Επικαιρότητα Κόσμος

Στα τεχνολογικά άδυτα του νέου Audi S3

Λίγες εβδομάδες πριν τα επίσημα αποκαλυπτήρια του νέου A3, η γερμανική εταιρεία έρχεται να ξεδιπλώσει το τεχνολογικό προφίλ της κορυφαίας του παραλλαγής. Ο λόγος για το νέο Audi S3.

Δεν έχουν περάσει περισσότερα από δύο 24ώρα από τη στιγμή που οι πρώτες φωτογραφίες του νέου Audi S3 είδαν το φως της δημοσιότητας «συνοδεία» των πρώτων, επίσημων πληροφοριών που αφορούν στο κορυφαίο, προς το παρόν, μοντέλο της νέας γενιάς Α3. Σήμερα, εντούτοις, η εταιρεία των τεμνόμενων κύκλων προχωρά ένα βήμα παραπάνω ενόψει της πλήρους αποκάλυψης του μοντέλου στις αρχές του επόμενου μήνα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης δίνοντας στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με τις βασικές τεχνολογικές πτυχές του.

Audi S3

Το σύστημα τετρακίνησης quattro

Το νέο Audi S3 θα είναι εφοδιασμένο με σύστημα τετρακίνησης, χωρίς κεντρικό διαφορικό, με τον συμπλέκτη της όλης διάταξης να βρίσκεται εγκατεστημένος εμπρός από το διαφορικό του οπίσθιου άξονα - μια λύση η οποία συμβάλλει, σύμφωνα με την Audi, στην καλύτερη κατανομή των μαζών. Μέσα στην όλη διάταξη βρίσκεται ένα σύστημα δίσκων (εξ ου και ο χαρακτηρισμός “πολύδισκος συμπλέκτης” ή “συνεκτικός συμπλέκτης”), οι οποίοι είναι εμβαπτισμένοι σε λάδι. Στο νέο S3 η Audi προσάρμοσε τον ηλεκτρονικό έλεγχο της κατανομής ροπής ειδικά για τις ανάγκες του μοντέλου ενσωματώνοντάς το στο σύστημα ελέγχου Audi drive select λαμβάνοντας συν τοις άλλοις υπόψη τα δεδομένα των αισθητήρων από την ανάρτηση ούτως ώστε να «ανιχνεύονται» όχι μόνο οι εκάστοτε συνθήκες του δρόμου, αλλά και το στυλ οδήγησης. Στην πράξη, η μονάδα ελέγχου του συστήματος τετρακίνησης του νέου S3 χρησιμοποιεί αυτά τα δεδομένα ως «σημείο αναφοράς» για τον υπολογισμό μιας κατανομής της ροπής που να παρέχει τη βέλτιστη απόδοση και αποτελεσματικότητα.

Σύμφωνα με τους Γερμανούς, η κατανομή της ροπής ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα είναι πλήρως μεταβλητή. Σε κανονικούς ρυθμούς, η πλειοψηφία της ροπής του κινητήρα μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Από εκεί και πέρα, όταν η πρόσφυση στον εμπρός άξονα μειωθεί, ο συμπλέκτης στέλνει ροπή και στον πίσω άξονα, χάρη στην ενεργοποίηση μιας αντλίας που ελέγχεται ηλεκτρονικά και μπορεί να αναπτύξει υδραυλική πίεση έως και 44 bar στους δίσκους του συμπλέκτη. Όσο περισσότερο πιέζονται οι τελευταίοι, τόσο μεγαλύτερη είναι η ροπή που μεταδίδεται στον πίσω άξονα (σ.σ.: το ποσοστό που μπορεί να φτάσει εκεί μπορεί να φτάσει έως και το 100%). Σύμφωνα με την Audi, μάλιστα, ένα μέρος της ροπής περνά στον πίσω άξονα με το που ο οδηγός γυρίζει με δυναμικό τρόπο το τιμόνι.

Quattro - Audi S3

Το σύστημα Electronic Stability Control

Το λογισμικό του συστήματος Electronic Stability Control του νέου S3 διαθέτει μια ιδιαίτερη λειτουργία: όταν το αυτοκίνητο στρίβει με μεγάλη ταχύτητα, τότε η μονάδα ελέγχου στέλνει εντολή ώστε να εφαρμοστεί μικρή πέδησης στους τροχούς που βρίσκονται στο εσωτερικό της στροφής επιτρέποντας έτσι στο αυτοκίνητο να ακολουθεί με ακρίβεια την ιδανική γραμμή.

Από εκεί και πέρα, το ESC διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας: το On, Off και Sport. Στην τελευταία, ο οδηγός θα μπορεί «να πραγματοποιήσει ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής, όπως σε χιόνι, με ελεγχόμενο και ασφαλή τρόπο», ενώ στη θέση Off «η ολίσθηση των τροχών δύναται να είναι σχεδόν απεριόριστη», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η γερμανική εταιρεία.

Electronic Stability Control - Audi S3

To Progressive Steering

Το σύστημα διεύθυνσης του S3 διαθέτει ηλεκτρο-μηχανική υποβοήθηση και μεταβλητό «βήμα». Προς το παρόν, η Audi δεν αναφέρει πιο είναι το σχετικό εύρος, περιοριζόμενη απλώς στην αναφορά ότι στην «κεντρική θέση» οι στροφές του τιμονιού από άκρη σε άκρη είναι 2,5 και ο αντίστοιχος λόγος 14,3:1. Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία, μεταβαλλόμενη ως προς την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου είναι και η «ποσότητα» της υποβοήθησης που παρέχεται, με το τιμόνι να είναι πιο βαρύ στα «πολλά» και πιο ελαφρύ στα «λίγα». Από εκεί και πέρα, το Progressive Steering  είναι σε θέση να συνεργάζεται με συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, όπως τα Adaptive Cruise Control, Collision Avoidence Assist και Park Assist.

Progressive Steering - Audi S3

To Adaptive Damper Control

Τα αμορτισέρ του νέου Audi S3 έχουν την ιδιότητα να προσαρμόζουν την απόδοσή τους ώστε να προσφέρουν άνεση, σπορ χαρακτήρα ή απόλυτη αίσθηση στη γρήγορη οδήγηση. Μέσω των κατάλληλων αισθητήρων παρέχεται ανά πάσα στιγμή η δυνατότητα υπολογισμού της επιτάχυνσης κατά τον κατακόρυφο άξονα αλλά και της σχετικής θέσης των τροχών σε σχέση με αυτόν. Στην πράξη, χάρη στις ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενες βαλβίδες που ενσωματώνουν, τα αμορτισέρ μπορούν σε συνεργασία με την κεντρική μονάδα ελέγχου, να μεταβάλουν την απόσβεση μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Τέλος, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μέσω του Audi drive select ανάμεσα στα τρία προκαθορισμένα προγράμματα του Adaptive Damper Control, τα οποία είναι τα Comfort, Auto και Dynamic.

Adaptive Damper Control - Audi S3

Audi drive select

To Audi drive select είναι το στοιχείο που έρχεται να «συνδέσει» τον οδηγό με τα επιμέρους συστήματα του αυτοκινήτου. Για τις περιστάσεις, ο ευκαιριακός ή μη οδηγός θα μπορεί να επιλέξει μέσα από 5 διαφορετικά προγράμματα – τα Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency και Individual – μέσω ενός φυσικού διακόπτη που βρίσκεται εγκατεστημένος κοντά στον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων. Σύμφωνα με τoυς Γερμανούς, το Audi drive select επιδρά στην απόκριση του πεντάλ γκαζιού, στην υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, στη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης, στην ανάρτηση, καθώς και στο κιβώτιο S tronic. Επιπρόσθετα, το Audi drive select επηρεάζει τον τρόπο λειτουργίας του αυτόματου κλιματισμού, των LED matrix φωτιστικών σωμάτων, του adaptive cruise control, ακόμα και τους προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου