top icon
Επικαιρότητα

Πρεμιέρα στο Άμστερνταμ για το αυτόνομο λεωφορείο της Mercedes

Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης βρίσκει εφαρμογή με την αρωγή της Mercedes και στα ΜΜΜ.

Η Mercedes καθίσταται έτσι ο πρώτος κατασκευαστής οχημάτων που εισάγει στην πράξη την τόσο διαδεδομένη, πλέον, τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης σε τροχοφόρα μέσα μαζικής μεταφοράς. Προκειμένου να αναδείξει τις αρετές του πιλοτικού συστήματος CityPilot, με το οποίο εφοδιάζεται το Future Bus, η γερμανική εταιρεία οργάνωσε μια σύντομη παρουσίαση στην πόλη του Άμστερνταμ. κατά τη διάρκεια της οποίας το «έξυπνο» αυτό λεωφορείο της κινήθηκε αυτόνομα με ταχύτητα έως και 70 χλμ./ώρα για μια απόσταση συνολικού μήκους 20 χλμ. σε μια από τις μεγαλύτερες σήμερα γραμμές κίνησης οχημάτων αυτού του τύπου στην Ευρώπη.

Όπως αναφέρουν οι ίδιοι οι δημιουργοί του, το Future Bus, χρησιμοποιώντας ραντάρ μεγάλης και μικρής εμβέλειας, σε συνεργασία με ενσωματωμένα GPS και κάμερες ακριβείας, κατάφερε μεταξύ άλλων κατά μήκος της εν λόγω διαδρομής να σταματήσει με ασφάλεια στις στάσεις ανοίγοντας και κλείνοντας τις πόρτες του, να «επικοινωνήσει» με επιτυχία με τους φωτεινούς σηματοδότες, αλλά και να αποφύγει χωρίς πρόβλημα ή κίνδυνο κάθε «εμπόδιο» που συνάντησε στο διάβα του.

Για λόγους ασφαλείας, όπως επισημαίνουν οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας, στη θέση του οδηγού φιλοξενούνταν καθ’ όλη τη διάρκεια της παρουσίασης ένας χειριστής-οδηγός, ο οποίος όλη την ώρα παρατηρούσε κάθε… ενέργεια του συστήματος CityPilot, το οποίο, σημειωτέον, μπορεί να απενεργοποιηθεί με το πάτημα ενός μπουτόν, το άγγιγμα του πεντάλ του φρένου ή του γκαζιού, ακόμα και με το «ελαφρύ» στρίψιμο του τιμονιού του οχήματος.

Οι άνθρωποι της Mercedes δεν παρέλειψαν να αναφέρουν πως το πιλοτικό, προς το παρόν, αυτόνομο σύστημα CityPilot δεν πρόκειται να «κλέψει» τη δουλειά των… παραδοσιακών οδηγών, μιας και αυτοί θα είναι πάντα αναγκαίοι για την κίνηση των λεωφορείων, αλλά και κάθε μηχανοκίνητου τροχοφόρου._Χ.Α.