X
Επικαιρότητα

Οι Γερμανικές πόλεις μπορούν άμεσα να απαγορεύσουν την κίνηση των παλιών ντίζελ

Οι γερμανικές πόλεις έχουν το δικαίωμα να απαγορεύσουν άμεσα την κυκλοφορία των ντίζελ οχημάτων… παλαιάς κοπής ούτως ώστε να ευθυγραμμίσουν τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης σύμφωνα με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επιβεβαίωσε το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο της Γερμανίας την Παρασκευή.

Η παραπάνω εξέλιξη έρχεται στο φως μία μόλις ημέρα μετά την υποβολή καταγγελίας από την Κομισιόν στο ανώτερο δικαστήριο της Ευρώπης κατά της Γερμανίας για την επανειλημμένη αποτυχία της να «προστατεύσει» την ποιότητα του αέρα στις πόλεις της.

Σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας Evercore ISI, ως απόρροια της δυνατότητας που και τυπικά πλέον παρέχεται… απλόχερα στις τοπικές κυβερνήσεις των πόλων της Γερμανίας, οι κατασκευαστές της χώρας, θέλοντας και μη, θα υποχρεωθούν να προβούν σε αναβαθμίσεις στα πετρελαιοκίνητα οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας, κάτι που αναμένεται να κοστίσει στην εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία έως και 14,5 δισ. €.

Θυμίζουμε πως ο δρόμος για απαγορεύσεις που αφορούν στην κίνηση των ρυπογόνων ντίζελ οχημάτων άνοιξε στη Γερμανία στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου, όταν Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της χώρας απεφάνθη πως οι τοπικές αρχές των πόλεων δύνανται να απαγορεύσουν την κίνηση των ρυπογόνων ντίζελ οχημάτων εντός ή και σε μέρος της επικράτειας τους προκειμένου να μειωθεί η ρύπανση στα επιτρεπτά από την ΕΕ όρια.

Διαβάστε επίσηςΤέσσερις μεγάλες πόλεις σκέφτονται να απαγορεύσουν την κίνηση των ντίζελ οχημάτων

Στη 30σέλιδη δήλωση σχετικά με την απόφαση που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή, το γερμανικό διοικητικό δικαστήριο στη Λειψία ανέφερε ότι δεν θα πρέπει να υπάρχουν περίοδοι χάριτος για τις ως άνω απαγορεύσεις.

Ο Juergen Resch, επικεφαλής της γερμανικής περιβαλλοντικής οργάνωσης DUH, δήλωσε μετά την έκδοση της απόφασης τα εξής:

«Αυτή η απόφαση είναι μια καταστροφή για την κυβέρνηση, η οποία μονομερώς υποστηρίζει την απληστία για κέρδος των αυτοκινητοβιομηχανιών αφήνοντας μόνους τους 10 εκατομμύρια ιδιοκτήτες που έχουν στην κατοχή τους πετρελαιοκίνητα οχήματα με παράνομα λογισμικά».

Για περιοχές των πόλεων που περιλαμβάνουν πλήθος κύριων οδών και πλευρικών δρόμων εκτός των στενών ορίων τους, το δικαστήριο συνέστησε τη σταδιακή εφαρμογή των απαγορεύσεων, ξεκινώντας από παλαιότερα αυτοκίνητα που πληρούν τα πρότυπα εκπομπών Euro 4.

Το Αμβούργο, η δεύτερη πόλη της Γερμανίας με τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική επιβάρυνση, δήλωσε την περασμένη Τετάρτη ότι είχε αρχίσει να εγκαθιστά σήμανση που «ενθαρρύνει την επιβολή απαγορεύσεων στην κίνηση πετρελαιοκίνητων οχημάτων παλιάς τεχνολογίας»._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!