top icon
Περιβάλλον

Toyota: Η αποκλειστική εστίαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βλάπτει το περιβάλλον

Η Toyota πιστεύει ότι η αποκλειστική εστίαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αντί σε ένα μίγμα διαφορετικών τεχνολογιών, βλάπτει περισσότερο το περιβάλλον. Ιδού το γιατί.

Παρά το γεγονός ότι η Toyota επιδόθηκε όσο καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία στη διάδοση της υβριδικής τεχνολογίας, ο Ιάπωνας κατασκευαστής άργησε να εισέλθει στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με αποτέλεσμα να δεχθεί από πολλούς έντονη κριτική.

Μολαταύτα, η Toyota ισχυρίζεται ότι έχει στην κατοχή της όλα τα απαραίτητα δεδομένα που αποδεικνύουν ότι η αποκλειστική εστίαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στα ηλεκτρικά οχήματα – κάτι για το οποίο έχουν ήδη δεσμευτεί όλοι σχεδόν οι ανταγωνιστές της – θα μπορούσε να είναι επιβλαβής για το περιβάλλον σε σύγκριση με μια πολιτική που προκρίνει ένα μίγμα πολλών και διαφορετικών τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων του υδρογόνου και των υβριδικών συστημάτων κίνησης.

Εδώ, προκύπτει εύλογα το εξής ερώτημα: αφού τα EVs δεν έχουν εκπομπές ρύπων, γιατί η ευρεία διάδοσή τους επιβαρύνει το περιβάλλον και γιατί τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι απαραίτητα; Η Toyota, μέσω του Gill Pratt, επικεφαλής του επιστημονικού τομέα της εταιρείας, δηλώνει ότι η «περιβαλλοντική ανεπάρκεια» των EVs δεν οφείλεται στα ίδια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά στην περιορισμένη διαθεσιμότητα του λιθίου, του ορυκτού που χρησιμοποιείται για την παραγωγή μπαταριών.

Toyota

Σύμφωνα με την Toyota, το συγκεκριμένο ορυκτό, καθώς και άλλα που χρησιμοποιούνται σήμερα στην κατασκευή συσσωρευτών ενέργειας, σε συνδυασμό με την έλλειψη σημείων επαναφόρτισης, θα επιφέρουν ένα σημαντικό πλήγμα στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο Gill Pratt ξεκαθαρίζει σε δηλώσεις του στα πλαίσια του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ που έλαβε χώρα στο Νταβός ότι η κατασκευή πολλών υβριδικών αυτοκινήτων θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στη μείωση των εκπομπών CO2 σε σχέση με τη χρήση της ίδιας ποσότητας λιθίου για τη δημιουργία ενός μικρότερου αριθμού αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

Θέλοντας να αποδείξει την παραπάνω θεωρία, ο Gill Pratt χρησιμοποίησε ένα υποθετικό σενάριο λέγοντας ότι 100 οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης εκπέμπουν κατά μέσο όρο σήμερα 250 γρ./χλμ. CO2. Εάν το διαθέσιμο λίθιο αξιοποιηθεί για την κατασκευή μιας μόνο μεγάλης μπαταρίας με ενεργειακό περιεχόμενο 100 kWh – όπως αυτή που χρησιμοποιείται σήμερα σε πολλά EVs – τα υπόλοιπα 99 οχήματα θα εξακολουθούν να λειτουργούν με κινητήρες εσωτερικής καύσης, με αποτέλεσμα τη μείωση των μέσων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του εν λόγω στόλου κατά μόλις 1,5 γρ./χλμ. Ο επικεφαλής του επιστημονικού τμήματος της Toyota αναφέρει εδώ ότι αν αυτές οι 100 kWh «μοιραστούν» σε 90 υβριδικά οχήματα, αφήνοντας στον υποθετικό στόλο μόλις 10 αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι μέσες εκπομπές CO2 θα πέσουν στα 205 γρ./χλμ.

«Υπάρχει μια κρίσιμη κατάσταση μπροστά μας», είπε ο Gill Pratt «Ο χρόνος είναι με το μέρος μας. Αυτές οι ελλείψεις, όχι μόνο υλικών για μπαταρίες, αλλά και εκείνες στις υποδομές φόρτισης, θα καταστήσουν απολύτως σαφές ότι μία μόνο λύση δεν ταιριάζει σε όλα και ότι η καλύτερη απάντηση είναι ένας συνδυασμός διαφορετικών τύπων οχημάτων».

Toyota

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ