Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι έτοιμη να μεταφέρει περισσότερες αρμοδιότητες στον… εαυτό της προκειμένου να ελέγχονται με πιο αποτελεσματικό τρόπο τυχόν παρατυπίες των αυτοκινητοβιομηχανιών αλλά και των εθνικών υπηρεσιών πιστοποίησης των εκπομπών ρύπων.

Όπως όλα μαρτυρούν, οι Βρυξέλες θα έχουν από εδώ και στο εξής μεγαλύτερη εξουσία όσον αφορά στην εποπτεία των αυτοκινητοβιομηχανιών ούτως ώστε να αποφευχθούν στο εγγύς και απώτερο μέλλον περιπτώσεις αντίστοιχες με εκείνες που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν οι αρμόδιες αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην περίπτωση του VW Group. Σύμφωνα με τις έως τώρα διαρροές, τα εκτελεστικά μέλη της ΕΕ θα έχουν περισσότερες αρμοδιότητες εποπτείας των κατασκευαστών έχοντας συγχρόνως το δικαίωμα να μηνύσουν απευθείας τις διοικήσεις τους σε περίπτωση που διαπιστωθούν παρατυπίες που αφορούν στις εκπομπές ρύπων των μοντέλων τους. Ωστόσο, οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών της ΕΕ εξακολουθούν να είναι διαιρεμένες αναφορικά με την… ποσότητα και το είδος των αρμοδιοτήτων που για την περίσταση θα «μεταβιβαστούν» μέσα από κατάλληλες νομοθετικές ρυθμίσεις τόσο στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όσο και στα μέλη της Κομισιόν.

«Χρειαζόμαστε περισσότερη ανεξαρτησία, περισσότερες διαδικασίες ελέγχου των οχημάτων που βρίσκονται ήδη σε κυκλοφορία στους δρόμους, περισσότερη εποπτεία από την ΕΕ», δήλωσε χαρακτηριστικά η αρμόδια για θέματα βιομηχανίας επίτροπος, Elzbieta Bienkowska.

Ακόμα πιο «αιχμηρή» ήταν η δήλωση της πρώην μέλους του βρετανικού κοινοβουλίου, Julia Poliscanova και νυν εκπροσώπου της περιβαλλοντικής κίνησης, Τ&Ε:

«Οι τακτικοί έλεγχοι στις εθνικές αρχές είναι το κλειδί για να αλλάξει η φιλοσοφία των κατασκευαστών. Πολλά κράτη-μέλη της ΕΕ συνεχίζουν να συμπεριφέρονται σαν το dieselgate να μη συνέβη ποτέ».

Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει καταρτιστεί, οι Βρυξέλες επιθυμούν –πριν από οτιδήποτε άλλο- να τους παρασχεθεί το δικαίωμα να διενεργούν τακτικούς ελέγχους και στις εθνικές αρχές και υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για την πιστοποίηση των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων. Ωστόσο, αρκετές είναι οι χώρες που έχουν ήδη εκφράσει τις ενστάσεις τους απέναντι στα σχέδια «αυξημένων αρμοδιοτήτων» της ΕΕ. Με αιχμή του δόρατος, τη Γερμανία.

«Κάθε επιπρόσθετος έλεγχος σημαίνει πρόσθετη γραφειοκρατία, η οποία δεν θα είναι επωφελής», δηλώνουν χαρακτηριστικά σε διεθνή μέσα ενημέρωσης εκπρόσωποι της γερμανικής κυβέρνησης.

Από τη μεριά τους, σε αντίθεση, διπλωματικές πηγές της Ιταλίας, σημειώνουν τα εξής:

«Θέλουμε η Κομισιόν να βάλει τη μύτη της σε υποθέσεις που αφορούν στις τοπικές αρχές έγκρισης των αυτοκινήτων; Μετά το dieselgate, είναι δύσκολο να πει κανείς πως όχι».

Οι προτάσεις της ΕΕ θα συζητηθούν εκ νέου σήμερα σε σύσκεψη στις Βρυξέλες με τις όποιες τελικές αποφάσεις να αναμένονται εντός των προσεχών ημερών._Χ.Α.

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά