top icon
Επικαιρότητα

Ποιό παλιό μοντέλο της τιμά η Daihatsu στο Τόκιο;

Με το πρωτότυπο DN Compagno η Daihatsu τιμά στο Τόκιο το πρώτο της τετράτροχο επιβατικό μοντέλο παραγωγής, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1963.

Το πιο ελκυστικό σε σχεδίαση από τα πρωτότυπα του Ιάπωνα κατασκευαστή που φιλοξενούνται στο περίπτερό του στο Τόκιο είναι το DN Compagno, ένα τετράθυρο σεντάν που αντλεί την έμπνευσή του από το ομώνυμο μοντέλο της Daihatsu που είδε για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας το 1963. Κύριο χαρακτηριστικό της εξωτερικής του περιβολής είναι η έντονη κλίση της οροφή στο πίσω μέρος, που σίγουρα θέτει σημαντικούς χωροταξικούς συμβιβασμούς για το διαθέσιμο «αέρα» όσων φιλοξενούνται στο πίσω μέρος. Προς το παρόν, δεν έχουν γίνει ανακοινώσεις σχετικά με τον τύπο και τα ακριβή χαρακτηριστικά του ενός ή και περισσοτέρων κινητήρων που φιλοξενούνται κάτω από το εμπρός καπό.

Το τιμώμενο μοντέλο

To Compagno παραγόταν στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου από το 1963 μέχρι το 1970, έχοντας ξεκινήσει την σταδιοδρομία του στη γκάμα της Daihatsu την εποχή που εκείνη ήταν ανεξάρτητη, πριν ακόμη προσδεθεί στο άρμα της Toyota. Σχεδιάστηκε με τρόπο που να μπορεί να εξυπηρετήσει πολλούς τύπους αμαξωμάτων. Ήταν διαθέσιμο ως δίθυρο και τετράθυρο sedan, δίθυρο pick-up, τρίθυρο van, τρίθυρο wagon και convertible. Το Compagno δεν έφερε τίποτε καινούργιο στον κόσμο της Αυτοκίνησης, καθώς από τεχνικής πλευράς δεν ακολούθησε μοντέρνους δρόμους. Το πλαίσιό του δεν ήταν αυτοφερόμενο, όπως ήταν το συνηθέστερο από πολύ καιρό ακόμα και σε εκείνη την εποχή, αλλά τύπου σκάλας. Επίσης, ούτε η ανάρτησή του διέθετε κάτι σύγχρονο, υιοθετώντας ράβδο στρέψης εμπρός και ημιελλειπτικά φύλλα σούστας πίσω. Το τοποθετημένο μπροστά 4κύλινδρο σε σειρά μηχανικό του σύνολο, αρχικά των 800 κ.εκ., συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων ή με αυτόματο των δύο.

Η κίνηση μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς, ενώ το βάρος του δεν ξεπερνούσε τα 800 κιλά. Από τον Απρίλιο του 1967 το ιαπωνικό μοντέλο ήταν διαθέσιμο και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, των δύο σχέσεων. Η τελική ταχύτητα του Compagno έφθανε τα 110 χλμ./ώρα με τον κινητήρα των 800 κ.εκ. Με τον 1.000άρη των 55 ίππων αυτή ανερχόταν στα 130 χλμ./ώρα, ενώ με τον αντίστοιχο των 65 ίππων ακουμπούσε αισίως στα 145 χλμ./ώρα. Η παραγωγή του Compagno έφτασε στο τέλος της το 1970, εκτός από το τετράθυρο Super Deluxe, που συνέχισε να κατασκευάζεται μέχρι τον Ιανουάριο του 1970. Το πρώτο τετράτροχο επιβατικό μοντέλο της Daihatsu είχε την τιμή να είναι το πρώτο ιαπωνικό μοντέλο που πουλήθηκε στη Μεγάλη Βρετανία, το μακρινό 1964. Ένας μικρός αριθμός των αυτοκινήτων της σειράς έφτασε και σε μερικές ακόμη ευρωπαϊκές αγορές. Τέλος, εξαγόταν και στην Αυστραλία μέχρι το 1968, χρονιά που άλλαξαν οι εισαγωγικοί δασμοί και έκαναν το μοντέλο απαγορευτικά ακριβό (η Daihatsu επέστρεψε στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της χώρας των καγκουρώ το 1972, με το Max 360X). H συνολική παραγωγή του Compagno αρίθμησε περίπου 120.000 μονάδες.

Ξέρετε ότι…

…το πρώτο επιβατικό μοντέλο στην ιστορία της Daihatsu ήταν τρίτροχο και το έλεγαν Bee (μέλισσα); Tότε η εταιρεία λεγόταν Hatsudoki Seizo Co. Kυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1951 και μέχρι το 1958, που έπαψε να κατασκευάζεται, μέτρησε μόλις… 90 μονάδες παραγωγής.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ