Επικαιρότητα Κόσμος

Πρεμιέρα για το Audi Q4 Sportback e-tron concept

H κουπέ και πρωτότυπη προς το παρόν έκδοση Sportback του ηλεκτρικού Audi Q4 e-tron θα πάρει το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής το 2021 και υπόσχεται αυτονομία με μία φόρτιση της τάξης των 500 χλμ.

Από τεχνική σκοπιά, τo Q4 e-tron concept, που είδαμε για πρώτη φορά το 2019 στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, και το νέο Q4 Sportback e-tron concept, που παρουσιάστηκε διαδικτυακά από την Audi προ ολίγων λεπτών, μοιάζουν σαν δύο σταγόνες νερό – εντούτοις όμως διαφέρουν σημαντικά στον τομέα του σχεδιασμού των εξωτερικών τους επιφανειών, με την έκδοση Coupe να προβάλλει ένα σαφώς πιο αθλητικό παρουσιαστικό.

Audi Q4 Sportback e-tron concept

Τα δύο πρωτότυπα έχουν μήκος 4,6 μ., πλάτος 1,77 μ. και ύψος 1,6 μ. και τροφοδοτούνται από δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 306 ίππων – οι τελευταίοι είναι σε θέση να τους εξασφαλίσουν επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 6,3 δλ. και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Η δε μπαταρία που τροφοδοτεί τους ηλεκτροκινητήρες με ενέργεια έχει χωρητικότητα 82 kWh προσφέροντας απλόχερα αυτονομία 450 περίπου χλμ., ενώ στις εκδοχές των δύο μοντέλων με έναν ηλεκτροκινητήρα που θα δούμε σύντομα, ούτε λίγο ούτε πολύ, 500 χλμ., σύμφωνα με τις μετρήσεις της Audi στο πρωτόκολλο WLTP.

Audi Q4 Sportback e-tron concept

Η προηγμένη και συμπαγής σε διαστάσεις μπαταρία του νέου Q4 Sportback e-tron concept μπορεί να φορτιστεί με εξωτερική πηγή με μέγιστη ισχύ 125 kW. Σε αυτή την περίπτωση, η ανάκτηση ενέργειας από μηδενικά επίπεδα έως το 80% της μέγιστης αποθηκευτικής ικανότητας του συσσωρευτή ολοκληρώνεται σε χρόνο 30 περίπου λεπτών. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται εγκατεστημένη χαμηλά στο δάπεδο του αυτοκινήτου ζυγίζοντας 510 κιλά και εξασφαλίζοντας ιδανική κατανομή των μαζών ανάμεσα στους δύο άξονες (50-50).

Audi Q4 Sportback e-tron concept

Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος εμπλέκεται μονίμως στην κίνηση του οχήματος, έχει απόδοση 204 ίππων και ροπή 310 Nm – ο εμπρός, ο οποίος αποδίδει 102 ίππους 150 Nm μπαίνει στο παιχνίδι της κίνησης μόνο όταν οι συνθήκες το επιβάλλουν ή όταν ο οδηγός αναζητήσει το κάτι παραπάνω σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Αξίει εδώ να θυμίσουμε πως τόσο το «απλό» Q4 e-tron όσο και το πιο «αθλητικό» Q4 Sportback e-tron βασίζονται σε μια νέα εκδοχή του δαπέδου MEB του VW Group, το οποίο εγκαινιάζει ήδη από φέτος το VW ID.3. Σύμφωνα με την Audi, η έκδοση παραγωγής του νέου Q4 e-tron Sportback θα παρουσιαστεί μέσα στο 2021 αποτελώντας την περίοδο εκείνη το 7ο κατά σειρά EV μοντέλο της γερμανικής εταιρείας.

 

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της δεκαετίας του '80;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου