Επικαιρότητα Κόσμος

Panasonic - μπαταρίες χωρίς κοβάλτιο για την Tesla

Η Panasonic ανακοίνωσε ότι σε δύο με τρία χρόνια από σήμερα θα είναι σε θέση να προμηθεύσει την Tesla με μπαταρίες που δεν θα περιέχουν κοβάλτιο.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που ένας κορυφαίος σε παγκόσμιο επίπεδο κατασκευαστής μπαταριών παρουσιάζει τους φιλόδοξους στόχους του για τα προσεχή χρόνια – και μάλιστα σε ένα τερέν με έντονο ανταγωνισμό και εξαιρετική δυναμική.

Στο πρόσφατο παρελθόν και με αφορμή την πρεμιέρα του Tesla Model 3 το 2017, η Panasonic παρουσίασε για πρώτη φορά μια προηγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου με την κωδική ονομασία «2170», η οποία αποτελεί μέχρι και σήμερα τον συσσωρευτή ενέργειας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τη μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα.

Όμως, με δεδομένες τις ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις και την πίεση από τους ανταγωνιστές της, η Panasonic ανακοίνωσε σήμερα ότι ο συγκεκριμένος τύπος μπαταρίας, ο οποίος χρησιμοποιεί στην κάθοδό της χημεία νικελίου-κοβαλτίου-αλουμινίου, θα «ενισχυθεί» έτι περαιτέρω μέσα στα προσεχή 5 χρόνια διαθέτοντας βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα κατά 20%.

«Από τον Σεπτέμβριο, η Panasonic θα αρχίσει να μετατρέπει τις γραμμές στο εργοστάσιό της στη Νεβάδα που λειτουργεί μαζί με την Tesla καθώς προετοιμάζεται να ενισχύσει περαιτέρω την ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών της» δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της ιαπωνικής εταιρείας στις ΗΠΑ, Yasuaki Takamoto.

Στα πλαίσια των ίδιων ανακοινώσεών της, η Panasonic επσήμανε με έμφαση σήμερα ότι οι μπαταρίες τις οποίες χρησιμοποιεί σήμερα η Tesla διαθέτουν κοβάλτιο στην κάθοδό τους σε ποσοστό κάτω του 5% και πως μέσα στα προσεχή δύο με τρία χρόνια οι εν λόγω συσσωρευτές θα «απαλλαγούν» πλήρως από το εν λόγω στοιχείο, το οποίο καθιστά τις μπαταρίες σταθερές, αλλά θέτει ηθικά ζητήματα λόγω των αμφιλεγόμενων συνθηκών εξόρυξής του στην κορυφαία σήμερα παραγωγό χώρα (βλ. Κονγκό).

«Προκειμένου να μειώσουμε τους κινδύνους ασφάλειας που σχετίζονται με την υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και το λιγότερο κοβάλτιο, η Panasonic προσαρμόζει τη σύνθεση και το σχεδιασμό της μπαταρίας για καλύτερη θερμική σταθερότητα» δήλωσε ο Yasuaki Takamoto.

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της δεκαετίας του '70;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου