top icon
Ελλάδα

Επίσημο: Tο 2035 αντί του 2030 η απαγόρευση των αυτοκινήτων βενζίνης και diesel στην Ελλάδα

Η κατάργηση των αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και diesel στη χώρα μας, λαμβάνει παράταση για 5 επιπλέον έτη.

Στο πλαίσιο του 3ου Micro Mobility Forum, που πραγματοποιείται στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων, μεταξύ των ομιλητών ήταν και ο Γιάννης Τσελίκης, Σύμβουλος Γενικής Γραμματέως Ενέργειας & Ορυκτών Πρώτων Υλών, o οποίος αποκάλυψε ότι ο χρόνος κατάργησης των θερμικών κινητήρων λαμβάνει παράταση.

Κατά την ομιλία του, ο κ. Τσελίκης έκανε μια αποτίμηση των όσων έγιναν την τελευταία 4ετία στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης. Αρχικά αναφέρθηκε στη σημερινή κατάσταση του στόλου των αυτοκινήτων, όπου τα 5,5 εκ. επιβατικά οχήματα διαθέτουν μέση ηλικία 17 έτη και των φορτηγών, άνω των 22.

Στην τελευταία δεκαετία, ο στόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από… 3 που ήταν το 2013 έφτασαν αισίως τα 22.696, ενώ τον περασμένο Μάρτιο το μερίδιο που αφορά τις ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων πέρασε το 11%.

apagoreysi-benzinis-02

Αυτό συντελέστηκε χάρη σε μια σειρά προγραμμάτων επιδότησης, όπως οι δύο κύκλοι του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» ύψους 100 εκ. ευρώ. Εν προκειμένω υπήρξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και για τα οχήματα μικροκινητικότητας, καθώς από το σύνολο των αιτήσεων, το 26% αφορούσε τα αυτοκίνητα, το  4% microcars, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό τα ηλεκτρικά ποδήλατα και scooter.

Στα προγράμματα επιδότησης της ηλεκτροκίνησης περιλαμβάνονται ακόμα τα «e-Αστυπάλαια», «Αντώνης Τρίτσης» που αφορά τους  δήμους, τα «Πράσινα ταξί»  για 2.000 ταξί, το «Φορτίζω Παντού», το «Produce E-Green» για την ανάπτυξη παραγωγικών δομών γύρω από την ηλεκτροκίνηση και ο«Εξηλεκτρισμός Δημόσιων Συγκοινωνιών».

Μέχρι το 2035 θα πωλούνται κανονικά βενζίνη και diesel

O κ. Τσελίκης αναφέρθηκε επίσης για τους στόχους διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης (το 2030 το ένα τρίτο των ταξινομήσεων να είναι αμιγώς ηλεκτρικά). Για να εκπληρωθούν οι στόχοι του ΕΣΕΚ θα τοποθετηθούν 13.000 φορτιστές ως τέλος 2025 και 100.000 ως το 2030, κάτι που αντιπροσωπεύει μια επένδυση 700 εκ. ευρώ.

apagoreysi-benzinis-03

Στο σημείο αυτό, ο Σύμβουλος Γενικής Γραμματέως Ενέργειας & Ορυκτών Πρώτων Υλών,  αποκάλυψε ότι η απαγόρευση ταξινόμησης θερμικών αυτοκινήτων στη χώρα μας τοποθετείται στο 2035. Σε ερώτημά μας με ποιο τρόπο έγινε αυτή η τροποποίηση, αντί του 2030 που αρχικά είχε θεσμοθετηθεί, λάβαμε την απάντηση πως η σχετική διάταξη που αναφερόταν στο τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, προέβλεπε πως ο σχετικός στόχος θα μπορούσε να προσαρμοστεί αν υπήρχε άλλη πρόβλεψη από την ευρωπαϊκή νομοθεσία και αποφασίστηκε τελικά η σχετική απαγόρευση να μεταφερθεί πέντε χρόνια αργότερα.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ