Οι νέες, plug-in υβριδικές εκδόσεις Turbo S-E Hybrid είναι οι ισχυρότερες που έχει κατασκευαστεί ποτέ η Porsche για λογαριασμό της Cayenne, αποδίδοντας συνδυαστικά 680 ίππους.

Η γερμανική εταιρεία αποκάλυψε σήμερα τις plug-in υβριδικές εκδόσεις Turbo S-E των Cayenne και Cayenne Coupe, οι οποίες τροφοδοτούνται από τις μονάδες κίνησης που συναντάμε σήμερα στην αντίστοιχη παραλλαγή της Panamera. Πιο συγκεκριμένα, ο ηλεκτροκινητήρας της όλης διάταξης βρίσκεται εγκατεστημένος ανάμεσα στον 4λιτρο και 8κύλινδρο σε διάταξη V θερμικό και το 8τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων Tiptronic S εξασφαλίζοντας συνδυαστική ισχύ 680 ίππων στις 5.750-6.000 σ.α.λ. και ροπή 900 Nm σταθερά από τις 1.500 έως και τις 5.000 σ.α.λ. Οι δύο αυτοί κινητήρες έχουν «ξεχωριστή» ισχύ της τάξης των 550 και 136 ίππων (η ροπή τους είναι αντίστοιχα 770 και 400 Nm), με τη λειτουργία τους στην πράξη να εξασφαλίζεται μέσω ενός συμπλέκτη που βρίσκεται μέσα στην υβριδική μονάδα φέροντας την ονομασία Electric Clutch Actuator (ECA). Στο πρόγραμμα λειτουργίας E-Power (βλ. κίνηση με την αποκλειστική αρωγή του ηλεκτροκινητήρα), η τελική ταχύτητα των Cayenne Turbo S-E Hybrid και Turbo S-E Hybrid Coupe φτάνει τα  ταχύτητα 135 χλμ./ώρα.

Porsche Cayenne Turbo S-E Hybrid

Ο οδηγός των δύο αυτοκινήτων μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει για την κίνηση τους τα προγράμματα Hybrid Auto, Sport και Sport Plus, τα οποία μπορούν να επιλεχθούν μέσω του Sport Chrono Package. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Porsche, η τεχνολογία αυτή έχει ανάλογη λογική με εκείνη που είδαμε να χρησιμοποιείται από το γερμανικό εργοστάσια στην περίπτωση της 918 Spyder. Όπως ανακοινώθηκε, αμφότερα τα γερμανικά plug-in υβριδικά SUV έχουν ηλεκτρική αυτονομία σύμφωνα με το «παλαιό» πρωτόκολλο NEDC της τάξης των 40 χλμ. Σύμφωνα με τον εν λόγω κύκλο πιστοποίησης, η μέση κατανάλωση καυσίμου και ενέργειας και των δύο εκδόσεων είναι 3,9-3,7 λιτ./100 χλμ. και 19,6-18,7 kWh/100 χλμ. Οι δε μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έχουν υπολογιστεί από το γερμανικό εργοστάσιο στα 90-85 gr/km. Σε ότι αφορά στις επιδόσεις τους, η Porsche ανακοινώνει χρόνους της τάξης των 3,8, 8,4 και 13,2 δλ. για τις τυπικές επιταχύνσεις από στάση έως τα πρώτα 100, 160 και 200 χλμ./ώρα αντίστοιχα, καθώς και τελική ταχύτητα 295 χλμ./ώρα.

Porsche Cayenne Turbo S-E Hybrid

Οι νέες Porsche Cayenne Turbo S-E Hybrid και Turbo S-E Hybrid Coupe είναι εφοδιασμένες με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 14,1 kWh η οποία βρίσκεται εγκατεστημένη στο δάπεδό τους. Η φόρτισή τους με τον στάνταρ φορτιστή των 7,2 kW (AC) σε δίκτυο των 400V/16A ολοκληρώνεται σε 2,4 ώρες, χρόνος που εκτοξεύεται στις 6 ώρες σε συμβατικό οικιακό δίκτυο των 230V/10A. Σε όλες τις περιπτώσεις, παρέχεται η δυνατότητα προγραμματισμού της διαδικασίας φόρτισης της μπαταρίας μέσω του συστήματος Porsche Communication Management (PCM) ή του Porsche Connect App.

Και τα δύο μοντέλα ζυγίζουν 2,5 τόνους και διαθέτουν στο βασικό τους εξοπλισμό τα συστήματα Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) με ηλεκτρικά ελεγχόμενες αντιστρεπτικές δοκούς, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) με ελεγχόμενο πίσω διαφορικό, κεραμικούς δίσκους (Porsche Ceramic Composite Brake – PCCB), Power Steering Plus, Porsche Active Suspension Management (PASM) με αερανάρτηση τριών δρόμων, καθώς και τροχούς με ζάντες 21 ιντσών – οι 22άρες ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό, όπως και το σύστημα τετραδιεύθυνσης.

Porsche Cayenne Turbo S-E Hybrid Coupe - Porsche Cayenne Turbo S-E Hybrid

Όλα τα μοντέλα της διαθέτουν όλα τα απαραίτητα και καθιερωμένα στην κατηγορία καλούδια συνδεσιμότητας που επιτρέπουν την online πλοήγηση και την παροχή των σχετικών πληροφοριών κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, σύστημα online φωνητικών εντολών καθώς και μια πλήρη γκάμα υπηρεσιών μέσω του Porsche Connect - συμπεριλαμβανομένης της αναζήτησης δημόσιων σταθμών φόρτισης. Στις έξτρα επιλογές περιλαμβάνονται το ασύρματο Apple CarPlay, οι νέες θύρες USB-C και η ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου. Επίσης, οι νέες Porsche Cayenne Turbo S-E Hybrid και Turbo S-E Hybrid Coupe διαθέτουν ως στοιχεία του βασικού τους εξοπλισμού προβολείς LED, cruise control με λειτουργία περιορισμού ταχύτητας και προστασίας πεζών με κάμερα καθώς και σύστημα Park Assist εμπρός και πίσω. Προαιρετικά μπορούν να εφοδιαστούν με προβολείς τεχνολογίας LED, head-up display και Night Vision μέσω κάμερας με θερμική απεικόνιση.

Porsche Cayenne Turbo S-E Hybrid Coupe - Porsche Cayenne Turbo S-E Hybrid

Πρεμιέρα και για την Porsche Cayenne E-Hybrid Coupe

Με την Cayenne Coupe, η Porsche πρόσθεσε μία πιο σπορτίφ παραλλαγή στην επιτυχημένη σειρά του SUV μοντέλου της. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με την απλή Cayenne, έτσι και η Coupe διατίθεται πλέον σε μία ακόμα υβριδική έκδοση: την E-Hybrid. Σε αυτή, αντί του V8 biturbo κινητήρα των 4.0 λίτρων, συναντάμε έναν 3λιτρο V6 με συνδυαστική ισχύ 462 ίππων και ροπή «εξόδου» και από τις δύο μονάδες της τάξης των 700 Nm. Σε συνδυασμό με το στάνταρ Sport Chrono Package, η νέα Cayenne E-Hybrid Coupe είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 5,1 δλ. επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα 253 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τον Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC) είναι 3,2-3,1 λιτ./100 km (βενζίνη) και 18,7-17,7 kWh /100 χλμ. (ρεύμα). Η δε αυτονομία του οχήματος αποκλειστικά με τη χρήση της τελευταίας ανέρχεται στα 43 χλμ._X.A.