Η Porsche εισήγαγε στη νέα «911» το Wet Mode, ένα σύστημα που συνεισφέρει στην ασφάλεια σε υγρό τερέν. Ας δούμε με ποιο τρόπο.

Επιγραμματικά, το καινοτόμο σύστημα Wet Mode, με το οποίο εφοδιάζεται η νέα Porsche 911, έχει τη δυνατότητα να ανιχνεύει το νερό και την ποσότητά του στο οδόστρωμα παρέχοντας ρυθμίσεις σε επιμέρους στοιχεία του οχήματος για βελτιωμένη σταθερότητα στις συγκεκριμένες συνθήκες.

«Η λειτουργία Wet Mode αναπτύχθηκε για να παρέχει στον οδηγό συνεχή υποστήριξη σε υγρές συνθήκες. Δεν περιορίζει τη μέγιστη ισχύ του κινητήρα, ούτε την τελική ταχύτητα, και επομένως δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως δικλίδα ασφαλείας για γρήγορη οδήγηση σε βρεγμένες συνθήκες. Αντ 'αυτού, θα πρέπει να θεωρείται ως σύστημα βοήθειας», δηλώνει χαρακτηριστικά ο August Achleitner, ο οποίος έχει διαρκέσει για πολλά χρόνια επικεφαλής μιας σειράς μοντέλων της γερμανικής εταιρείας.

Διαβάστε επίσης: August Achleitner - O «Mr 911» αποσύρεται

Πώς λειτουργεί το Wet Mode

Η λειτουργία Wet Mode μπορεί να ανιχνεύσει αυτόματα έναν υγρό δρόμο και να προειδοποιήσει τον οδηγό για τον κίνδυνο υδρολίσθησης. Για το σκοπό αυτό, σε πρώτη φάση είναι οι αισθητήρες-μικρόφωνα που βρίσκονται εγκατεστημένοι στους θόλους των εμπρός τροχών εκείνοι που ανιχνεύουν το νερό που απομακρύνεται σε μορφή σπρέι από το πέλμα των ελαστικών - κάτι που καθιστά το όλο σύστημα διαφορετικό σε σχέση με τους ήδη γνωστούς αισθητήρες βροχής των υαλοκαθαριστήρων που απλά «αντιδρούν» οπτικά στα σταγονίδια του νερού που πέφτουν στο παρμπρίζ, ανεξάρτητα από τις συνθήκες του δρόμου. Έτσι, το Wet Mode μπορεί να «διαβάσει» για παράδειγμα και την ποσότητα του στάσιμου νερού στο δρόμο, ακόμη και μετά τη βροχόπτωση.

Επί τους ουσίας, αν το σύστημα ανιχνεύσει επιφάνεια βρεγμένου οδοστρώματος, τα συστήματα Porsche Stability Management (PSM) και Porsche Traction Management (PTM) είναι κατάλληλα «προετοιμασμένα» ώστε να παρέμβουν νωρίτερα και με περισσότερη «ευαισθησία» από πριν. Επιπλέον, σε αυτή την κατάσταση, εμφανίζεται μια σχετική προειδοποίηση στην οθόνη που βρίσκεται δεξιά, δίπλα από στο στροφόμετρο. Πρακτικά, η ένδειξη αυτή ενημερώνει τον οδηγό για την ανίχνευση υγρασίας συνιστώντας τη χειροκίνητη μετάβαση στη λειτουργία Wet Mode. Η τελευταία μπορεί είτε να ενεργοποιηθεί από τη μπάρα διακοπτών που βρίσκεται πάνω από την κεντρική κονσόλα ή από το διακόπτη που βρίσκεται στο τιμόνι, το οποίο αποτελεί μέρος του προαιρετικού πακέτου Sport Chrono Package.

Εάν ενεργοποιηθεί το Wet Mode, τα PSM και PTM, τα «ενεργά» στοιχεία της αεροδυναμικής και το προαιρετικό Porsche Torque Vectoring (PTV) Plus προσαρμόζονται ώστε να εγγυώνται μέγιστη σταθερότητα στην οδήγηση. Από τα 90 χλμ./ώρα και πάνω, η πίσω αεροτομή εκτείνεται στη θέση «Performance», τα πτερύγια του συστήματος ψύξης είναι ανοιχτά, η απόκριση του πεντάλ του γκαζιού γίνεται πιο «επίπεδη» με τη λειτουργία «PSM Off» και «Sport» να μην μπορούν πλέον να ενεργοποιηθούν. Επίσης, η καμπύλη της ροπής του κινητήρα γίνεται ομαλότερη και η ταχύτητα διαδοχής των 8 σχέσεων του PDK πιο νωχελική.

Στην 911 Carrera 4S δε, στον εμπρόσθιο άξονα μεταφέρεται μεγαλύτερη ποσότητα ροπής σε σχέση με την κανονική «διανομή» του συστήματος τετρακίνησης. Συν τοις άλλοις, μειώνεται και ο βαθμός εμπλοκής του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πίσω διαφορικού.

Αξίζει να σημειωθεί πως το Wet Mode μπορεί να ενεργοποιηθεί χειροκίνητα και στην περίπτωση που το αυτοκίνητο κινείται σε επιφάνειες καλυμμένες με χιόνι._Χ.Α.

Διαβάστε επίσης: Porsche 911 - Έτσι ξεκίνησαν όλα…