top icon
Επικαιρότητα

Suzuki Grand Vitara: το οδηγούμε στην Ελλάδα

Αλλαγή πλεύσης για τη Suzuki, που με το νέο Grand Vitara εγκαταλείπει το «σκληροτράχηλο» παρελθόν και προσαρμόζεται στις σύγχρονες απαιτήσεις της off road κατηγορίας

Αλλαγή πλεύσης για τη Suzuki, που με το νέο Grand Vitara εγκαταλείπει σήμερα το «σκληροτράχηλο» χαρακτήρα του παρελθόντος και προσαρμόζεται στις σύγχρονες απαιτήσεις-δεδομένα της off road κατηγορίας, παρουσιάζοντας και επίσημα πλέον τη δεύτερη κατά σειρά γενιά του δημοφιλούς της μοντέλου.

Μεγαλύτερο σε διαστάσεις και επομένως αισθητά πιο ευρύχωρο σε σχέση με τον προκάτοχό του, το νέο Grand Vitara ξεχωρίζει και στις δύο διαθέσιμες εκδόσεις αμαξώματος (3θυρο και 5θυρο) τόσο για τη σύγχρονη εξωτερική σχεδίαση, όσο βέβαια και για την προσεγμένη –και μάλιστα, όσο ποτέ άλλοτε- ποιότητα κατατασκευής του, που πλέον δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα εκείνη των υπολοίπων ανταγωνιστικών μοντέλων, στα πλαίσια της SUV κατηγορίας (Nissan X-Trail, Toyota RAV4 κτλ.).

Ασφαλώς, η συνολική αναβάθμιση του μοντέλου δεν περιορίζεται μόνο στους παραπάνω τομείς, αλλά επεκτείνεται και στη δομή του αμαξώματος, το οποίο, αν και αυτοφερόμενο κατά βάση, έχει διπλάσια ακαμψία σε σχέση με το παρελθόν, χάρη στο ενσωματωμένο πλαίσιο τύπου σκάλας το οποίο διαθέτει. Από εκεί και πέρα, ευχάριστη έκπληξη και συνάμα σημείο αναφοράς στο νέο Grand Vitara, αποτελούν οι επιμέρους επιλογές των ανθρώπων της Suzuki τόσο στα στοιχεία της ανάρτησης (ανεξάρτητη και στους τέσσερις τροχούς, με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω), όσο και στο σύστημα μετάδοσης, που αποτελείται πλέον από μόνιμη τετρακίνηση με τρία διαφορικά.

Μάλιστα, η ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες κατανέμεται σταθερά τώρα σε ποσοστό 47/53, ενώ αποκλειστικά στην 5θυρη έκδοση με τον 2λιτρο βενζινοκινητήρα, που αποδίδει πλέον 140 ίππους, παρέχεται επίσης η δυνατότητα «κλειδώματος» του κεντρικού διαφορικού ή και επιλογής των κοντών σχέσεων μετάδοσης. Ο μικρότερος τώρα κινητήρας -1.6, επίσης με 16βαλβίδες- διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, αποδίδοντας κάτω από το καπό του 3θυρου Grand Vitara, 106 ίππους.

Στο δρόμο, το στοιχείο που χαρακτηρίζει και τις δύο εκδόσεις είναι ο «ασφάλτινος» προσανατολισμός τους, με το υδραυλικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης να διαθέτει «στιβαρή» αίσθηση τόσο στις ευθείες όσο και στις στροφές και την ανάρτηση να αποροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες. Επίσης, οι κλίσεις του πλαισίου είναι λογικές κάτω από όλες τις συνθήκες και τα φαινόμενα υποστροφής υπό πίεση, προοδευτικά. Από εκεί και πέρα, μοναδικό μελανό σημείο αποτελεί η αίσθηση του συστήματος πέδησης, κάτι που σε σημαντικό βαθμό αποδίδεται στην ύπαρξη ταμπούρων στον πίσω άξονα και των δύο εκδόσεων.

Σε ότι αφορά την απόδοση των κινητήρων, ο οδηγός θα μείνει ικανοποιημένος με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του 2λιτρου συνόλου, κάτι όμως που δεν συμβαίνει και με τον 1,6 λίτρων, το έργο του οποίου καθίσταται αισθητά πιο δύσκολο, παρά τη συμβολή της πιο κοντής τελικής σχέσης μετάδοσης του βελτιωμένου σε αίσθηση 5τάχυτου κιβωτίου.

Σε ότι αφορά το κόστος, η τιμολογιακή πολιτική της ελληνικής αντιπροσωπείας δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις. Και πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά τη 2λιτρη και αποκλειστικά 5θυρη παραλλαγή του ιαπωνικού μοντέλου, οι τιμές για τις διαθέσιμες εκδόσεις «JLX», «JLX-A» και «JLX-AW» είναι αντίστοιχα 27.500, 29.500 και 32.000 ευρώ. Όσον αφορά τον εξοπλισμό όλες διαθέτουν δύο αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ABS, πλήρες ηχοσύστημα με χειρηστήρια στο τιμόνι, καθώς και όλους τους καθιερωμένους ηλεκτρομηχανισμούς για τα παράθυρα, τις κλειδαριές και τους καθρέπτες.

Από εκεί και πέρα, επιπρόσθετα, οι εκδόσεις «JLX-A» και «JLX-AW» διαθέτουν προβολείς ομίχλεις, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, τέσσερις επιπλέον αερόσακους (πλευρικούς και τύπου «κουρτίνας») και σύστημα εκκίνησης του κινητήρα χωρίς κλειδί (keyless start), με την τελευταία μάλιστα να είναι εφοδιασμένη, συν τοις άλλοις, με 6δισκο cd player, ξύλινες επενδύσεις στο εσωτερικό, δερμάτινο σαλόνι και ηλιοροφή. Τέλος, η 3θυρη έκδοση με τον «μικρό» 1.6 λίτρων κινητήρα κοστίζει στις διαθέσιμες εκδόσεις «JX» και «JXA», 22.990 και 24.990 ευρώ, αντίστοιχα. _Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ