέτει μεταβλητό λόγο -πέρα από το γεγονός ότι το βάρος του τιμονιού μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης του οχήματος.

Εν τω μεταξύ, τα επίπεδα ακαμψίας της δομής του αμαξώματος της νέας Σειράς 3, αλλά και της ίδιας της ανάρτησης (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω), έχουν ενισχυθεί σημαντικά. Η ευελιξία και η ακρίβεια στην οδήγηση βελτιστοποιούνται σύμφωνα με την BMW από τα φαρδύτερα εμπρός και πίσω μετατρόχια, ενώ το αυξημένο κάμπερ των τροχών ενισχύει έτι περεταίρω τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου κατά το διαμήκη άξονα. Συνολικά, σε σχέση με την απερχόμενη «3άρα», η νέα, παρ’ ότι φαρδύτερη και μακρύτερη σε μήκος, είναι κατά 55 κιλά πιο ελαφριά. Παράλληλα, η κατανομή της μάζας ανάμεσα στους δύο άξονες αγγίζει το ιδανικό 50/50.

Σε ότι αφορά στους κινητήρες, η BMW προσφέρει από τα λανσάρισμα του αυτοκινήτου 5+1 εκδόσεις - 4κύλινδρες ντίζελ και βενζίνης και 6κύλινδρες ντίζελ. Ξεκινώντας από τη βάση της γκάμας, η έκδοση 320i, η οποία είναι 2λιτρη και 4κύλινδρη, αποδίδει 184 ίππους και ροπή 300 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ. σε χρόνο 7,2 δλ. Η 330i είναι εφοδιασμένη με το ίδιο μηχανικό σύνολο, με τη διαφορά ότι η ισχύς και η ροπή έχουν «σκαρφαλώσει» για την περίσταση στους 258 ίππους και στα 400 Nm, αντίστοιχα (0-100 χλμ./ώρα: 5,8 δλ.). Η 318d είναι και αυτή 2λιτρη και 4κύλινδρη, με την απόδοση να ανέρχεται στους 150 ίππους και τη ροπή στα 320 Nm (0-100 χλμ./ώρα: 8,5 με χειροκίνητο κιβώτιο ή 8,4 με το Steptronic), ενώ αμέσως μετά συναντάμε την 320d, στην οποία το ίδιο σύνολο αποδίδει 190 ίππους και 400 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα: 7,1 δλ. με χειροκίνητο κιβώτιο ή 6,8 με το Steptronic). Η συγκεκριμένη εκδοχή του κινητήρα διατίθεται και με τετρακίνηση στην έκδοση 320d xDrive. Στην κορυφή της πυραμίδας συναντάμε την 330d, η οποία είναι 6κύλιδνρη και 3λιτρη. Εδώ, η ισχύς ανέρχεται στους 265 ίππους και η ροπή στα 580 Nm (0-100 χλμ./ώρα: 5,5 δλ.)._Χ.Α.

Πιστεύετε πως και στο φετινό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, από τους 7 φιναλίστ, ένα από τα ηλεκτρικά Porsche Taycan & Tesla Model 3, θα μπορούσε να επικρατήσει του συμβατικού ανταγωνισμού (BMW 1 Series, Ford Puma, Peugeot 208, Renault Clio & Toyota Corolla);

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά