Επικαιρότητα Κόσμος

Τι κίνητρα δίνουν οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων;

Ένας συνοπτικός αλλά αρκούντως περιεκτικός οδηγός των οικονομικών κινήτρων που παρέχει σήμερα κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένης της M. Βρετανίας, για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων -ηλεκτρικών αλλά και plug-in υβριδικών.

Η ηλεκτροκίνηση έχει μπει πλέον για τα καλά στο σύγχρονο αυτοκινητικό λεξιλόγιο αποτελώντας για την ευρωπαϊκή (και όχι μόνο) αυτοκινητοβιομηχανία το μεγαλύτερο αυτή τη στιγμή στοίχημα προκειμένου να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των οχημάτων αλλά και να αποφευχθούν τα υψηλά πρόστιμα που… παραμονεύουν ως θηλιά στο λαιμό των κατασκευαστών εξαιτίας των νέων προτύπων που έχουν θέσει στη γηραιά ήπειρο οι αρχές της ΕΕ.

Υπό το πρίσμα αυτό, το «ρεύμα» της ηλεκτροκίνησης υποστηρίζεται σθεναρά πλέον και από τις κυβερνήσεις των χωρών-μελών της ΕΕ, οι οποίες έχουν θεσπίσει σημαντικά οικονομικά κίνητρα για την αγορά οχημάτων με μηδενικές ή χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, από τις 27+1 χώρες μέλη της ΕΕ (σ.σ.: για πρακτικούς λόγους, στις χώρες αυτές περιλαμβάνεται και η Μ. Βρετανία), οι 20 παρέχουν στους αγοραστές των χωρών τους αυτή τη στιγμή σημαντικά κίνητρα, με μόλις 7 εξ αυτών (βλ. Βέλγιο, Βουλγαρία, Κύπρος, Δανία, Λετονία, Λιθουανία και Μάλτα) να μην συμμετέχουν σε αντίστοιχα προγράμματα προώθησης της ηλεκτροκίνησης.

Δείτε στη συνέχεια ποια είναι τα οικονομικά κίνητρα που παρέχει ξεχωριστά κάθε χώρα της ΕΕ σε συνάρτηση με το κατά κεφαλήν εισόδημα των πολιτών της αλλά και το μερίδιο που κατέχουν αυτή τη στιγμή στην «τοπική» αγορά τα επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV+PHEV).

Ηλεκτροκίνηση

Αυστρία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 3,5%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €44.920
  • Κίνητρα: €3.000 για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου, €1.2 50 για για PHEV και οχήματα extended-range.

Βέλγιο

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 3,2%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €41.200
  • Κίνητρα: Κανένα

Βουλγαρία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,6%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €8.680
  • Κίνητρα: Κανένα

Γαλλία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 2,8%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €35.960
  • Κίνητρα: Μπόνους έως €7.000 για οχήματα με εκπομπή έως 20 g CO2/km. Πρόγραμμα απόσυρσης: έως €5.000 για αγορά μεταχειρισμένου ή καινούργιου οχήματα που εκλύουν έως 50 g CO2/km και τιμή κάτω από €60.000.

Γερμανία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 3,0%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €41.510
  • Κίνητρα: Μπόνους €9.000 για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου και €6.750 για PHEV με καθαρή αξία έως €40.000, €7.500 για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου και €5.625 PHEV με καθαρή αξία άνω των €40.000.

Δανία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 4,2%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €53.270
  • Κίνητρα: Κανένα

Ελλάδα

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,4%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €17.500
  • Κίνητρα: Έκπτωση 20% επί της λιανικής τιμής προ φόρων για κάθε EV έως το ποσό των €6.000 για οχήματα με ΛΤΠΦ έως €30.000 και 20% επί της λιανικής τιμής προ φόρων έως το ποσό των €6.000 για οχήματα με ΛΤΠΦ από €30.001 έως €50.000, συν €1.000 ευρώ για την απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου. Έκπτωση 25% στην ΛΤΠΦ για ηλεκτρικά ταξί έως το ποσό των €8.000 για οχήματα με τιμή €50.000, συν επιπλέον €2,500 στην περίπτωση απόσυρσης ενός ταξί παλαιά τεχνολογίας.

Εσθονία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,3%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €21.160
  • Κίνητρα: Μπόνους €5,000 για κάθε EV με τιμή κάτω από €50.000.

Ηλεκτροκίνηση

Ιρλανδία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 4,1%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €72.260
  • Κίνητρα: Έως €5.000 για EV και PHEV οχήματα που εκλύουν έως 50 g CO2/km

Ισπανία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 1,4%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €26.440
  • Κίνητρα: Έως €5.000 ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και €2.600 για PHEV, €6.000 για βαν και φορτηγά, ανάλογα με το όχημα που αποσύρεται.

Ιταλία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,9%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €29.610
  • Κίνητρα: Μπόνους έως €6,000 για οχήματα που εκλύουν έως 70 g CO2/km και τιμή μέχρι €50.000. Επιβάρυνση έως €2,500 για τα αυτοκίνητα με εκπομπή άνω των 250 g CO2/km.

Κροατία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: -
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €13.260
  • Κίνητρα: €9.200 για την αγορά EV και €4.600 για PHEV.

Κύπρος

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: -
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €24.920
  • Κίνητρα: Κανένα

Λετονία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,5%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €15.930
  • Κίνητρα: Κανένα

Λιθουανία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,4%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €17.340
  • Κίνητρα: Κανένα

Λουξεμβούργο

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: -
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €102.200
  • Κίνητρα: Εντάσσονται στο πλαίσιο της ετήσιας φορολογικής δήλωσης των πολιτών υπό τη μορφή επιστροφής ύψους €5.000 για EV με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου και €2.500 για PHEV που εκπέμπουν έως 50 g CO2/km.

Ηλεκτροκίνηση

Μάλτα

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: -
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €26.530
  • Κίνητρα: Κανένα

Μεγ. Βρετανία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 3,1%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €37.780
  • Κίνητρα: Επιχορήγηση για οχήματα μηδενικών (επιβατικά, ταξί, βαν και φορτηγά) με τιμή έως £50.000 ύψους £3,000.

Ολλανδία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 15,0%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €46.710
  • Κίνητρα: Σχέδιο επιδοτήσεων (SEPP) για ιδιώτες για αγορά ή μίσθωση καινούργιων ή μεταχειρισμένων EV με μπαταρία, έκπτωση περιβαλλοντικής επένδυσης (MIA) για ηλεκτρικά φορτηγά και ταξί με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου, μεγαλύτερες αποσβέσεις μέσω του συστήματος περιβαλλοντικών επενδύσεων για αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου ή ταξί και ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία εξοπλισμένα με ηλιακούς συλλέκτες.

Ουγγαρία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 1,9%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα:  €14.720
  • Κίνητρα: €7,350 για EV με τιμή έως €32.000, €1.500 για εκείνα με τιμή από €32.000€ έως €44.000.

Πολωνία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,5%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €13.780
  • Κίνητρα: €8.400 για EV με τιμή έως €28.000 και €20.000 για οχήματα FCEV με τιμή έως €67.000

Πορτογαλία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 5,7%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €20.640
  • Κίνητρα: Έως €3.000 για ιδιώτες και εταιρείες για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ρουμανία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,9%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €11.500
  • Κίνητρα: €10.000 για την αγορά EV και €4,250 για νέο PHEV που εκλύει έως 50 g CO2/km, συν €1.250 για την απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου

Σλοβακία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,4%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €17.270
  • Κίνητρα: €8.000 για κάθε EV και €5.000 για plug-in υβριδικό.

Ηλεκτροκίνηση

Σλοβενία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,9%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €22.980
  • Κίνητρα: €7.500 για αγορά EV, €4.500 για ηλεκτρικά βαν και μεγάλα τετράκυκλα, €4,500 για PHEV, οχήματα extended-range και βαν, €3.000 για ηλεκτρικά ελαφρού τύπου τετράκυκλα.

Σουηδία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 11,3%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €46.130
  • Κίνητρα: Σχέδιο κινήτρων έως €5.800 για EV και 960 για PEHV οχήματα που εκπέμπουν έως 70 g CO2/km.

Τσεχία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,5%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €20.990
  • Κίνητρα: Προσφέρονται σε εταιρείες, εταιρείες του δημοσίου και δημόσιους μεταφορείς για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου, PEHV, οχήματα extender range και φυσικού αερίου.

Φινλανδία

  • Μερίδιο αγοράς ECVs: 6,9%
  • Κατά κεφαλήν εισόδημα: €43.570
  • Κίνητρα: €2.000 για κάθε EV με τιμή έως €50.000.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου