Η μονάδα κατασκευής οχημάτων της VW στο Zwickau είναι έτοιμη να υποδεχτεί από τα τέλη κιόλας της τρέχουσας χρονιάς το ηλεκτρικό ID.3.

Ήδη από το τέλος του 2019, τα πρώτα αντίτυπα του πρώτου αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου της οικογένειας ID της VW θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της γερμανικής εταιρείας στο Zwickau, με αρχή το 5θυρο ID.3. Με την ολοκλήρωση όλων των εργασιών αναβάθμισης του εργοστασίου, και συγκεκριμένα από το 2021 και μετά, από την εν λόγω μονάδα θα κατασκευάζονται 330.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ετήσια βάση. Και συγκεκριμένα, έξι διαφορετικά EVs που θα πωλούνται με τα σήματα των VW, Audi και Seat.

Για όλα τα παραπάνω, το VW Group έχει επενδύσει συνολικά 1,2 δις € στην υπερσύγχρονη μονάδα κατασκευής οχημάτων που βρίσκεται στο Zwickau της Σαξονίας. Εκεί, κατά τη διάρκεια της εποχής της ΛΔΓ, κατασκευάζονταν το θρυλικό  Trabant 1.1, ενώ από την επανέναρξη του λειτουργιών του το 1990, έως και σήμερα, περισσότερα από 5,5 εκατομμύρια οχήματα της VW (κυρίως τα Golf, Golf Estate και Passat) βγήκαν από τις αλυσίδες παραγωγής του εργοστασίου.

Αυτή τη στιγμή η συγκεκριμένη μονάδα καλύπτει έκταση άνω των 1,8 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων (ισοδύναμη με 252 γήπεδα ποδοσφαίρου), από τα οποία έχουν ολοκληρωθεί περί τα 1,4 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα. Μέχρι τα μέσα του 2018, το Passat κατασκευάζονταν στην εν λόγω μονάδα, με τα Golf και Golf Estate να παράγονται σε αυτό μέχρι και σήμερα. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η παραγωγή του ηλεκτροκίνητου ID.3 θα ξεκινήσει στα τέλη του προσεχούς φθινοπώρου, με το Golf Estate να συνεχίσει να «γεννιέται» στις εγκαταστάσεις του παράλληλα με αυτό μέχρι τα μέσα του 2020.

1.500 οχήματα ανά ημέρα

Τα μελλοντικά, πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα που θα κατασκευάζονται στο Zwickau θα βασίζονται σε μία «βιώσιμη παραγωγή», όπως την χαρακτηρίζουν οι ιθύνοντες της VW. Η μέγιστη παραγωγική δυναμική της μονάδας αυξάνεται καθημερινά από 1.350 σε 1.500 οχήματα. Και δεδομένου ότι το εργοστάσιο του Zwickau θα αυξήσει επίσης τον αριθμό των μοντέλων από τρία σε έξι, η απασχόληση στο χώρο θα παραμείνει σταθερή - αν και τα ηλεκτρικά οχήματα είναι λιγότερο περίπλοκα στην κατασκευή τους.

Η μετατροπή και οι αναβαθμίσεις στην εν λόγω μονάδα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2018 με τον εκσυγχρονισμό των γραμμών παραγωγής. Η δεύτερη εξ αυτών θα μετατραπεί με παρόμοιο τρόπο μέχρι το τέλος του 2020 και θα τεθεί σε λειτουργία το ίδιο έτος. Συνολικά, στις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις θα «αθροιστούν» 9.000 τόνοι χάλυβα, ενώ θα κατασκευαστούν 50.000 τετραγωνικά μέτρα νέων χώρων και υποδομών. Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, στο Zwakau θα εγκατασταθούν 1.625 ρομπότ, σε συνεργασία με 50 διαφορετικές εταιρείες-εταίρους. Αξίζει να σημειωθεί πως πολλά από τα προηγούμενα κατασκευαστικά συστήματα θα επαναχρησιμοποιηθούν σε άλλες μονάδες παραγωγής οχημάτων του VW Group.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το γεγονός ότι το εργοστάσιο του Zwickau τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια από τη Volkswagen Kraftwerks GmbH. Εδώ και αρκετά χρόνια, η εταιρεία αυτή προσφέρει καθαρό, πράσινο ηλεκτρισμό που προέρχεται από υδροηλεκτρικούς σταθμούς, καθώς και από αιολικά και ηλιακά πάρκα. Με τη χρήση πράσινης ενέργειας, η μονάδα του Zwickau εξοικονομεί περί τους 106 τόνους CO2 ετησίως, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της VW. Όμως, η καθαρή αυτή ενέργεια καλύπτει επί του παρόντος το 50% των απαιτήσεων της μονάδας. Το υπόλοιπο 50% παράγεται στο Zwickau στο εργοστάσιο συνδυασμένης παραγωγής θερμότητας και ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό γίνεται με φυσικό αέριο, το οποίο είναι πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον σε σχέση με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από άνθρακα._Χ.Α.